Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä lapset päättää itse hiusten värjäyksestä?

Vierailija
02.02.2018 |

En ole antanut 12-vuotiaalle lupaa. Tänään tyttö ilmestyi kaverin luota hiukset kirkkaanpunaisina, kestovärillä värjättynä. Suututtaa todella, varsinkin kun viikon päästä on yhden iäkkään sukulaisen juhlat. Mies vaan sanoo, että tehty mikä tehty ja ei voi enää mitään. Tekisi mieli ajaa tyttö vaikka kaljuksi mieluummin kuin katsoa noita hiuksia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä äiti värjäsi minulta hiuksia kun olin 12v ja allekin. Itse halusin, koska hiukseni olivat rumat maantienväriset.

Ihana äiti sulla! Kestovärejähän ei sovi käyttää alle 16-vuotiaana, koska hiusväristä imeytyy elimistöön kemikaaleja, jotka poistuvat tulevina viikkoina maksan kautta. Alle 16-vuotiaalla maksa ei toimi yhtä hyvin kuin aikuisella, joten lasten hiustenvärjäys on terveysriski. 

Muistiko äitisi vielä kertoa, että omat hiuksesi ovat rumat?

Vierailija
22/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä äiti värjäsi minulta hiuksia kun olin 12v ja allekin. Itse halusin, koska hiukseni olivat rumat maantienväriset.

Ihana äiti sulla! Kestovärejähän ei sovi käyttää alle 16-vuotiaana, koska hiusväristä imeytyy elimistöön kemikaaleja, jotka poistuvat tulevina viikkoina maksan kautta. Alle 16-vuotiaalla maksa ei toimi yhtä hyvin kuin aikuisella, joten lasten hiustenvärjäys on terveysriski. 

Tää k16 kestoväreihinhän tuli vasta joskus pari vuotta sitten, tuskin kovin monelle vanhemmalle on vaikkapa 1990-2000 tullut edes mieleen ettei lasten kannattaisi antaa värjätä hiuksiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin v. 2007 poikani värjätä hiuksensa yhden ainoan kerran, kampaajalla tosin. Hän sairastui syöpään kolme vuotta myöhemmin. Paljon olen ajatellut, että onko näillä asioilla ollut syy-yhteys.. , vuoden hoidot ja toistaiseksi ollut terve. Miettikää nyt hyvät ihmiset, kun värjäätte niitä hiuksia tai tatuoitte nahkaanne!

Vierailija
24/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värinpoisto auttaa sen että lapsi ei saa niskuroimalla ja huonolla käytöksellä sellaista tukkaa, jonka halusi. Ja rahojen menetys toimii teineillä hyvin.

Hius kyllä kuluu värinpoistossa, mutta sitten on päässä sellainen käppyrä, ettei hetkeen ajattele samaa temppua.

No sehän on hieno rangaistus lapselle että pakotetaan se pilaamaan hiuksensa kun tyhmänä lapsena kapinoi ja meni värjäämään ne. Melkein yhtä hyvä rangaistus kuin hiusten ajaminen kaljuksi.

Sitä paitsi kampaamoissa on nykyään yleensä värjäys k16.

Kyllä niitä paikkoja edelleen on jotka nuoremmille väriä laittavat.

Vierailija
25/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- luvulla äiti vei mut kakkosluokalta lähtien kampaajalle permanenttiin:( Sairasta kun näin jälkikäteen asiaa miettii!

Vierailija
26/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä ihana äiti, ei mikään hikipinko ;)

Vierailija
27/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa alkaa värjätä hiuksia 16-vuotiaana.

Vierailija
28/28 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa meillä päättää itse, kymmenen vuotiaasta eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän