Vieläkö lentokoneissa on tapana taputtaa laskeutumisen jälkeen?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on melkoista junttiutta nauraa ja ivailla toisten ilolle. Jos jonkun mielestä on hauskaa taputtaa laskeuduttua, ei siinä mitään pahaa ole. En todellakaan katsele nenänvarttani pitkin taputtajia. Päinvastoin, minusta on kivaa että ihmiset näyttää spontaanisti positiivisia reaktioitaan. Mutta se taas on niin suomalaista, leikkiä jotain business-maailmanmatkaajaa Kanarian-lennolla, lukea kynnet pystyssä Vogueta ja hymähdellä ivallisesti niille, jotka eivät ihan joka päivä lentele.
Sinulla on selvästi avarakatseinen mieli. Kiva lukea tällaisiakin kommentteja.
Tuulipuvut ja white trash taputtavat. Eli tapahtuu ainoastaan charter-lennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuulipuvut ja white trash taputtavat. Eli tapahtuu ainoastaan charter-lennoilla.
Tämmöisten kommenttien vuoksi mä vislaan ja taputan täatä lähtien joka kerta lennoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisten kommenttien vuoksi mä vislaan ja taputan täatä lähtien joka kerta lennoillani.
Oot varmasti näky jos normaalilla reittilennolla taputat :'D Mutta lomalennoillahan se on ihan normaalia, joten hukut joukkoon taputuksillasi, ei hätää,
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko hississäkin taputtaa aina kun se pysähtyy?
Pitää soittaa huoltomiehelle ja intopinkeenä vislata ja taputtaa puhelimeen. Kyllä se tykkää, kun tule satoja puheluita päivässä. :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot varmasti näky jos normaalilla reittilennolla taputat :'D Mutta lomalennoillahan se on ihan normaalia, joten hukut joukkoon taputuksillasi, ei hätää,
En oo koskaan lentänyt lomalennoilla.ja olen terveellä itsetunnolla varustettu ihminen, joka työssäkin joutuu jatkuvasti myös oman mukavuusalueen ulkopuoleisiin tilanteisiin. Hauskaa olla sit niiden myötähäpeilevien ihmisten nolouden kohde. Mukaparemmat ressukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai enää? Enhän minä bussikuskillekkaan taputa, kun se ajaa turvallisesti päättärille. Vai pitäisikö?
täällä oon huomannut, että nykyään ihmiset kiittävät bussikuskia matkasta. Mukavaa huomavaisuutta. Myös päiväkodissa missä työskentelen, moni vanhempi sanoo usein "kiitos päivästä". On hienoa, että pieniä kohteliaisuuksia on tullut suomalaiseenkin arkeen.
Jkl
Jyväskylässä on kyllä ainakin 20 vuotta, varmaan paljon kauemminkin, kiitetty aina bussikuskia lähtiessä. Ihan peruskäytöstapoja kiittää.
Jos haluaa lennosta kiittää, niin se tehdään poistuessa.
Taputtamista pidetään tyhmänä, koska ei kone ole perillä eikä turvassa sillä sekunnilla, kun pyörät osuvat maahan. Moni onnettomuus tapahtuu jo/vasta lentokentällä eikä ilmassa. Lentäjällä on vielä täysi työ ohjata kone oikeaan paikkaan. Et kai ala kiitellä bussikuskiakaan kilometriä ennen pysäkkiä?
Eikä tämä taputtaminen ole mitään kiittämistä kai ollutkaan vaan alkanut lomamatkalaisten spontaanista ilonilmauksesta, kun ollaan vihdoin perillä ja lomalla.
Olen silloin tällöin lennellyt vuodesta 1988, enkä ole koskaan onnistunut kuulemaan taputuksia. Joten kuollutta kansanperinnettä lienee tämä, ainakin Helsingistä lähtevillä lennoilla.
Lentoon kirjoitti:
Taputtaminen loppui joskus 1980
Paitsi hiema köyhemmissä maissa joissa lentäminen on harvinaista herkkua.
Sitten ymmärtäisin taputtamisen jos maahan tuleminen olisi harvinaista. Toistaiseksi joka ainut kone on takaisin maahan päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai enää? Enhän minä bussikuskillekkaan taputa, kun se ajaa turvallisesti päättärille. Vai pitäisikö?
täällä oon huomannut, että nykyään ihmiset kiittävät bussikuskia matkasta. Mukavaa huomavaisuutta. Myös päiväkodissa missä työskentelen, moni vanhempi sanoo usein "kiitos päivästä". On hienoa, että pieniä kohteliaisuuksia on tullut suomalaiseenkin arkeen.
Jkl
Jyväskylässä on kyllä ainakin 20 vuotta, varmaan paljon kauemminkin, kiitetty aina bussikuskia lähtiessä. Ihan peruskäytöstapoja kiittää.
kiva kuulla. Mulla on varmaan suunnilleen tuon verran taukoa linkillä matkustamisessa, niin vasta kiinnitin huomiota joutuessani nyt vähän aikaa linja-autolla matkustamaan.
No siksi wttä on päästy elävinä alas
Veljeni yllyttää lapsiaan taputtamaan, jotta travellerit saaavat myötähävetä ja kiemurrella penkeissään.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni yllyttää lapsiaan taputtamaan, jotta travellerit saaavat myötähävetä ja kiemurrella penkeissään.
Sukulaissielulle terkut😘
Olen lentänyt noin sata Euroopan lentoa muutaman vuoden sisällä. Yhdellekään lennolla ei ole taputettu.
Tämän keskustelun jälkeen alan satavarmasti taputtamaan, ja erityisesti reittilennoilla. Onpa v-mäistä kommentointia toisten hyvää mieltä kohtaan.
Taputan ainoostaan kapteenia päähän, juu ja lentoemoa toiseen päähän.
Eihän se yleistä ole, mutta itse taputan aivan pokkana kun satun pitämään tuosta vanhasta tavasta, ja lähes poikkeuksetta jokunen muukin liittyy mukaan.
On kyllä taputettu jonku pomppulennon jälkeen, kun laskeutuminen onnistui todella hyvin ja sujuvasti. Kiiteltiin siinä kapteenia ja perämiestä.
Kyllä vaan muistan että oli hurjat aplodit koneessa, kun Härmän Mimmi laskeutui Malagan kentälle. Ne taputtivat, ketkä ei olleet pontikasta sammuneet. Vuosi taisi olla 1972.