Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänne kaikki 80-luvun discomusiikin fanit keskustelemaan! Toivottavasti teitä löytyy vielä :)

italodiscoa, electrodiscoa jne
02.02.2018 |

Olisi mukava muistella yhdessä noita kasaridiscon biisejä ja biittejä, etenkin näin viikonlopun alla :) Mitkä kappaleet olivat suosikkejasi, mitä bändejä fanitit? Mikä biisi sai takuuvarmasti tanssilattialle?

Saa tietysti linkittää YouTubevideoiin ja se on toivottavaakin, mutta kirjoittakaa mielellään viestin yhteyteen mitä se linkki sisältää eli bändi ja biisi.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän tähän alkuun heti muutaman kovan:

Miquel Brown

Sylvester

Spagna

Lipps Inc.

Vierailija
2/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuori italo fani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisbändi Bad Boys Blue oli kova sana meilläpäin rannikko-Pohjanmaalla. Omia suosikkejani oli I Wanna Hear Your Heartbeat, Kisses and Tears, Come Back and Stay, A Train to Nowhere sekä A World Without You.

Pidin myös italobändi Radioramasta, ja biisit Aliens, Chance to Desire ja Yeti.

Vierailija
4/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kulkee discon ja popin raja? itse olin vasta joulukuussa Bananaraman keikalla Lontoossa. Kylläpä olikin nostalginen parituntinen.

Vierailija
5/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasariteini kirjoitti:

Missä kulkee discon ja popin raja? itse olin vasta joulukuussa Bananaraman keikalla Lontoossa. Kylläpä olikin nostalginen parituntinen.

Bananaramahan on discopoppia suoraan kasarilta! :) Hitsi että ne naiset oli näyttävän näköisiä piruja, vampyyrejä ym. siinä Venus-coverbiisillä vuonna 1986!

Vierailija
6/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta Toton Africa-biisin ketjusta, vielä parempi Africa-biisi. Laulajatar on ranskalainen Rose Laurens mutta ei kuulosta yhtään ranskalaiselta, erinomanen ääni ja 80-luvulla osattiin vielä tehdä musaa

Muistatteko tällaisen Africa-discobiisin vuodelta 1983, mulla alkoi soida tää kertosäe päässä kun puhuttiin Toton Africasta

Kertosäe:

"Africa, charms me with her power

Takes my soul on the midnight hour

Africa, dancing till my body burns so hot

Crying to the voodoo god - Africa"

Vierailija
7/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasariteini kirjoitti:

Bananaramahan on discopoppia suoraan kasarilta! :) Hitsi että ne naiset oli näyttävän näköisiä piruja, vampyyrejä ym. siinä Venus-coverbiisillä vuonna 1986!

Lisäksi kuuntelen edelleen Madonnaa, Kim Wildeä, George Michaelia, Eurythmicsiä,  Cindy Lauperia, Duran Durania, Sandraa, Kylietä ja Per Shop Boysia. 😊

Vierailija
8/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin tuosta Den Harrowin italodiscobiisistä 'Don't Break My Heart'. Moni teistä tunnistaa varmaan sen kertosäkeestä. Tosin tuossa kävi ilmi että tuo "laulaja" oli pelkkä malli ja kasvot tuolle biisille, ja joku toinen lauloi oikeasti sen. Myöhemmin tuo "laulaja" opetteli laulamaan joten kuten ja alkoi keikkailla muttei saanut enää hittejä.

Toinen hyvä Den Harrowin biisi on 'Catch The Fox"

Se alkaa tuolla soittorasiajutulla mutta sitten tulee taattua italobeatia ja voimakasta syntikkaa. Tuonkin biisin muistatte todennäköisesti kertosäkeestä.

Vierailija
9/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ykköslemppari oli tuolloin ja on vieläkin Baltimoran Tarzan Boy

"Oooo oooooo ooooo oooooooo ooo ooo"

Vierailija
10/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin tuosta Den Harrowin italodiscobiisistä 'Don't Break My Heart'. Moni teistä tunnistaa varmaan sen kertosäkeestä. Tosin tuossa kävi ilmi että tuo "laulaja" oli pelkkä malli ja kasvot tuolle biisille, ja joku toinen lauloi oikeasti sen. Myöhemmin tuo "laulaja" opetteli laulamaan joten kuten ja alkoi keikkailla muttei saanut enää hittejä.

Se alkaa tuolla soittorasiajutulla mutta sitten tulee taattua italobeatia ja voimakasta syntikkaa. Tuonkin biisin muistatte todennäköisesti kertosäkeestä.

Samastahan Milli Vanilli jäi kiinni. Tosin kukapa kasaridiscoa kovin aidoksi kutsuukaan.

Vierailija
11/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies otti tänään kovat kännit, syytti minua pettäväksi ja valehtelevaksi lehmäksi ja löi naamaan. Äsken lähti ovet paukkuen baariin. Olen tosi pettynyt tähän parisuhteeseen.

No laita vaikka Samantha Foxia soimaan.

Vierailija
12/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasariteini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samastahan Milli Vanilli jäi kiinni. Tosin kukapa kasaridiscoa kovin aidoksi kutsuukaan.

Boney M taisi olla kuuluisin bändi joka jäi kiinni siitä etteivät laulaneet itse.

Vierailija
13/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasariteini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boney M taisi olla kuuluisin bändi joka jäi kiinni siitä etteivät laulaneet itse.

Tuota en tiennytkään, mutta ei tuokaan fanitusta haittaa. 😂

Vierailija
14/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies otti tänään kovat kännit, syytti minua pettäväksi ja valehtelevaksi lehmäksi ja löi naamaan. Äsken lähti ovet paukkuen baariin. Olen tosi pettynyt tähän parisuhteeseen.

No laita vaikka Samantha Foxia soimaan.

Tai Sabriinaa.

Vierailija
15/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua Italo-laatua :D

tuossa kyseinen biisi saanut remixattuna vähän uutta henkeä ja vauhtia vuonna 2012.

Vierailija
16/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko muistaa tämän surullisen kuuloisen kasaridiscobiisin?

Avalanche - Johnny Johnny Come Home

Vierailija
17/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Illalla kiva ottaa vähän viiniä ja kuunnella nämä kaikki =)

Vierailija
18/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on levy!

Vierailija
19/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun jälkeen ei kunnon diskomusaa ole tehty.

Wham!, Laura Branigan, Bad Boys Blue...

Vierailija
20/79 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua Italo-laatua :D

tuossa kyseinen biisi saanut remixattuna vähän uutta henkeä ja vauhtia vuonna 2012.

Oih, miten hyvä. Kiitos tästä. Olin ihan unohtanut. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän