Palkkani on 3700€ kk, eikä minulla ole mitään koulutusta. Mitäs siihen sanot.
Olen työssä josta maksetaan 3700€ kuukaudessa, ja minulla ei ole minkäänlaista koulutusta.
Kommentit (57)
Miksi kukaan ei sano mitä tekee oikeasti työkseen jolla on iso palkka, varsinkin jos se työpaikka on saatu ilman koulutusta? Miksi sitä pitää salata? Jos et ole presidentti tai pääministeri, niin kukaan ei tunnista, kaikkia muita ammattiryhmiä on enemmän kuin yksi henkilö, ja jos ei ole, me emme sitä tiedä koska se on niin harvinainen.
Ärsyttää tuollainen turhanpäiväinen salailu, mitä sillä voittaa? Vai pelkäättekö että me muutkin tullaan kärkkymään teidän töitä kun kerran siihen pääsee niin helposti?
Mikset kerro, mikä työ? Jos olet mies, on ihan perushomma tienata peruskoulupohjalta. Miehet työllistyvät todella paljon helpommin kuin naiset ja etenevät itsevarmuudella ja hyvä veli -verkostolla.
Ennen vanhaan hyvä ura huonolla koulutuksella oli ihan tavallinen. Moni eläköityvä ylijohtaja valtion virastossa on jotain muuta kuin korkeakoulutettu.
Ennen oli mahdollista edetä työn kautta, varmaan nykyäänkin joissain paikoissa ja suhteilla. Aikaisemminhan esim pankinjohtajat olivat usein merkonomeja. Meidänkin työpaikalla valtiolla on vielä pari taloushallinnon asiantuntijaa kansakoulupohjalta, toki sitten työn ohella koulutuksia ja kursseja käyneinä. Nykyään kun on jokaiseen hommaan koulutus niin heitä mieluummin palkataan. 3700 ei ole mikään hirmu palkka. Itsellä on 3400 e, olen merkonomi. Palkkavaihtelut ovat suuria firmasta riippuen. Alle 2000 e palkkoja ei pitäisi edes ammattityöstä olla, korkeintaan jollain harjoittelijalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssä josta maksetaan 3700€ kuukaudessa, ja minulla ei ole minkäänlaista koulutusta.
Veikkaan että olet rakkauden ammattilainen.
Mun miehellä sama palkka, peruskoulupohjalla.
Tekee tosin 3-vuorotyötä varastolla, eli iso osa palkasta koostuu lisistä ja suoritteista.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä sama palkka, peruskoulupohjalla.
Tekee tosin 3-vuorotyötä varastolla, eli iso osa palkasta koostuu lisistä ja suoritteista.
Eli hänellä on ansio 3700€ ei palkka. Palkalla yleensä tarkoitetaan peruspalkkaa ilman lisiä.
Minullakaan ei ole lukion jälkeen mitään koulua käytynä. Nettotuloni ovat n. 2800€/kk. Asun maassa, jossa hintataso on niin alhainen, että tuo vastaa n. 5000€/kk nettotuloja Suomessa. Olen yrittäjä majoitusalalla Itä-Euroopassa.
Hyvä juttu sinulle :) toivottavasti et jää työttömäksi koskaan :)
Harmi, että sinulta on jäänyt railakkaat opiskelijavuodet kokematta.
Onhan se aika erikoista, että nyt saan helposta hanttihommasta mikä ei vaadi koulutusta päälle 3k kaikkine pekkasineen, mutta oman alani töistä en välttämättä saisi pitkään aikaan edes neljää tonnia.
Yrittäjyys lienee ainoa mahdollisuus tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä meininki. Ei tutkinnoilla tienatakaan vaan osaamisella.
Ei osaamisellakaan niin väliä, suhteilla pääsee parhaille palkoille ja helposti.
Kiva. Mulla muutaman satasen pienempi, lukio käytynä. Ikää 26, ihan tyytyväinen olen. Tällä hetkellä ei opiskelu innosta, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa vielä.
Voi harmi. Onneksi suomessa kuitenkin on kohtuullinen sosiaaliturva, josta saa apuja varmaankin. Ei sitä tule ajatelleeksikaan, kuinka heikot palkat kouluttamattomilla onkaan. Tsemppiä ja toivotaan, että tulotasosi tulevaisuudessa nousee inhimilliselle tasolle.
Kannattaisiko hommata joku tutkinto :\
3 vuoden opinnot ja palkka 2136€/kk
t. lähihoitaja