Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö lentokoneissa on tapana taputtaa laskeutumisen jälkeen?

Vierailija
02.02.2018 |

En ole pitkiin aikoihin lentänyt.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan muistan että oli hurjat aplodit koneessa, kun Härmän Mimmi laskeutui Malagan kentälle. Ne taputtivat, ketkä ei olleet pontikasta sammuneet. Vuosi taisi olla 1972.

Vierailija
22/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on melkoista junttiutta nauraa ja ivailla toisten ilolle. Jos jonkun mielestä on hauskaa taputtaa laskeuduttua, ei siinä mitään pahaa ole. En todellakaan katsele nenänvarttani pitkin taputtajia. Päinvastoin, minusta on kivaa että ihmiset näyttää spontaanisti positiivisia reaktioitaan. Mutta se taas on niin suomalaista, leikkiä jotain business-maailmanmatkaajaa Kanarian-lennolla, lukea kynnet pystyssä Vogueta ja hymähdellä ivallisesti niille, jotka eivät ihan joka päivä lentele.

Sinulla on selvästi avarakatseinen mieli. Kiva lukea tällaisiakin kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuvut ja white trash taputtavat. Eli tapahtuu ainoastaan charter-lennoilla.

Vierailija
24/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulipuvut ja white trash taputtavat. Eli tapahtuu ainoastaan charter-lennoilla.

Tämmöisten kommenttien vuoksi mä vislaan ja taputan täatä lähtien joka kerta lennoillani.

Vierailija
25/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisten kommenttien vuoksi mä vislaan ja taputan täatä lähtien joka kerta lennoillani.

Oot varmasti näky jos normaalilla reittilennolla taputat :'D Mutta lomalennoillahan se on ihan normaalia, joten hukut joukkoon taputuksillasi, ei hätää,

Vierailija
26/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko hississäkin taputtaa aina kun se pysähtyy?

Pitää soittaa huoltomiehelle ja intopinkeenä vislata ja taputtaa puhelimeen. Kyllä se tykkää, kun tule satoja puheluita päivässä.  :DD

Vierailija
27/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot varmasti näky jos normaalilla reittilennolla taputat :'D Mutta lomalennoillahan se on ihan normaalia, joten hukut joukkoon taputuksillasi, ei hätää,

En oo koskaan lentänyt lomalennoilla.ja olen terveellä itsetunnolla varustettu ihminen, joka työssäkin joutuu jatkuvasti myös oman mukavuusalueen ulkopuoleisiin tilanteisiin. Hauskaa olla sit niiden myötähäpeilevien ihmisten nolouden kohde. Mukaparemmat ressukat.

Vierailija
28/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää? Enhän minä bussikuskillekkaan taputa, kun se ajaa turvallisesti päättärille. Vai pitäisikö?

täällä oon huomannut, että nykyään ihmiset kiittävät bussikuskia matkasta. Mukavaa huomavaisuutta. Myös päiväkodissa missä työskentelen, moni vanhempi sanoo usein "kiitos päivästä". On hienoa, että pieniä kohteliaisuuksia on tullut suomalaiseenkin arkeen.

Jkl

Jyväskylässä on kyllä ainakin 20 vuotta, varmaan paljon kauemminkin, kiitetty aina bussikuskia lähtiessä. Ihan peruskäytöstapoja kiittää.

Vierailija
29/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lennosta kiittää, niin se tehdään poistuessa.

Taputtamista pidetään tyhmänä, koska ei kone ole perillä eikä turvassa sillä sekunnilla, kun pyörät osuvat maahan. Moni onnettomuus tapahtuu jo/vasta lentokentällä eikä ilmassa. Lentäjällä on vielä täysi työ ohjata kone oikeaan paikkaan. Et kai ala kiitellä bussikuskiakaan kilometriä ennen pysäkkiä?

Eikä tämä taputtaminen ole mitään kiittämistä kai ollutkaan vaan alkanut lomamatkalaisten spontaanista ilonilmauksesta, kun ollaan vihdoin perillä ja lomalla.

Olen silloin tällöin lennellyt vuodesta 1988, enkä ole koskaan onnistunut kuulemaan taputuksia. Joten kuollutta kansanperinnettä lienee tämä, ainakin Helsingistä lähtevillä lennoilla.

Vierailija
30/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoon kirjoitti:

Taputtaminen loppui joskus 1980

Paitsi hiema köyhemmissä maissa joissa lentäminen on harvinaista herkkua.

Vierailija
31/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ymmärtäisin taputtamisen jos maahan tuleminen olisi harvinaista. Toistaiseksi joka ainut kone on takaisin maahan päässyt.

Vierailija
32/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai enää? Enhän minä bussikuskillekkaan taputa, kun se ajaa turvallisesti päättärille. Vai pitäisikö?

täällä oon huomannut, että nykyään ihmiset kiittävät bussikuskia matkasta. Mukavaa huomavaisuutta. Myös päiväkodissa missä työskentelen, moni vanhempi sanoo usein "kiitos päivästä". On hienoa, että pieniä kohteliaisuuksia on tullut suomalaiseenkin arkeen.

Jkl

Jyväskylässä on kyllä ainakin 20 vuotta, varmaan paljon kauemminkin, kiitetty aina bussikuskia lähtiessä. Ihan peruskäytöstapoja kiittää.

kiva kuulla. Mulla on varmaan suunnilleen tuon verran taukoa linkillä matkustamisessa, niin vasta kiinnitin huomiota joutuessani nyt vähän aikaa linja-autolla matkustamaan.

Vierailija
33/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi wttä on päästy elävinä alas

Vierailija
34/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni yllyttää lapsiaan taputtamaan, jotta travellerit saaavat myötähävetä ja kiemurrella penkeissään.

Vierailija
35/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni yllyttää lapsiaan taputtamaan, jotta travellerit saaavat myötähävetä ja kiemurrella penkeissään.

Sukulaissielulle terkut😘

Vierailija
36/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt noin sata Euroopan lentoa muutaman vuoden sisällä. Yhdellekään lennolla ei ole taputettu.

Vierailija
37/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun jälkeen alan satavarmasti taputtamaan, ja erityisesti reittilennoilla. Onpa v-mäistä kommentointia toisten hyvää mieltä kohtaan.

Vierailija
38/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputan ainoostaan kapteenia päähän, juu ja lentoemoa toiseen päähän.

Vierailija
39/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se yleistä ole, mutta itse taputan aivan pokkana kun satun pitämään tuosta vanhasta tavasta, ja lähes poikkeuksetta jokunen muukin liittyy mukaan.

Vierailija
40/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä taputettu jonku pomppulennon jälkeen, kun laskeutuminen onnistui todella hyvin ja sujuvasti. Kiiteltiin siinä kapteenia ja perämiestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi