Vierailija

En ole pitkiin aikoihin lentänyt.

• ylös 2
  • alas 6

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Kyllä taputetaan. Ja ainakin business luokassa taputetaan myös nousun jälkeen, tosin vasta kun turvavyö valo on sammutettu. Hyvää matkaa!

• ylös 6
  • alas 22
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä oli tuossa reittilento vähän aikaa sitten Espanjaan. Matkamme päättyi melko rysähtävään alastuloon kentällä mikä sai koneessa olleen espanjalaisen jalkapallojoukkueen taputtamaan ja huutamaan kovaan ääneen.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Joskus jollakin ns. charter-lennolla olen jonkun kuullut taputtavan... ei enää siis kovinkaan yleistä, reittilennoilla ei ollenkaan.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Lentoon kirjoitti:
Taputtaminen loppui joskus 1980

Todistettavasti 1997 vielä taputettiin Kyproksen lomalennolla.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Ei ainakaan tavallisilla reittilennoilla - joskus jollain tjäre/tui-tyylisellä "lomalennolla" jotkut lapsiperheet ehkä innostuu vähän läpsyttämään, mutta ei tosiaan ole yleistä. Että älä taputa, nolaat itses.

• ylös 21
  • alas 5
Vierailija

Ei kai enää? Enhän minä bussikuskillekkaan taputa, kun se ajaa turvallisesti päättärille. Vai pitäisikö?

• ylös 17
  • alas 5
Vierailija

Täällä jotkut porvoolaiset yrittävät väittää ettei taputeta. Älä usko! Tultiin just kanarialta viikko takaperin ja varmana taputettiin!

• ylös 9
  • alas 13
Näin muualla

Vierailija kirjoitti:
Kyllä taputetaan. Ja ainakin business luokassa taputetaan myös nousun jälkeen, tosin vasta kun turvavyö valo on sammutettu. Hyvää matkaa!
Kerran kun paikallisen lentoyhtiön lento lähti TelAvivin kentältä, se oli hädin tuskin ilmassa kun jengi jo tanssi käytävällä "kamera päässään" "letkajenkkaa".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai enää? Enhän minä bussikuskillekkaan taputa, kun se ajaa turvallisesti päättärille. Vai pitäisikö?
täällä oon huomannut, että nykyään ihmiset kiittävät bussikuskia matkasta. Mukavaa huomavaisuutta. Myös päiväkodissa missä työskentelen, moni vanhempi sanoo usein "kiitos päivästä". On hienoa, että pieniä kohteliaisuuksia on tullut suomalaiseenkin arkeen.

Jkl

• ylös 28
  • alas 1
Matkalle

Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut porvoolaiset yrittävät väittää ettei taputeta. Älä usko! Tultiin just kanarialta viikko takaperin ja varmana taputettiin!
Oliko tää se lento, joka oli muutaman päivän myöhässä jonkun teknisen vian takia? No, charter-lento kuitenkin, eli tuolla aiemmin jo kirjoitettiinkin, että kun maalaiset pääsee ekan kerran koneeseen on se niin hauskaa, jotta pitää taputtaa. Mutta kysyjälle: älä taputa, nolaat vaan itsesi, kuten joku tuolla aiemmin jo kirjoittikin.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä oon huomannut, että nykyään ihmiset kiittävät bussikuskia matkasta. Mukavaa huomavaisuutta. Myös päiväkodissa missä työskentelen, moni vanhempi sanoo usein "kiitos päivästä". On hienoa, että pieniä kohteliaisuuksia on tullut suomalaiseenkin arkeen.

Jkl

Kyllähän lentokoneestakin poistuttaessa kiitetään henkilökuntaa, mutta laskeutuessa ei taputeta. 

Yhden taputuksen muistan ihan hetki sitten, kun stuertti kuulutti, että pitkään yhtiön palveluksessa ollut lentoemäntä jää pois, oli viimeisellä lennollaan. 

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ryanairillako vai wizzairilla tulee automaattiset taputukset 😄

2015 Ryanairilla tuli fanfaarit ja automaattiset taputukset, Wizzairilla oli 2013 ihan asiallista :D 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jkl

Kyllähän lentokoneestakin poistuttaessa kiitetään henkilökuntaa, mutta laskeutuessa ei taputeta. 

Yhden taputuksen muistan ihan hetki sitten, kun stuertti kuulutti, että pitkään yhtiön palveluksessa ollut lentoemäntä jää pois, oli viimeisellä lennollaan. 

Miksi sit sitä oli oikein taputtaa eikä kiittää poustuttaessa?

Vierailija

Ois kyllä mukavaa ku ihmiset olisivat spontaaneja eivätkä pelkäisi toisten nenännyrpistelyjä.

Vierailija

Minusta on melkoista junttiutta nauraa ja ivailla toisten ilolle. Jos jonkun mielestä on hauskaa taputtaa laskeuduttua, ei siinä mitään pahaa ole. En todellakaan katsele nenänvarttani pitkin taputtajia. Päinvastoin, minusta on kivaa että ihmiset näyttää spontaanisti positiivisia reaktioitaan. Mutta se taas on niin suomalaista, leikkiä jotain business-maailmanmatkaajaa Kanarian-lennolla, lukea kynnet pystyssä Vogueta ja hymähdellä ivallisesti niille, jotka eivät ihan joka päivä lentele.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vain näillä noloilla charter-lomalennoilla taputetaan. Ei normaaleilla reittilennoilla.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.