Makaronimössö, pääkallopata, paniikkipata.. Eli keitettyä makaronia ja jauhelihaa
Moniko tekee tätä kasarin pikaruokaa vielä nykyisinkin ? Ja nimenomaan ilman mitään kermoja, kasviksia tms sillä alkuperäisessä reseptissä ei ole kuin makaroni, jauheliha ja sipuli !
Meillä on tuota ruokalistalla juuri tänään :) Lapset tykkää, isäntä tykkää ja itsellä tuohon liittyy voimakasta lapsuusnostalgiaa.
Kommentit (70)
Kun äiti oli poissa, söimme pari päivää makaronimössöä sillä muuta ei isä osannut tehdä .D Oli älyttömän hyvää, kun paljon mausteita ja sipulia. Kyytipojaksi jääkylmää maitoa ja näkkileipää .
Kun muutin omilleni, tein samaa tuunattuna kermalla ja kinkulla .
Nykyään ei tule enää tehtyä, kun miehellä ärtyvä suolisto .
Hyh, yököttäisi syödä mitään ilman kasviksia...
Nykyään, jos tämä ruoka kehitettäisiin, se ei ottaisi tuulta alleen mutta 80-luvulla oli ihan normaali ja yleinen arkiruoka, valmistui nopeasti ja oli hyvää. Myös isit ja teinit osasivat tämän valmistaa.
Joo, teini tykkää. Helppo ja nopee. Tätä eilenkin söi.
Meillä tehtiin lapsuudenkodissakin toisinaan.
Olen vuosimallia -72.
t.viesti 25
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä kuullutkaan, mutta voisin kuvitella tekeväni.
Kertokaa ohje kuinka se tehdään.
Ja olen syntynyt -74.
Johan se tuolla kerrottiin: Makaronia ja jauhelihaa sekotetaan sekaisin mössöksi ja ehkä vielä sipulia sekaan.
Uusavuttomille: Ne makaronit keitetään enste ja jauheliha+sipuli ruskistetaan. Siis silputtu sipuli...
En ole koskaan syönyt enkä tehnyt. Ei ole tullut edes mieleen keittää jauheliha kypsäksi. Ennemmin sitten makaronilaatikkoa, bolognesekastiketta ja spagettia tai mureke uunissa. Tai vaikka 70-luvun risotto. Olen syntynyt -74.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen syntynyt -74.Johan se tuolla kerrottiin: Makaronia ja jauhelihaa sekotetaan sekaisin mössöksi ja ehkä vielä sipulia sekaan.
Uusavuttomille: Ne makaronit keitetään enste ja jauheliha+sipuli ruskistetaan. Siis silputtu sipuli...
Tuossa parissakin.kommentissa esitettiin, että kaikki sekaisin ja keitetään kypsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen syntynyt -74.Johan se tuolla kerrottiin: Makaronia ja jauhelihaa sekotetaan sekaisin mössöksi ja ehkä vielä sipulia sekaan.
Ja todella uusavuttomille: Pakastealtaasta löytyy valmista sipulisilppua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomille: Ne makaronit keitetään enste ja jauheliha+sipuli ruskistetaan. Siis silputtu sipuli...Tuossa parissakin.kommentissa esitettiin, että kaikki sekaisin ja keitetään kypsäksi.
Jauheliha keitetään? :D
Olen ollut tuon uhri lapsuudenkodissani. Meillä se oli "meksikolaista makaronia", luoja tietää miksi. Omilleni muutettuani en ole tehnyt makaroni- tai pastaruokia (crohnikko). -79.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään, jos tämä ruoka kehitettäisiin, se ei ottaisi tuulta alleen mutta 80-luvulla oli ihan normaali ja yleinen arkiruoka, valmistui nopeasti ja oli hyvää. Myös isit ja teinit osasivat tämän valmistaa.
No mites tämä vielä helpompi mössö on ottanut "tuulta alleen"?
Makaronia, tilliä ja aromisuolaa 😁
http://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/201801242200692597_rh.shtml
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomille: Ne makaronit keitetään enste ja jauheliha+sipuli ruskistetaan. Siis silputtu sipuli...Tuossa parissakin.kommentissa esitettiin, että kaikki sekaisin ja keitetään kypsäksi.
jauheliha paistetaan pannulla ja makaronit keitetään kattilassa. Kun ovat kypsiä niin sotketaan ne keskenään.
voi hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siitä tule kuivaa?
Ei tule, jos vielä heittää sekaan kunnon köntin voita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siitä tule kuivaa?
Aika usein varmaan lisukkeena on ketsuppi, joka kostuttaa mukavasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/201801242200692597_rh.shtml
Tuota nyt ei ole pääruuaksi tarkoitettukaan vaan lisukkeeksi.
Opiskelijan perusherkkua. Sunnuntaisin on juhlapäivä kun on varaa laittaa ketsuppia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/201801242200692597_rh.shtmlTuota nyt ei ole pääruuaksi tarkoitettukaan vaan lisukkeeksi.
Ai ei vai? 😲
Tuli sitten tehtyä emämunaus, kun vedin sitä lounaaksi hetki sitten ketsupin kanssa.
Meillä ei ollut koskaan tuota ruokana, kun olin lapsi. Koulussa oli joskus. Mutta mun pikkuveli, joka on paljon nuorempi, on joko itse keksinyt tuon ruuan, tai sitten äiti on alkanut tehdä sitä sitten, kun mä oon muuttanut kotoa. En ole itse koskaan laittanut, mutta en nyt juuri laita liharuokia muutenkaan.