Pelasta Vaasan kissatalo! 30 päivää aikaa kerätä 25000€?
Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.
Kommentit (1614)
Asiasta kukkaruukkuun, mitä arvelette moniko odottaa ihan viimeiseen päivään mesenoinnin kanssa? Tiiän ite ainakin kaksi, jotka on näin ilmoittaneet tehneensä et saataisiin mahdollisimman iso loppukiri. Muita täällä, joilla sama idea?
Vierailija kirjoitti:
Enää viikko aikaa osallistua! Jaksaa jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kukkaruukkuun, mitä arvelette moniko odottaa ihan viimeiseen päivään mesenoinnin kanssa? Tiiän ite ainakin kaksi, jotka on näin ilmoittaneet tehneensä et saataisiin mahdollisimman iso loppukiri. Muita täällä, joilla sama idea?
Itse ainakin laitan vielä viimeisenä päivänä, kun selviää, minkä verran pystyn laittamaan. Mutta joka tapauksessa silloin vähintään 50 e.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kerran laittanut isomman summan. Aattelin laittaa vielä kympin vikana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kerran laittanut isomman summan. Aattelin laittaa vielä kympin vikana päivänä.
Minä kans varmaan teen vielä yhden pienen lahjoituksen, ihan vaan että kampanja päättyisi kiriin!
Älä odota viimeiseen päivään! Voi olla ruuhka mesenatti sivulla ettei se toimii 😅
Vierailija kirjoitti:
Älä odota viimeiseen päivään! Voi olla ruuhka mesenatti sivulla ettei se toimii 😅
Se voi olla! Onko il juttua tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla! Onko il juttua tullut?
Ei vielä 😑
Jutulle ei nyt välttämättä edes ole hyvä aika, kun on tuo BC-kohu. Valitettavasti se ei tee millekään hyväntekeväisyydelle hyvää. Itse tiedän, että talolla kaikki tehdään vapaaehtoisesti ja ilman palkkaa tai korvauksia yhtään mistään - lukuunottamatta kotihoitajien saamia ruokia ja hiekkoja, jotka nekin menevät hoitokissoille ja sekin kerrotaan talon sivuilla selvästi - sekä että useat vapaaehtoisista pistävät vielä työn lisäksi talon toimintaan omiaan. Mutta epälijöitä on aina, varsinkin jos joku muu kohu on pahasti päällä. Siitä huolimatta, että toiminta on avointa.
Talon rakentamisesta kun haaveillaan, niin onko talolaisissa joku, joka tai jonka sukulainen olisi äskettäin rakentanut? Se rakentaminen kun ei ole mitään halpaa. Talopaketin hinta, jos ei ole avaimet käteen hinta, on käytännössä vain seinät, ikkunat ja ovet. Mitään tekniikkaa tai sisustusmateriaaleja siihen ei kuulu, ellei ole erikseen mainittu. Joskus tarjouksissa voi olla kodinkoneita. Tekniikan lisäksi tulee liittymät ja luvat. yli 150 neliön taloon, jos halutaan rakentaa omakotitalon tasoinen talo, pitää varata helposti 300t ja tontti päälle. Yhteen tasoon on aavistuksen kalliimpaa rakentaa kuin kahteen, käsittääkseni.
Niin ja mammat pk-seudun ulkopuolella, paljonko on tullut lähiöihin rakennettu talo maksamaan? Pk-seudulla mennään sen verran toisissa hintaluokissa varsinkin tonttien suhteen, joten siksi muualta Suomesta. Varmaan talollakin löytyy ihmisiä, jotka tätä tietoa lähipiiristään saavat, mutta vertailua on hyvä tehdä.
No joo, totta. Tuo bc kohu meni vähän pilaamaan tämän. Tuollaisen jutun jälkeen moni epäilee kaikkia hyväntekeväisyyskohteita, oli miten oli :/
70t on yhä realistinen, eikä 75t:kaan näytä mahdottomalta, jos tämä päivävauhti pysyy ja moni aikoo vielä tehdä loppukirirahoituksen.
Ps, tarvitsko talolla esim. pesunaineta tai kahvia kahvitarjoiluja varten? Seuraavassa talossa teillä kyllä pitäisi olla tiskikone ja pyykkikone, helpottaisi paljon. Toivottavasti joku kodinkoneliike lahjoittaisi. Nykyiseen lienee mahdotonta saada edes sopimaan.
Keneltä muuten saa halauksen ja ketkä kissoista on tulossa kehräämään? Milloin halauksia ja kehräyksiä aletaan jakaa ;)?
pesuaineita piti kirjoittaa...kun huomasin, että yks toinen talo pyytää näitäkin, en muista tosin mikä.
Vierailija kirjoitti:
70t on yhä realistinen, eikä 75t:kaan näytä mahdottomalta, jos tämä päivävauhti pysyy ja moni aikoo vielä tehdä loppukirirahoituksen.
Ps, tarvitsko talolla esim. pesunaineta tai kahvia kahvitarjoiluja varten? Seuraavassa talossa teillä kyllä pitäisi olla tiskikone ja pyykkikone, helpottaisi paljon. Toivottavasti joku kodinkoneliike lahjoittaisi. Nykyiseen lienee mahdotonta saada edes sopimaan.
Keneltä muuten saa halauksen ja ketkä kissoista on tulossa kehräämään? Milloin halauksia ja kehräyksiä aletaan jakaa ;)?
Pyykinpesuaineita emme tarvitse, mutta lähestulkoon kaikki muut mömmöt fairystä wc duckkiin kelpaa kyllä! :)
Halaukset ja kehräykset jaetaan kampanjan loputtua aivoimissa ovissa. Halauksia jakavat Kissatalon erityiskoulutetut aktiivit ja hallituslaiset takaamaan maksimaalinen asiakastyytyväisyys. Kahvipaketteja ja muita sen kanssa nautittavia tuotteita otamme myös mielellään vastaan, niitä tulee kulumaan paljon! ;) Lisäksi pääsiäismyyjäiset lähestyvät, joten esimerkiksi suklaamunat sun muut ovat toivottuja. :)
Mä kyllä vähän epäilen, että jokunen kissa ei jaksa odottaa kampanjan loppumiseen, vaan kehrää jo ennen ja on jo kehrännytkin...
Millon on pääsiäismyyjäiset? Pitää vähän miettiä matkoja, kun on tarkoitus vaan sukulaisia moikata, niin voi suunnitella sen mukaan.
Täällä kissakatsomossa odotellaan kovasti jo juttua!