Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö pitkästä suhteesta, jos...

Nyrkinalla
02.02.2018 |

Puolisosi olisi nykyisin melko rauhallinen ja itsensä hillitsevä, kahenden yhteisen lapsen osallistuva ja lapsia rakastava mies...mutta myös todella mustasukkainen , ajoittain esim.menemistä kontrolloiva tai muiden ihmisten (miesten) suhteen epäluuloinen (eli he ovat viemässä hänen naisensa).

Mutta tästä lähes rauhallisesta miehestä tiedät myös seuraavaa:

-hän on ollut suhteenne aikana aina yhtä mustasukkainen
-hän on vaatinut saada tietää kaikki aikaisemmat seksisuhteesi ja kumppanien nimet ja määeät
-hän on murtautunut koneellesi ja puhelimellesi tarkistaakseen tiedot
-hän on ollut mustasukkainen ajasta jonka vietät muiden kuin hänen kanssaan, samoin ravintolaillat ja baarit on täysin kiellettyä tai niistä seuraa kotona mustasukkaista raivoa ha rangaistuksia (esim.joudut jaksamaan parin tunnin unilla)
-hän on painostanut seksiin, hän on uhannut raiskata
-hän on haukkunut hulluksi, huoranperkeleeksi, idiootiksi, tyhmäksi..
-hön on heitellyt tavaroita
-hän on kävellyt uhkaavasti päälle, töninyt, estänyt kulkemista, tarttunut käteen kovasti
-hän on kerran lyönyt, jonka jälkeen menin turvakotiin mutta..no. palasin.
- hän suuttuu hyvin pienistä asioista, hän myös huomauttelee kaikesta minkä teen väärin (ruoanlaitto, autolla ajaminen...you name it)
- hän on haukkunut ystäviäsi
-hän.käyttäytyy joskus ihmisiä kohtaan todella töykeästi
-tärkeille.(sukulais)ihmisille hän osoittaa kaikkein parhaimmat puolensa
- hän haluaa sovitella tilanteet mahd.nopeasti ja usein anteeksipyytäjä olen minä, sillä hänen on todella vaikea ajoit t ain nähdä toimintaansa lainkaan väkivaltaisesta
-hänellä on paljon traumoja itsellään
-hän saattaa suuttuessaan vain aloittaa mykkäkoulu
-hän saattaa tunnetasolla muuttua hetkessä kylmäksi ja tunteettomaksi, ja toisessa hetkessä hän vaatii jatkuvaa huomiota ja halailua
-hän on joskus ollut kovakourainen lapselle, ei enää mutta silti.
-hän käyttäytyy uhkaavasti autossa, ajelee varomattomasti
-hän on uhannut jättää kyydistä, jättää kesken kesälomareissun jonnekin lasten kanssa,hän saattaa pitää vihanpitoa mutta ei suostu puhumaan siitä
-hän epäilee sun tekemisiä, hän ei luota yhtään.

Olen nyt etsinyt mulle ja lapsille asuntoa ja sellaisen.ehkä saankin, mutta nyt puolisolla pn taas hyvä vaihe ja välillä mietin, pitäisikö.unohtaa menneet.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä, mitä hyviä puolia tuossa miehessä on. Jokin syyhän sinulla pitää olla jatkaa suhdetta?

Entä mitä lapset isästään ajattelevat? Kai hekin jotain ovat sanoneet.

Vierailija
22/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin!

Enkä ole katunut. Kaikki samat asiat koin ja muutakin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olido jäänyt hetkeksikään tuohon suhteeseen. Hrrr

Vierailija
24/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakene ap! Selkeä narsisti.

Ei tuossa kyllä mitään narsistiin viittaavaa ole. Ei kaikki mustasukkaiset omistushaluiset tapaukset ole narsisteja.

Pakeneminen saattaisi silti olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
25/29 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hän on ollut suhteenne aikana aina yhtä mustasukkainen

Riippuu kuinka mustasukkainen... Toleranssi on kyllä aika matala.

-hän on vaatinut saada tietää kaikki aikaisemmat seksisuhteesi ja kumppanien nimet ja määeät

Nostaisi niskavillat pystyyn (vaikkei määrät suuria olekaan), ja vaikuttaisi hyvin, hyvin pahaenteiseltä

-hän on murtautunut koneellesi ja puhelimellesi tarkistaakseen tiedot

Laitonta, ja alkaa mennä jo pahasti sairaan puolelle. Todennäköisesti en silti lähtisi, jos olisin tilanteessasi (pitkä suhde ja 2 lasta) Lapsettomana häipyisin.

-hän on ollut mustasukkainen ajasta jonka vietät muiden kuin hänen kanssaan, samoin ravintolaillat ja baarit on täysin kiellettyä tai niistä seuraa kotona mustasukkaista raivoa ha rangaistuksia (esim.joudut jaksamaan parin tunnin unilla)

Todella sairasta, häipyisin ja ottaisin lapset mukaan.

-hän on painostanut seksiin, hän on uhannut raiskata

JUOKSISIN!

Ja loppusetti (väkivaltainen käytös ja lapsen kovakourainen kohtelu, holtiton autoilu jne.) on sellaista, että pakko kysyä, että miksi hitossa olet vielä sen kanssa???

Vierailija
26/29 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen aloituksen kirjoittaja. En ole treelta, vaan paljon pohjoisempaa.

Olette oikeassa siinä, ettei käytös ole tervettä. Se miksi olen yrittänyt aina uudelleen jatkaa suhteessa väkivallan.jälkeen on ollut se että sen jälkeen mies on ollut erityisen hellä, kohtelias ja hyvä - ja tämä on varmasti ollut taktikoitua häneltä, kuka tietää. Erään kamalan tilanteen jälkeen sanoin että hänen on mentävä terapiaan , muuten en jaksa. Hän kävi vuoden, ja esim. Fyysinen väkivalta loppui. Henkinen jatkui: vahtiminen, mykkäkoulut, ilkeily, mitätöinti ja vähättely ja toisen täydellinen ignooraaminen ( ei puhu, ei reagoi mihinkään, on kuin en olisi olemassa)..' ja mustasukkainen vahtiminen, epäily- se ei ole kadonnut. Kun osa väkivallan muodoista jäi pois ( siis tönimisen, päälle kävelemisen, nurkkaan ajamisen ja henkisestä väkivallasta pahimman haukkumisen), ajattelin hänen olevan kunnossa...mutta olen traumatisoitunut niin että reagoin hänen satunnaisiin henkisen väkivallan muotoihin yhä voimakkaammin.

Voin huonosti.

Olen ollut kaksi kertaa turvakodissa ( henkisen väkivallan ja yhden lyönnin) jälkeen. Nyt mulla on mahdollisuus muuttaa pois mutta kotona on rauhallinen vaihe. Tarvitsen vaik rohkeutta uskaltaa lähteä vaikka muut ihmiset varmasti ihmettelevät eroa korkeasti koulutetusta, muille tosi fiksusti käyttäytyvästä ja vastuullisesta miehestä, kun he eivät näe todellisuuttani...

Ap

Vierailija
27/29 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt, ja lähde sinäkin. Se, että välillä on hyviäkin vaiheita, ei vie pois niitä huonoja, se on aaltoliikettä tuo homma, mutta se ei muutu.

Vierailija
28/29 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei.

Olen aloituksen kirjoittaja. En ole treelta, vaan paljon pohjoisempaa.

Olette oikeassa siinä, ettei käytös ole tervettä. Se miksi olen yrittänyt aina uudelleen jatkaa suhteessa väkivallan.jälkeen on ollut se että sen jälkeen mies on ollut erityisen hellä, kohtelias ja hyvä - ja tämä on varmasti ollut taktikoitua häneltä, kuka tietää. Erään kamalan tilanteen jälkeen sanoin että hänen on mentävä terapiaan , muuten en jaksa. Hän kävi vuoden, ja esim. Fyysinen väkivalta loppui. Henkinen jatkui: vahtiminen, mykkäkoulut, ilkeily, mitätöinti ja vähättely ja toisen täydellinen ignooraaminen ( ei puhu, ei reagoi mihinkään, on kuin en olisi olemassa)..' ja mustasukkainen vahtiminen, epäily- se ei ole kadonnut. Kun osa väkivallan muodoista jäi pois ( siis tönimisen, päälle kävelemisen, nurkkaan ajamisen ja henkisestä väkivallasta pahimman haukkumisen), ajattelin hänen olevan kunnossa...mutta olen traumatisoitunut niin että reagoin hänen satunnaisiin henkisen väkivallan muotoihin yhä voimakkaammin.

Voin huonosti.

Olen ollut kaksi kertaa turvakodissa ( henkisen väkivallan ja yhden lyönnin) jälkeen. Nyt mulla on mahdollisuus muuttaa pois mutta kotona on rauhallinen vaihe. Tarvitsen vaik rohkeutta uskaltaa lähteä vaikka muut ihmiset varmasti ihmettelevät eroa korkeasti koulutetusta, muille tosi fiksusti käyttäytyvästä ja vastuullisesta miehestä, kun he eivät näe todellisuuttani...

Ap

Kun on pitempään tuollaisessa suhteessa, käsitys todellisuudesta vääristyy. Sinulle on ilmeisesti käynyt juuri näin. Puhut siitä, että väkivaltaa on vain vähän, mutta hyvässä suhteessa ei ole ollenkaan väkivaltaa. Ei fyysistä, ei henkistä, ei lievää eikä vakavaa, ei edes väkivallan uhkaa. Ei hyviä jaksoja ilman väkivaltaa, vaan sellaista jatkuvaa rauhaa, jonka jatkumiseen voi luottaa myös kriisien keskellä.

Rauhallinen vaihe todennäköisesti muuttuu väkivaltaiseksi, kun mies saa tietää, että suunnittelet hänen jättämistään. Olen pahoillani, mutta tähän sinun täytyy varautua. Kerro aikeistasi ja peloistasi turvakodin työntekijöille ja omille luottoihmisillesi, suunnittele, mitä teet, jos jotain tapahtuu, pyydä turvakodista neuvoja siihen, miten ero kannattaa hoitaa. 

Älä jää suhteeseen. Tiedät kyllä varmasti, että jos jäät, raju väkivalta palaa ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
29/29 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos<3

Tänään pakkasin tärkeimmät tavarat laatikkoon ja laukkuun. Niillä selviää pahimman vaiheen, turvakodin.

Toivon ettei koko omaisuus tuhoudu ennen kuin saan avaimet uuteen asuntoon.

Minä Odotan vapautta.

Kiitos kaikille kommenteista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme