Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaa vaihtaneet hoitajat! Mihin olette päätyneet?

Vierailija
02.02.2018 |

Mulle riitti nyt. Omasta työpaikastani irtisanoutunut kolmasosa hoitajista melko lyhyen ajan sisällä. Äsken lähti irtisanoutumiskaavake eteenpäin. Onneksi olen varustautunut tähän rahallisesti jo kaksi vuotta, joten ei ole kiire töihin. Kyllästynyt kuuntelemaan tuota potilaiden epäasiallista vittuilua, joten mittari on täysi! Ei tule ikävä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti vaihtanut, kun tähänkin koulutus antaa pätevyyden. Olen nyt koulunkäynninohjaaja lähihoitajan koulutuksella. Tykkään työstä.

Vierailija
22/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjänä ja tienaan hyvin. Kollega opiskeli insinööriksi ja toinen opettajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinaisia nämä alanvaihtajat todellisuudessa ovat. Yleensä vaihdetaan korkeintaan toiselle osastolle tai vast, mutta itse ala ei muutu. 

Vierailija
24/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjänä ja tienaan hyvin. Kollega opiskeli insinööriksi ja toinen opettajaksi.

Sote-puolen yrittäjä vai joku muu?

Vierailija
25/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote-puolen yrittäjä vai joku muu?

Mielikuvitus-yrittäjä.

Vierailija
26/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfansissa, satunnaisesti myös luonnossa myyn

Vierailija
27/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apteekissa teknisenä työntekijänä. Ennen olin sairaanhoitajana akuuttiosastolla. Palkka teknisenä on todella huono, mutta elämänlaatuni on parantunut hurjasti.

Vierailija
28/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvinaisia nämä alanvaihtajat todellisuudessa ovat. Yleensä vaihdetaan korkeintaan toiselle osastolle tai vast, mutta itse ala ei muutu. 

Jos mietin entisiä kollegojani niin korkeintaan on vaihdettu alaa hoitajasta näytteenottajaksi tai jatkettu lähäristä sh:ksi tai sh:sta YAMK-tutkintoon tai terveystieteiden maisteriksi. Sen sijaan luokkatovereistani moni vaihtoi alaa. On lääkäriä, insinööriä ja kansanterveystieteen maisteria. Itse vaihdoin kaupalliselle alalle.

Vierailija
29/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta nyt jos vaihtoehtona on joko palkaton pakkolomautus tai alanvaihto, niin suattaapi olla että alanvaihtajia tällä kertaa tulee ihan oikeasti.

Vierailija
30/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaisi ammatti johon ei ole mikään mahdottoman pitkä koulutus, mutta työ olisi kuitenkin mielenkiintoista. Kaksi AMK-ammattia on jo entuudestaan, joista toinen jo vanhentunut ja toinen tuo sairaanhoitaja. Onko kukaan nelikymppinen nainen opiskellut esim. Koodariksi? Mitä sellaisista hommista tienaa ja onko alalla riittävävösti töitä näin vanhalle?

Vierailija
31/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin miesvaltaisen alan ja stressi loppui siihen.

Vierailija
32/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman tradenomin, jolla on sh tausta. + pari lääkäriä, hammaslääkäriä, valtsikasta järjestöihin työllistyneitä, yhden papin ja kosmetologin. Teholta ovat kaikki ponnistaneet.

Vierailija
33/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaisi ammatti johon ei ole mikään mahdottoman pitkä koulutus, mutta työ olisi kuitenkin mielenkiintoista. Kaksi AMK-ammattia on jo entuudestaan, joista toinen jo vanhentunut ja toinen tuo sairaanhoitaja. Onko kukaan nelikymppinen nainen opiskellut esim. Koodariksi? Mitä sellaisista hommista tienaa ja onko alalla riittävävösti töitä näin vanhalle?

Ei kyllä varmaan kannata koodariksi enää alkaa jos et ole ennen ohjelmoinut, tai mikään koodikieli ei ole tuttu. Koulussa opetetaan perusteet ja työssä vasta tullaan ammattilaiseksi. Hyvä matematiikkapää täytyy olla ja loogista päättelykykyä paljon. Töitä kyllä on tarjolla hyvin ja palkkaakin, mutta sitä ekaa työpaikkaa voi olla vaikea saada. Yleensä lopputyöpaikkaan ensiksi ja sieltä sitten muualle. Jos sua kiinnostaa tutustua niin netissä on paljon ilmasia koodauksen peruskursseja. Tee sellanen eka ja mieti sitten onko kiinnostusta alaan.

Vierailija
34/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin (tai olen vaihtamassa, kolmatta vuotta opiskelen) lääkäriksi. Ihmisten sairaudet ja diagnostiikka kiinnostavat edelleen. Ensihoitaja siis olen.

Vierailija
35/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vaihtamista ei nyt ehkä, mutta hoitotyöstä pääsin pois, kotihoidon asiakasohjaajaksi. Päätösten naputtelua, palvelutarpeen arviointeja, RAI-mittaria ja asumispalveluprosesseja. Palkka päivätyössä himpun parempi kuin sairaanhoitajalla päivätyössä. Valitettavasti henkinen kuormittavuus edelleen iso, kotihoidon resurssipulan aiheuttama tyytymättömyys kaatuu asiaan osattoman asiakasohjaajan niskaan aika kohtuuttomalla tavalla. 

Vierailija
36/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistun parin kuukauden päästä kauppatieteiden maisteriksi. Työpaikkakin on jo.

Vierailija
37/37 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"P