Makaronimössö, pääkallopata, paniikkipata.. Eli keitettyä makaronia ja jauhelihaa
Moniko tekee tätä kasarin pikaruokaa vielä nykyisinkin ? Ja nimenomaan ilman mitään kermoja, kasviksia tms sillä alkuperäisessä reseptissä ei ole kuin makaroni, jauheliha ja sipuli !
Meillä on tuota ruokalistalla juuri tänään :) Lapset tykkää, isäntä tykkää ja itsellä tuohon liittyy voimakasta lapsuusnostalgiaa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, vanha kunnon makaronipöperö! Mun kaverit ei koskaan tajunneet, mistä ruuasta oli kyse 😃 Noh terve vaan siskot, jäin nyt kiinni että palstailen. Kukaan muu ei vissiin käytä tota pöperönimitystä 😁
Meillä käytetään! T. 19 😉
No niin, eli isosisko linjoilla!😂
5 dl Torinon täysjyvämakaronia
Paketti Härkistä
1 sipuli
Mausteeksi suolaa, valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, sekä chilijauhetta
Äiti tavannu laittaa koskenlaskija juustoa makaronilaatikkoon.
On hyvää ja halpaa. Jää vanhemmilla rahaa alkoholiin ja tupakkaan. Nuudelia kans syöttää lapsille.
Vierailija wrote:
Huh, ja sitten olette lapsia tehneet vain syöttääksenne niille noin luokatonta ravintoa?! Jauhelihassa ja makaronissa ei ole niin mitään ravinteikasta. Lapset pois.
Kertaapa vähän ravitsemusoppiasi. Jauheliha kuitenkin on ravintorikkaampaa kuin yksikään kasvis. Eikä makaronikaan ole ihan huono. Hiilaria siinä on paljon, mutta ei nopeinta höttöä sekään. Jauhis on kivennäis- ja vitamiinipommi ja siinä on hyviä luonnollisia rasvoja.
En tee, eikä meillä kotonakaan ollut, mutta koulussa oli! (Vm 1980)
Ei hyvä. Pottuja, porkkanaa, sipulia, jauhista, paprikaa...
Minä teen ja nimenomaan niin ettå vain jauheliha,makaroni ja mausteet. Ei se ole enää makaronimössö jos lisätään kermaa.
Helppo,nopea ja koko perhe tykkää 🙂
Meillä ei koskaan ollut, mutta kaverin perheessä tätä sain. Harmitti, ettei oma isä tai äiti suostunut tuota kokkaamaan. Pari kertaa olen tuota tehnyt aikuisiällä, voisi taas tehdä. :)
87