Menisitkö töihin 1200€ kkpalkalla?
Kommentit (36)
riippuu työstä ja työmäärästä, jos työ mielekästä niin kyllä, jos pitäisi vain tuon rahan perusteella valita niin kyllä sitä paskaduunia muutakin löytyy ajanmyötä ja kyllä olenjo tehnyt vuosia paskaduuneja, en ole elämäntapatyötön, seuraavaksi yritän päästä opiskelemaan parempaa
Joo, sillä tulisihan siihen asumistukea päälle.
En menisi. Nostaisi työttömään verrattuna tuloja niin vähän, että ei olisi sen ajan ja energian menettämisen arvoista, varsinkin kun noin paskasti palkattu työ on varmasti just sitä paskaduunia.
No mitään 38h viikkoa en todellakaan tekisi tuolla palkalla. En yhtään missään työssä.😂
Ai työtunteja ihan se perus n. 150h kuussa ja palkkaa 1200e? Ei ikinä!
Jos tunteja koko kuukaudessa joku 70h tms niin voisin mennä.
Ap, tuossa voi aina hakea vuokratukea.
Itse en menisi koska ansaitsen nykyään 4,5 tonnia bruttona kuussa.
Menisin, jos mitään muuta ei olisi tarjolla ja työehdot kohtuulliset - esim ei täyttä työviikkoa, työmatka lyhyt jne. Itseasiassa juuri äskettäin hain varastohommiin, missä palkka olisi juurikin tuon verran ja työviikko 25 h.
Kyllä menisin. Ottaisin pankkilainan ja maksaisin asuntoa 700e kuussa. Lisäksi ottaisin toisen kivemman harrastelijaduunin, mistä tykkäisin ihan sika paljon.
Ap, tuolla palkalla sais jo asumistukeakin. Älä kärjistä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä vaihtoehdosta - nykytilanteessa en menisi, koska minulla on paremmin palkattu työpaikka jo olemassa. Jos minulla ei olisi mitään koulutusta ja vaihtoehto olisi maata sohvalla sosiaaliturvan varassa, niin todennäköisesti menisin. Tosin jos yhteiskunta maksaisi tukina saman summan sinne kotisohvalle, niin motivaatio ottaa vastaan työpaikka, joka ei nosta tulotasoa voi olla aika pieni.
Ottakaa huomioon, että palkka kerryttää eläkettä, tuet eivät! Vaikka kuinkakin pieni palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä vaihtoehdosta - nykytilanteessa en menisi, koska minulla on paremmin palkattu työpaikka jo olemassa. Jos minulla ei olisi mitään koulutusta ja vaihtoehto olisi maata sohvalla sosiaaliturvan varassa, niin todennäköisesti menisin. Tosin jos yhteiskunta maksaisi tukina saman summan sinne kotisohvalle, niin motivaatio ottaa vastaan työpaikka, joka ei nosta tulotasoa voi olla aika pieni.
Ottakaa huomioon, että palkka kerryttää eläkettä, tuet eivät! Vaikka kuinkakin pieni palkka.
Jos parin tonnin brutolla tekee töitä koko ikänsä, saa eläkettä noin tonnin miinus verot. Joten ihan sama saako saman rahan takuueläkkeen vai työeläkkeen nimellä. Paskaduuneista ei mitään kunnon eläkettä kerry.
En varmasti menisi. Tukina saisin helposti saman.
Mikäli olisin työtön, kyllä menisin. Jatkaisin työssäollessani aktiivista työnhakua paremmin palkattuun tehtävään.
Siis 160h/1200€/kk onko kyseessä marjanpoiminta tai jotain vastaavaa, mistä voi noin vähän ansaita ?
Niin minäkin, jos vain pääsisin halvempaan.