Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.

• ylös 116
  • alas 49

Sivut

Kommentit (1614)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä pelastan voitettuani tänään 90 miljoonaa.

Tuo olisikin se ihme, jota tähän niin toivoisin. Tulisi jokin suuri lahjoitus :)

• ylös 139
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelastan voitettuani tänään 90 miljoonaa.

Tuo olisikin se ihme, jota tähän niin toivoisin. Tulisi jokin suuri lahjoitus :)

Minä lupaan sen tässä. Näillä sanoilla.

• ylös 92
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että tämä aloitus osui silmiin, kävin heti lahjoittamassa 150 €. 

Hei! Niin muuten kävit. Ja kiitos siitä! Olen itsekin siis osallistunut keräykseen ja tämä on tärkeä asia. Laitan tänään vielä juttuvinkkiä sekä iltasanomiin että iltalehteen, josko tarttuisivat tähän ja keräys saisi julkisuutta. Olen vaan luonteeltani varsin realistinen ja pessimistinen ja ahdistaa, kun vähäiset rahat tärveltyy todella huonokuntoisen talonröttelön remontteihin. Kun sen sijaan pitäisi saada kodittomille kissoille asianmukaiset tilat. AP

• ylös 230
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paras pelastuskeino on piikittää kissat, enkä sano tätä vihalla. Kissoja on aivan liikaa ja niitä ei arvosteta.

Jopa 20 000 kissaa vuodessa jätetään heitteille - ”Suosittuja tapoja on lyödä pentu hengiltä vaikkapa rappusiin”.
Kissa kärsii Suomen Eläinsuojeluyhdistysten Liiton mukaan vähäarvoisen lemmikin maineesta.

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201801312200709492_u0.shtml

Ei noiden kissojen siirtely paikasta a paikkaan b auta, kissojen määrää pitää vähentää ja kissojen hintaa nostaa, niin että ihan kuka tahansa ei sitä hetken viihdykkeeksi hanki.

Ainakin huonokuntoisimmasta päästä pitäisi kyllä karsia rescue-kissoja. 

Sama myös koirien kanssa. Toiset maailmanparannusintoiset raahaa ties mistä rescue-rekkuja, ilman huolen häivää esim. tautien leviämisestä. "on nämä rokotettu".

• ylös 163
  • alas 32
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että tämä aloitus osui silmiin, kävin heti lahjoittamassa 150 €. 

Hei! Niin muuten kävit. Ja kiitos siitä! Olen itsekin siis osallistunut keräykseen ja tämä on tärkeä asia. Laitan tänään vielä juttuvinkkiä sekä iltasanomiin että iltalehteen, josko tarttuisivat tähän ja keräys saisi julkisuutta. Olen vaan luonteeltani varsin realistinen ja pessimistinen ja ahdistaa, kun vähäiset rahat tärveltyy todella huonokuntoisen talonröttelön remontteihin. Kun sen sijaan pitäisi saada kodittomille kissoille asianmukaiset tilat. AP

Itse olen myös realisti ja pessimisti joten tiedän, ettei tuo lahjoitukseni riitä mihinkään. Olen jo aikaa sitten ottanut omassa eläinsuojelutoiminnassani sen kannan, että teen sen minkä pystyn ja yritän olla vaipumatta epätoivoon tässä loputtomassa suossa.

Juuri aamulenkillä fantasioin lottovoitosta ja siitä mihin kaikkeen eläinsuojelutyöhön voisin lahjoittaa rahaa. Vaasan kissatalo on lisätty nyt listalle, toivottavasti illalla Eurojaskassa lykästää :D

Kiitos sinulle juttuvinkin laittamisesta iltapäivälehdille. Jos vaikka tämän asian suhteen tapahtuisi se ihme, joka antaa uskoa eläinrakkaiden ihmisten ponnisteluille.

• ylös 163
  • alas 6
Vierailija

Toivottavasti IS tai IL tarttuu juttuvinkkiin. Uskon, että suurin osa ihmisistä ei yksinkertaisesti tiedä, että tällainen kampanja on käynnissä. Vaasan kissatalo on suhteellisen tunnettu myös muualla Suomessa - luullakseni siksi, että yksistään kissoille tarkoitettuja löytöeläintaloja ei hirveästi täällä ole - ja moni arvostaa yhdistyksen kissojen hyväksi tekemää työtä. Lahjoitin viime kuun puolella jo rahaa kampanjaan ja pyrin pistämään toisen satsin tämän kuun aikana.

• ylös 132
  • alas 10
Vierailija

Kiitos, kävin laittamassa kympin. Mielelläni laittaisin kissarakkaana enemmänkin, mutta olen aika pers'aukinen.

• ylös 183
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kävin laittamassa kympin. Mielelläni laittaisin kissarakkaana enemmänkin, mutta olen aika pers'aukinen.

Pienistä puroista syntyy suuri virta, lahjoituksesi on arvokas :)

• ylös 211
  • alas 8
Vierailija

Mutta onhan tuo kerätty summakin jo aika paljon. Sillä saa tehtyä sen ison remontin. Aloituksesta sain sen käsityksen, että kissatalon pitäisi kerätä koko 50 000 €, että he saavat edes pidettyä sen lahjoitussumman.

• ylös 91
  • alas 7
Vierailija

Joukkorahoituksissa ei ole pientä summaa, äkkiähän tuo tavoite on täynnä jos moni lahjoittaa sen verran kuin liikenee.

Vaikka Mesenaatin puolella pienin lahjoitussumma on 10 €, niin kissatalon tilille voi suoraan lahjoittaa vaikka sen euron:

http://vaasankissatalo.fi/osallistu-ja-auta/

"TURVAA KISSATALON TULEVAISUUS" -TILI ››
FI46 3131 1000 9016 72

Pienikin apu on tarpeen!

Vastaanottaja: Vaasan kodittomien kissojen ystävät ry

• ylös 58
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joukkorahoituksissa ei ole pientä summaa, äkkiähän tuo tavoite on täynnä jos moni lahjoittaa sen verran kuin liikenee.

Vaikka Mesenaatin puolella pienin lahjoitussumma on 10 €, niin kissatalon tilille voi suoraan lahjoittaa vaikka sen euron:

FI46 3131 1000 9016 72

Pienikin apu on tarpeen!

Paljonkohan sinne on lahjoitettu rahaa yhteensä? Luulisi, että Mesenaatin kautta näkyy vain sen kautta lahjoitetut summat. Oikea summa voi olla paljon korkeampi (toivottavasti).

• ylös 36
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

FI46 3131 1000 9016 72

Pienikin apu on tarpeen!

Paljonkohan sinne on lahjoitettu rahaa yhteensä? Luulisi, että Mesenaatin kautta näkyy vain sen kautta lahjoitetut summat. Oikea summa voi olla paljon korkeampi (toivottavasti).

Eivät nuo näy Mesenaatin potissa, mutta varmaan menevät lähinnä talon juokseviin kuluihin.

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Onko tätä kampanjaa jaettu esim. facebookin kissaryhmissä? Siellähän on varmasti ne potentiaalisimmat lahjoittajat. Itse nimittäin olen törmännyt tähän vain instassa ja täällä palstalla eli tietoisuutta voisi kasvattaa mainostamalla vähän laajemmin.

• ylös 87
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan tuo kerätty summakin jo aika paljon. Sillä saa tehtyä sen ison remontin. Aloituksesta sain sen käsityksen, että kissatalon pitäisi kerätä koko 50 000 €, että he saavat edes pidettyä sen lahjoitussumman.

Minimimäärä keräykselle on 5000 euroa. Eli jos lahjoitusten määrä jäisi alle viiden tonnin, niin silloin rahat jouduttaisiin palauttamaan lahjoittajille. Nythän minimi on ylittynyt reippaasti eli kaikki rahat menevät kissatalon hyväksi, vaikka 50 000 euron raja ei menisikään rikki.

• ylös 60
  • alas 4

Sivut