Koira ja etätyöt. Haittaisiko sinua, jos..
..ollessasi asiakaspalvelijan kanssa skypepuhelussa tai videoneuvottelussa, niin yllättäen kuvaan ilmestyisi kurkkimaan koira? Teen etänä hommia välillä, ja työni on sellaista, että hoidan palaverit skypellä. Koirani pääsi kerran kurkkaamaan kameraan, kun en huomannut, että hän on tulossa nurkan takaa ja aikoo kiivetä syliin. Nolotti:) , mutta en tiedä nolottiko turhaan. Olisiko sinua haitannut, jos olisit ollut asiakkaani?
Kommentit (30)
Minusta riippuu ihan tilanteesta ja kokouksesta. Tuttujen työkavereiden kanssa ok, kunhan et keskity koiraan vaan keskityt kokoukseen. Virallisemmat tai ei lähimpien työkavereiden kanssa käydyt skypet, niin ei ole ok se koira. Kaksi koiraa täälläkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan sanoa keskustelukumppanille, että aha, sulla on siellä koira/kissa/lapsia/vieraita, jatketaan tätä keskustelua joskus toiste. Ja sitten painan punaista puhelinta, päätän palaverin enkä vastaa soittoyrityksiin.
Näin siksi, että minä maksan jokaisesta minuutista, en maksa siitä, että soittokumppani rapsuttaa koiraansa tai ruokkii lapsiaan.
Terv. kaupan kassa
Kaupan kassa on harvoin skypepuhelussa asiakkaiden kanssa. Sen sijaan juristi (350 e/h), hr-asiantuntija /120 e/h) tai rahoitusanalyytikko (180 e/h) ovat enkä todellakaan suostu maksamaan 350 e/h siitä, että lakimies puhelun aikana leikkii koiransa kanssa. Onneksi näin ei ole koskaan käynyt, mutta hr-asiantuntija vaihtui aika nopeasti toiseen sen jälkeen, kun hän kesken puhelun lähti ruokkimaan kissaansa.
Mulle on käynytkin niin, että juttelin yhden korkeassa asemassa olleet tyypin kanssa skypessä. Kesken palaverin kuvaan hyökkäsi noutaja, joka ”pussasi” keskustelukumppaniani ja juoksi pois. Kumpaakin nauratti ihan älyttömästi, koira tuli ihan puskista (oli vanha koira ja nukkunut lenkin jäljeltä, kunnes sitten tuli hellyyspuuska). Keskustelu sujui paljon paremmin ja sen jälkeen meillä on kemiatkin kohdanneet.
Rakastan eläimiä joten ei todellakaan haittaisi :) Mutta lapset haittaisi.. Itse teen etätöitä useamman karvaturrin kanssa (asiakkaiden suuntaan ei tosin ole kuin normaaleja puheluita ja olen siinä samalla kyllä välillä joutunut huitomaan eläimiä pois pahanteosta).
Onhan monilla toimistoilla koira, jopa sellainen päivähoito -koira, joka ei ole kenenkään työntekijän oma vaan päivähoidossa.
Ei haittaa, kunhan ei johda siihen, että siellä päässä aletaan lässyttää koiralle työasioiden hoidon sijaan. Kerran toisessa päässä koira alkoi taustalla nuolemaan pallejaan oikein antaumuksella, sille hymähdin.
Vierailija kirjoitti:
Meikän Koubi (Staffi) On yleensä työhuoneessa, kun teen Skype-palavereita yms. Itse oon saanut pelkkää hyvää keskustelun aihetta, jois koira ilmestyy näytölle. Toisaalta suurin osa asiakkaista on USA/UK akselilta, jolloin asenteet on muutenkin aikalailla lepposampia, kuin suomalaiset asiakkaat, jotka vois "Pahastua" kyseisestä tappokoneesta x)
Puhelun jälkeen puhuvat kuitenkin pahaa sinusta, eivät vaan kohteliaisuudesta sano suoraan.
Kyllä häiritsisi, jos olisi mahdollista niin vaihtaisin toiseen työntekijään/yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä häiritsisi, jos olisi mahdollista niin vaihtaisin toiseen työntekijään/yritykseen.
Pistätkö työ-/asiakassuhteen poikki suoraan ekasta kerrasta vai huomautatko ensin?
Vaikka sossu maksaa sinun nettiyhteytesi, niin älä oleta, että muilla on samoin.