Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelasta Vaasan kissatalo! 30 päivää aikaa kerätä 25000€?

Vierailija
02.02.2018 |

Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.

Kommentit (1614)

Vierailija
201/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisitteko järjestettyä jotain yhteistyöpostausta esimerkiksi jonkun tubettajan tai bloggaajan kanssa? Suosituimmilla on kymmeniä tuhansia seuraajia. Joku varmasti lähtisi mukaan ihan vaan hyvää hyvyyttään? Onko ideoita kuka olisi sellainen?

Pikkusisko ehdotti tähän tubettajaa nimeltä Pahalapsi. Hurjasta ulkonäöstä huolimatta vaikuttaa tosi lämpimältä ja valoisalta nuorelta naiselta. Omistaa kissan, joka on kuulemma entinen kodinvaihtaja ja nykyinen pariskunnan lellipentu.

Vierailija
202/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitteko järjestettyä jotain yhteistyöpostausta esimerkiksi jonkun tubettajan tai bloggaajan kanssa? Suosituimmilla on kymmeniä tuhansia seuraajia. Joku varmasti lähtisi mukaan ihan vaan hyvää hyvyyttään? Onko ideoita kuka olisi sellainen?

Pikkusisko ehdotti tähän tubettajaa nimeltä Pahalapsi. Hurjasta ulkonäöstä huolimatta vaikuttaa tosi lämpimältä ja valoisalta nuorelta naiselta. Omistaa kissan, joka on kuulemma entinen kodinvaihtaja ja nykyinen pariskunnan lellipentu.

Pahalapsi on ihana tyyppi! Laittaako joku Kissatalon aktiivijäsen hänelle sähköpostia? Se löytyy varmasti hänen kanavansa tiedoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkka?

Vierailija
204/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut useita tuhansia lisää neljässä päivässä. Toki piikki johtuu iltalehden jutusta ja siitä, että monella on ollut tili päivä tammikuun lopussa, varmaan ensin hoidetaan omat laskut ja sitten laitetaan, jos jää. Mutta piikkipäivä tulee vielä, ihmisten yleiset tilipäivät.

Arvataanko, paljonko lopullinen summa on? Kissatalon väki, kun teitäkin täällä käy, arvonta pystyyn sinne omille facebook-sivuille Lähimmäksi arvanneelle joku kissatalon tuote? Yleensä arvonnat saavat ihmisiä liikkeelle, vaikka olis pienikin palknto?

Itse en osallitsu facebook arvointihin, mutta arvaan silti, että loppusumma mesenaatissa tulee olemaan 71535 euroa. Summahan tulee olemaan vitosella jaollinen.

Vierailija
205/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvioisin että potti tulee olemaan n. 50 000 kieppeillä.

Vierailija
206/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE:lle ja hesarille voisi laittaa myös juttuvinkkiä. Aihe voisi käsitellä laajemminkin löytökissojen älytöntä määrää ja sen aiheuttajia ja sitä kuka on niistä vastuussa.

Vierailija
207/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE:lle ja hesarille voisi laittaa myös juttuvinkkiä. Aihe voisi käsitellä laajemminkin löytökissojen älytöntä määrää ja sen aiheuttajia ja sitä kuka on niistä vastuussa.

YLE uutisoi kampanjasta jo alussa, mutta joo, löytökissojen kohtaloa pitäisi tuoda esiin varsinkin kun kevät taas lähenee. Minä en vain voi käsittää, että vuonna 2018 pitää valistaa kesäkissoista! Kissojen vihaamisenkin käsittää helpommin, mutta että otetaan lemmikki ja huolehditaan siitä vähän aikaan ja sitten tylysti hylätään se luontoon??

Vierailija
208/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikäs Pipsa voisi mainostaa keräystä ??

Vierailija
209/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE uutisoi kampanjasta jo alussa, mutta joo, löytökissojen kohtaloa pitäisi tuoda esiin varsinkin kun kevät taas lähenee. Minä en vain voi käsittää, että vuonna 2018 pitää valistaa kesäkissoista! Kissojen vihaamisenkin käsittää helpommin, mutta että otetaan lemmikki ja huolehditaan siitä vähän aikaan ja sitten tylysti hylätään se luontoon??

En voi minäkään käsittää. Kesäkissoista on valistettu sellaiset lähemmäs 30 vuotta ainakin, siis sen verran mitä itse pystyn muistamaan. Minulle tuli 90-luvun alussa Eläinmaailma ja siellä kesäkissat olivat kestoaihe, samaten muistan tv:ssä olleen tietoiskuja aiheen tiimoilta.

Vierailija
210/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi minäkään käsittää. Kesäkissoista on valistettu sellaiset lähemmäs 30 vuotta ainakin, siis sen verran mitä itse pystyn muistamaan. Minulle tuli 90-luvun alussa Eläinmaailma ja siellä kesäkissat olivat kestoaihe, samaten muistan tv:ssä olleen tietoiskuja aiheen tiimoilta.

Itselläni on rescue-koira Venäjältä ja ihmiset ovat siitä kovin kiinnostuneita. Kerron kiinnostuneille ihmisille, että Venäjällä on tapana ottaa kesäkoira ja kun palataan kesäasunnolta kaupunkiin, pentu hylätään ulos oman onnensa nojaan. Oma koirani on todennäköisesti juuri tälläinen kesäkoiranpentu. Tämä aiheuttaa ihmisissä aina suurta paheksuntaa ja järkytystä. Itseäni puolestaan järkyttää toistuva kommentti "Ymmärrän, että kissojen kanssa toimitaan noin, mutta koirien kanssahan tuo on ihan sairasta".

Kolmen rakkaan löytökissan (ihan kotimaisia kesäkissoja) omistajana tuo kommentti saa aina sappeni kiehumaan. Miten koira nähdään niin paljon arvokkaampana, että nämä kaltoin kohdeltujen koirien symppaajat ovat valmiita hylkäämään pienen, ihmiseen tottuneen kissanpennun yksin metsään? Miten nämä asenteet voivat olla vielä tänä päivänä, vuosia kestäneen valistuksenkin jälkeen tällaisia? Suoranainen kissaviha on vieläkin ihan hyväksyttävää.

Moni ihminen tituleeraa itseään mielellään eläinrakkaaksi. Tämä eläinrakkaus tarkoittaa valitettavan usein sitä, että he rakastavat vain omaa koiraansa :(

Vierailija
211/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keskimääräinen lahjoitustahti päivää kohti laskettuna toisi noin 67677 euroa, jos olen osannut laskea oikein paljonko keräystä on jo mennyt. Sen päälle sitten ne, joilta tulee lahjoituksia talolle suoraan, uskon, että tulee.

Varautukaa väki ystävänpäivänmyyjäisiin hyvin, voi tulla tungos tämän medianäkyvyyden ansiosta! Harmi, että itsellä on muuta menoa sunnuntaina.

Vierailija
212/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on rescue-koira Venäjältä ja ihmiset ovat siitä kovin kiinnostuneita. Kerron kiinnostuneille ihmisille, että Venäjällä on tapana ottaa kesäkoira ja kun palataan kesäasunnolta kaupunkiin, pentu hylätään ulos oman onnensa nojaan. Oma koirani on todennäköisesti juuri tälläinen kesäkoiranpentu. Tämä aiheuttaa ihmisissä aina suurta paheksuntaa ja järkytystä. Itseäni puolestaan järkyttää toistuva kommentti "Ymmärrän, että kissojen kanssa toimitaan noin, mutta koirien kanssahan tuo on ihan sairasta".

Voi että. Tuossa sen näkee/kuulee, kuinka niin monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä kissasta lemmikkinä. Eivätkö osaa kyseenalaistaa aataminaikaisia "kissa kyllä pärjää itsekseen, ei se ihmistä kaipaa" -asenteita vai eivätkö vain välitä?

Näitä juttuja lukiessa alkaa kieltämättä houkutella ruveta oikein perinteiseksi crazy cat lady -tyylin vanhaksipiiaksi ja omistaa koko elämä kissoista huolehtimiseen ja ajantasaisen kissatiedon levittämiseen. Työsarkaa tuntuu kyllä olevan eikä varmaan ihan heti lopu. (Crazy cat lady -termin heitin tähän vähän niin kuin kevennykseksi. Kissojen holtiton hamstraaminen ei todellakaan ole eläinrakkautta vaan oire mielenterveysongelmasta. Monet kissojen hyväksi työtä tekevät ainakin Jenkeissä ovat alkaneet omia kyseistä termiä omaan käyttöönsä, jolloin siihen liitetty negatiivinen stigma hälvenee.)

Vierailija
213/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n kissaryhmiin vaan julkaisuja säännöllisesti (kissat, kissaihmiset, kissanomistajat, rakkaudesta kissoihin ym). Tieto kissatalon tukalasta tilanteesta ja suora kehotus lahjoittamaan!

Vierailija
214/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maalaiset... Kesäkissojen lisäksi on paljon muuten vaan leikkaamattomia ulkokissoja jotka sikiävät kun omistajat ei ole jaksaneet huolehtia. Varsinkin kollikissojen leikkaus on pieni operaatio.

Vierailija
215/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ottaisin kissan niin se olisi varmaan rescue-kissa. Hauskan näköisiä kissojaovat😍

Vierailija
216/1614 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
217/1614 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 33 000 euroa jo kasassa! Tänään myös Ilkassa juttu Vaasan kissatalosta, nettiversio ikävä kyllä luettavissa vain tilaajille. 

https://www.ilkka.fi/tilaajalle/maakunta/tilanne-on-katastrofaalinen-va…

Vierailija
218/1614 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi pieni raha puuttuu. Voisi kaupunki antaa varat tärkeälle työlle! 

Minustakin. Kaupunkihan siinä hädässä on löytokissöjen kanssa jos tämä paikka menee nurin.

Vierailija
219/1614 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 33 000 euroa jo kasassa! Tänään myös Ilkassa juttu Vaasan kissatalosta, nettiversio ikävä kyllä luettavissa vain tilaajille. 

https://www.ilkka.fi/tilaajalle/maakunta/tilanne-on-katastrofaalinen-va…

Ihan loistavaa! Olen ollut pahalla päällä ja ahdistunut viimeiset pari päivää mutta tämä ketju tuo aina hyvän mielen :) Kiitos ihanat kissaihmiset <3

Vierailija
220/1614 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kuva seurata onnistumista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi