Alaa vaihtaneet hoitajat! Mihin olette päätyneet?
Mulle riitti nyt. Omasta työpaikastani irtisanoutunut kolmasosa hoitajista melko lyhyen ajan sisällä. Äsken lähti irtisanoutumiskaavake eteenpäin. Onneksi olen varustautunut tähän rahallisesti jo kaksi vuotta, joten ei ole kiire töihin. Kyllästynyt kuuntelemaan tuota potilaiden epäasiallista vittuilua, joten mittari on täysi! Ei tule ikävä.
Kommentit (37)
Olen yrittäjänä ja tienaan hyvin. Kollega opiskeli insinööriksi ja toinen opettajaksi.
Aika harvinaisia nämä alanvaihtajat todellisuudessa ovat. Yleensä vaihdetaan korkeintaan toiselle osastolle tai vast, mutta itse ala ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjänä ja tienaan hyvin. Kollega opiskeli insinööriksi ja toinen opettajaksi.
Sote-puolen yrittäjä vai joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote-puolen yrittäjä vai joku muu?
Mielikuvitus-yrittäjä.
Onlyfansissa, satunnaisesti myös luonnossa myyn
Olen apteekissa teknisenä työntekijänä. Ennen olin sairaanhoitajana akuuttiosastolla. Palkka teknisenä on todella huono, mutta elämänlaatuni on parantunut hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvinaisia nämä alanvaihtajat todellisuudessa ovat. Yleensä vaihdetaan korkeintaan toiselle osastolle tai vast, mutta itse ala ei muutu.
Jos mietin entisiä kollegojani niin korkeintaan on vaihdettu alaa hoitajasta näytteenottajaksi tai jatkettu lähäristä sh:ksi tai sh:sta YAMK-tutkintoon tai terveystieteiden maisteriksi. Sen sijaan luokkatovereistani moni vaihtoi alaa. On lääkäriä, insinööriä ja kansanterveystieteen maisteria. Itse vaihdoin kaupalliselle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta nyt jos vaihtoehtona on joko palkaton pakkolomautus tai alanvaihto, niin suattaapi olla että alanvaihtajia tällä kertaa tulee ihan oikeasti.
Itseäni kiinnostaisi ammatti johon ei ole mikään mahdottoman pitkä koulutus, mutta työ olisi kuitenkin mielenkiintoista. Kaksi AMK-ammattia on jo entuudestaan, joista toinen jo vanhentunut ja toinen tuo sairaanhoitaja. Onko kukaan nelikymppinen nainen opiskellut esim. Koodariksi? Mitä sellaisista hommista tienaa ja onko alalla riittävävösti töitä näin vanhalle?
Valitsin miesvaltaisen alan ja stressi loppui siihen.
Tiedän useamman tradenomin, jolla on sh tausta. + pari lääkäriä, hammaslääkäriä, valtsikasta järjestöihin työllistyneitä, yhden papin ja kosmetologin. Teholta ovat kaikki ponnistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kiinnostaisi ammatti johon ei ole mikään mahdottoman pitkä koulutus, mutta työ olisi kuitenkin mielenkiintoista. Kaksi AMK-ammattia on jo entuudestaan, joista toinen jo vanhentunut ja toinen tuo sairaanhoitaja. Onko kukaan nelikymppinen nainen opiskellut esim. Koodariksi? Mitä sellaisista hommista tienaa ja onko alalla riittävävösti töitä näin vanhalle?
Ei kyllä varmaan kannata koodariksi enää alkaa jos et ole ennen ohjelmoinut, tai mikään koodikieli ei ole tuttu. Koulussa opetetaan perusteet ja työssä vasta tullaan ammattilaiseksi. Hyvä matematiikkapää täytyy olla ja loogista päättelykykyä paljon. Töitä kyllä on tarjolla hyvin ja palkkaakin, mutta sitä ekaa työpaikkaa voi olla vaikea saada. Yleensä lopputyöpaikkaan ensiksi ja sieltä sitten muualle. Jos sua kiinnostaa tutustua niin netissä on paljon ilmasia koodauksen peruskursseja. Tee sellanen eka ja mieti sitten onko kiinnostusta alaan.
Mä vaihdoin (tai olen vaihtamassa, kolmatta vuotta opiskelen) lääkäriksi. Ihmisten sairaudet ja diagnostiikka kiinnostavat edelleen. Ensihoitaja siis olen.
Alan vaihtamista ei nyt ehkä, mutta hoitotyöstä pääsin pois, kotihoidon asiakasohjaajaksi. Päätösten naputtelua, palvelutarpeen arviointeja, RAI-mittaria ja asumispalveluprosesseja. Palkka päivätyössä himpun parempi kuin sairaanhoitajalla päivätyössä. Valitettavasti henkinen kuormittavuus edelleen iso, kotihoidon resurssipulan aiheuttama tyytymättömyys kaatuu asiaan osattoman asiakasohjaajan niskaan aika kohtuuttomalla tavalla.
Mä valmistun parin kuukauden päästä kauppatieteiden maisteriksi. Työpaikkakin on jo.
En varsinaisesti vaihtanut, kun tähänkin koulutus antaa pätevyyden. Olen nyt koulunkäynninohjaaja lähihoitajan koulutuksella. Tykkään työstä.