Sinä joka tienaat vähemmän kuin mitä Kokoomuksen ex-ministeri Suvi Linden saa sopeutumiseläkettä(n.5000e/kk) mitä teet työksesi?
Mikä on ammattisi? Mitä olet mieltä siitä, että toinen saa enemmän rahaa tekemättä mitään?
Töitä on kuulemma tarjottu mutta teini-ikäinen tytär pitää naisen kotona ja mitään velvoitetta rahan saamiseen ei ole.
Kommentit (144)
Lindenin konsulttiyritys tekee hyvää tulosta mutta silti sillä ei ole yllättäen varaa maksaa hänelle itselleen palkkaa joten valtion täytyy maksaa hänelle sopeutumiseläkettä. Tätä toimintaa Suomen hallitus vieläpä tukee.
No en ainakaan myy aseita, huumeita enkä ihmisiä...
Ministerinä hän ohjasi valtion rahoja golfkentälle, jonka osakkaana hän itse myös on. Kansalaisten epäluottamuksen hän palkitsee nyt jättimäisellä sopeutumiseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä ex kokoomusministeri on oikein naisiaan. Nainen matkustelee ympäri maailmaa ja perustelee "eläköitymistään" sillä, että teini-ikäinen tyttö tarvii häntä kotona.
Maho? Mies? Sehän ei ole saanut biologisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarina kenkätehtaan neulomossa. Mielestäni sopeutumiseläkkeitä pitäisi leikata, mutta tietysti noihin on vaikea tehdä takautuvia muutoksia.
Ainakin sille eläkkeelle pitäisi asettaa joku määräaika. Max 2 vuotta.
Totta, mutta todellisuudessa sopimuksia ei voi muuttaa takautuvasti. Siksi muutos tehtiin koskemaan vain tulevia tilanteita. Tietysti sopeutumiseläkettä nostavien pitäisi osata itse tehdä johtopäätökset ja luopua eläkkeestä heti kun siihen tulee tilaisuus, mutta näköjään ahne paska on sitä elämänsä loppuun asti, ja kun ei enää tarvitse välittää tulevista vaaleista, on helppo jatkaa samalal linjalla.
Sen pitäisi olla kuten ansiosidonnainen päiväraha, max 300 päivää.
Olen insinööri ja bruttopalkka kokopäiväisestä työstä n. 2500 e/kk. Työvuosia takana yli 20 v.
Yksityisyrittäjänä en tienaa lähellekään tuota. Kuinkahan kauan menee, että kansa oikeasti nousee röyhkeää rahankäyttöä vastaan?
Miten nämä lierot pääsee päättämään kansalaisten asioista. Onko kokoomuksessa yhtään rehellistä poliitikkoa?
Data-arkkitehti 4000€/kk. Hommaa on liikaa ja se on vaikeata. Lisäksi pitää kehittää itseään myös vapaa-ajalla että pysyy kärryillä.
En myöskään saa lisäansioita ase- ja ihmiskaupasta. :(
Vierailija kirjoitti:
Onko näin, että kaikki av-palstalaiset tienaa yli tuon 5000e/kk?
En minä ainakaan. Kaupungin perhepäivähoitajana alle 1700 brutto. Siis brutto. Nelikymmentuntisesta työviikosta, neljä lasta, kaksi alle kasivuotiasta.
Akateeminen loppututkinto. Työttömänä. Käyttörahaa elämiseen kuukaudessa noin 150-200e.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo töitä tarjottu, ei vaan kehtaa sanoa, ettei työllisty. Varmasti tuollainen uratykki tarttuisi heti työtarjoukseen.
Suvi on ihan lehtien palstoilla mainostanut, miten hänelle on tarjottu kovapalkkaista työtä Keski-Euroopasta asti, mutta ei tarttunut tarjoukseen, kun haluaa olla mielummin perheensä kanssa.
Mutta Suvihan on ratkaissut työttömien kansanedustajien ja ministereiden ongelmat! Lähtekööt kaikki Afrikkaan töihin. Työn perässä pitää matkustaa, sanoi Vartiainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin, että kaikki av-palstalaiset tienaa yli tuon 5000e/kk?
En minä ainakaan. Kaupungin perhepäivähoitajana alle 1700 brutto. Siis brutto. Nelikymmentuntisesta työviikosta, neljä lasta, kaksi alle kasivuotiasta.
Kaikki ovat alle kasivuotiaita :) tarkoitin tietenkin alle 2-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo töitä tarjottu, ei vaan kehtaa sanoa, ettei työllisty. Varmasti tuollainen uratykki tarttuisi heti työtarjoukseen.
Suvi on ihan lehtien palstoilla mainostanut, miten hänelle on tarjottu kovapalkkaista työtä Keski-Euroopasta asti, mutta ei tarttunut tarjoukseen, kun haluaa olla mielummin perheensä kanssa.
Edes Suvi ei kehdannut vastata, että asekaupassa tienaa vielä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarina kenkätehtaan neulomossa. Mielestäni sopeutumiseläkkeitä pitäisi leikata, mutta tietysti noihin on vaikea tehdä takautuvia muutoksia.
Ainakin sille eläkkeelle pitäisi asettaa joku määräaika. Max 2 vuotta.
Totta, mutta todellisuudessa sopimuksia ei voi muuttaa takautuvasti. Siksi muutos tehtiin koskemaan vain tulevia tilanteita. Tietysti sopeutumiseläkettä nostavien pitäisi osata itse tehdä johtopäätökset ja luopua eläkkeestä heti kun siihen tulee tilaisuus, mutta näköjään ahne paska on sitä elämänsä loppuun asti, ja kun ei enää tarvitse välittää tulevista vaaleista, on helppo jatkaa samalal linjalla.
Sopimuksiin voidaan vallan mainosti tehdä muutoksia. Juurihan suomalaisten duunarien työaikaa pidennettiin ja lomarahoja vähennettiin.
Olen asekauppias Patriassa (Miami Vice Manager) ja tienaan n. 15000 €/kk plus bonukset, koska työ on vaarallista, voi jopa nirri lähteä esim. Afrikassa helposti, jos on mukana kunnolla lahjontarahaa tuleville ja ex-ministereille myynninedistämistarkoitukseen.
Kuinkahan suuri oli ICF forumin Lindenille v. 2011 maksama palkinto? Onko tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta Suvihan on ratkaissut työttömien kansanedustajien ja ministereiden ongelmat! Lähtekööt kaikki Afrikkaan töihin. Työn perässä pitää matkustaa, sanoi Vartiainenkin.
Tosin Suvi nostaa samaan aikaan "kansalaispalkkaa" joten työllistyminen ei hyödytä yhteiskuntaa paskan vertaa.
Mikä tämä ex kokoomusministeri on oikein naisiaan. Nainen matkustelee ympäri maailmaa ja perustelee "eläköitymistään" sillä, että teini-ikäinen tyttö tarvii häntä kotona.