Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi helsinkiläiset ovat niin laiskoja ja avuttomia?

Vierailija
01.02.2018 |

Sähkökatko, lakko, ihan mitä vaan... niin helsinkiläiset ulisevat ja kitisevät sekasorrosta, kaaoksesta, epäoikeudenmukaisuudesta ja kuinka kaikki on niin vaikeaa. Eivät osaa pukeutua sään mukaan, eivät osaa tehdä oikein mitään itse kun ruoan saa tilattua valmiina, vaatteet voi viedä pesulaan, kämpässä on keskuslämmitys, pyöriä varten on korjaamot ja näin poispäin. Kriisitilanteissa tai edes lumipyryssä ja lakon sattuessa näistä ei ole mihinkään. 4-6 kilometrin kävelymatkakin on liikaa.
Voisiko Helsingin sahata irti Suomesta ja pistää sen ajelehtimaan Itämerelle? Se taitaisi olla palvelus kaikille.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkökatko, lakko, ihan mitä vaan... niin helsinkiläiset ulisevat ja kitisevät sekasorrosta, kaaoksesta, epäoikeudenmukaisuudesta ja kuinka kaikki on niin vaikeaa. Eivät osaa pukeutua sään mukaan, eivät osaa tehdä oikein mitään itse kun ruoan saa tilattua valmiina, vaatteet voi viedä pesulaan, kämpässä on keskuslämmitys, pyöriä varten on korjaamot ja näin poispäin. Kriisitilanteissa tai edes lumipyryssä ja lakon sattuessa näistä ei ole mihinkään. 4-6 kilometrin kävelymatkakin on liikaa.

Voisiko Helsingin sahata irti Suomesta ja pistää sen ajelehtimaan Itämerelle? Se taitaisi olla palvelus kaikille.

Tartutaan syöttiin. En oo itse helsinkiläisenä huomannut mitenkään isompaa ulinaa sähkökatkoista, lakoista tai muustakaan. Täällä vaan on totuttu siihen, että julkisilla kuljetaan, koska kaikille autoilijoille ei ole parkkipaikkoja. Täällä vuokrat ja muu eläminen kustataa yksinään jo enemmän, joten jossain on hyvä säästää, sekä päästöjä on enemmän kuin hajataittoalueilla. Toki täällä on niitä tomppeleita, jotka hortoilevat väärissä vaatteissa, mutta syntyperäiset tietävät, että merellä tuulee lähes aina, ja osaavat pukeutua sen mukaisesti. Ruokia ei todellakaan kaikki tilaa joka päivä valmiina, vaan valmistavat ne itse alusta asti, vaikka eivät omia perunoita kasvattaisikaan. Vaatteiden pesulaan vienti on myöskin valinta, ja jos olet ostanut tekstiilin, joka tarvitsee erikoispesua, todennäköisesti sen sinne vie. Täälläkin käytetään ihan omaa pesukonetta. Itse en osaa pyörää korjata, muuta kuin perushuollon, joten todennäköisesti iloisena sen korjauksesta jollekkin asiantuntijalle maksaisin. Ja joo, osa on vaan laiskoja jos ei muutaman km kävely suju. Taisi olla ainut kohta josta samaa mieltä sun kanssa olin. Yleistetäänkö seuraavaksi sit maalaiset?

Vierailija
22/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä noi maalaiset luulee liikoja itsestään. Juntteja mitä junteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset miettivät vain noutolattejaan, hipsterikahviloitaan, instagramiin päivittämistä ja muuta yhtä idioottimaista, eihän reippailu käy kun siinä voi hiukset mennä sekaisin ja meikki valua hien mukana. Kyllä minä niin nauttisin jos stadiin tulisi oikea ydintalvi, vähintään miinus 25 neljän kuukauden ajan ja sitten siitä voitaisiin tehdä vaikka tosi tv- sarja, saisi nauraa katketakseen sille avuttomuudelle.

Vierailija
24/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartutaan syöttiin. En oo itse helsinkiläisenä huomannut mitenkään isompaa ulinaa sähkökatkoista, lakoista tai muustakaan. Täällä vaan on totuttu siihen, että julkisilla kuljetaan, koska kaikille autoilijoille ei ole parkkipaikkoja. Täällä vuokrat ja muu eläminen kustataa yksinään jo enemmän, joten jossain on hyvä säästää, sekä päästöjä on enemmän kuin hajataittoalueilla. Toki täällä on niitä tomppeleita, jotka hortoilevat väärissä vaatteissa, mutta syntyperäiset tietävät, että merellä tuulee lähes aina, ja osaavat pukeutua sen mukaisesti. Ruokia ei todellakaan kaikki tilaa joka päivä valmiina, vaan valmistavat ne itse alusta asti, vaikka eivät omia perunoita kasvattaisikaan. Vaatteiden pesulaan vienti on myöskin valinta, ja jos olet ostanut tekstiilin, joka tarvitsee erikoispesua, todennäköisesti sen sinne vie. Täälläkin käytetään ihan omaa pesukonetta. Itse en osaa pyörää korjata, muuta kuin perushuollon, joten todennäköisesti iloisena sen korjauksesta jollekkin asiantuntijalle maksaisin. Ja joo, osa on vaan laiskoja jos ei muutaman km kävely suju. Taisi olla ainut kohta josta samaa mieltä sun kanssa olin. Yleistetäänkö seuraavaksi sit maalaiset?

Tuleeko kohta romaanin osa 2?

Meni tunteisiin...

Ei tietenkään jokainen stadilainen ole kuvailemani avuton ääliö, mutta yleinen mentaliteetti se siellä tuntuu olevan. "Tottunut julkiseen liikenteeseen" (tottuu siihen muuten muuallakin) ei ole mikään selitys sille, ettei jaksa liikuttaa persettään jalkavoimin muutaman kilometrin verran.

Vierailija
25/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit sinne landelle korpeen. XD

Vierailija
26/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka tässä jaxuhaleja kaipaa on tää onneton muija:

https://yle.fi/uutiset/3-10050640

Vierailija
27/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kohta romaanin osa 2?

Meni tunteisiin...

Ei tietenkään jokainen stadilainen ole kuvailemani avuton ääliö, mutta yleinen mentaliteetti se siellä tuntuu olevan. "Tottunut julkiseen liikenteeseen" (tottuu siihen muuten muuallakin) ei ole mikään selitys sille, ettei jaksa liikuttaa persettään jalkavoimin muutaman kilometrin verran.

Kuvailusi perusteella olet yleistänyt aika rankalla kädellä. Ja mähän sanoin sulle, että samaa mieltä olen sun kanssa siitä, että jos ei parin kilometrin matka kävellen suju, on jotan pielessä.

Vierailija
28/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupungissa on paljon ihmisiä, sieltä on median helppoa löytää sopiva ruikuttaja joka aiheeseen.

Eivät kaikki helsinkiläiset ole sellaisia, onneksi. Suurin osa on ihan tavallisia ja kyvykkäitä ihmisiä, joita myöskin v*tuttaa helsinkiläisistä luotu "nillittävä cityvihreä hipsteri" -mielikuva.

Vierailija
29/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttava purkaus alueelta, jota Helsinki elättää. Vuodesta toiseen. :)

Vierailija
30/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muula Suomella ei todellakaan olisi siihen varaa, idiootti!

Vierailija
31/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun on väsyttävää elättää teitä korvessa asujia.;)

Vierailija
32/155 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailusi perusteella olet yleistänyt aika rankalla kädellä. Ja mähän sanoin sulle, että samaa mieltä olen sun kanssa siitä, että jos ei parin kilometrin matka kävellen suju, on jotan pielessä.

No voi kauheaa, jos yleinen mentaliteetti on X niin sitten VOI yleistää. Jos et kestä mitään yleistyksiä, mene pois internetistä.

Vierailija
33/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää veti kyllä hiljaiseksi. Uskomaton tapaus, ja kehtaa vielä naamansa julkisesti näyttää.

Vierailija
34/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten laiskat helsinkiläiset elättävät koko Suomen?

Vierailija
35/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän mä täällä maalla maksa elämiseni kivasti itse. Kunnallisvero on reippaasti yli 20 % ja tienaan 4500 euroa kuussa. Autoa en silti omista, kävelen joka päivä 3,5 kilometriä suuntaansa. Pakkasennätys vuonna 2010 -36,8 astetta. Joka talvi useamman kerran yli -25 aamulla. Hyvin tarkenee!

Ei mua tarvitse elättää, mutta mä elätän kyllä Helsingin ma m u j a

Vierailija
36/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh. Jos Helsingin alue leikattaisiin muusta Suomesta niin samalla voisitte liittyä Venäjään köyhänä ja taantuneena.

Kuten muutkin ilmaisivat, Helsinkin elättää muun Suomen, täällä ollaan teitä edellä asiassa kuin asiassakin, joten tervemenoa.

Vierailija
37/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin viestin otsikolle. Helsingissä asuu lähes 650 000 ihmistä, joten aika rajua retoriikkaa niputtaa kaikki asukkaat samanlaisiksi. Lisäksi helsinkiläisistä todella iso osa on sinne muualta muuttaneita.

Vierailija
38/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheaa, jos yleinen mentaliteetti on X niin sitten VOI yleistää. Jos et kestä mitään yleistyksiä, mene pois internetistä.

Mistä sä tiedät, mikä täällä on yleinen mentaliteetti, muutaman lehtijutun perusteellako? Ja ne, ketkä täällä av:lla ovat valittaneet lakosta, edustavat ehkä promillen murto-osaa helsinkiläisistä... T: Eri

Vierailija
39/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävelin töihin toiselta puolelta kaupunkia toiselle puolelle 10 km talvella ja kun kevät koitti ja lumet suli niin kuljin pyörällä. Ja siivoustyötä tein päiväkodilla.

Ja tää valittaja siis vetää ryhmäliikuntatunteja? Eikös näiden pitäisi olla esimerkkeinä muille liikunnan suhteen?

Vierailija
40/155 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te maalaiset osaatte olla katkeria 😞

Otapa kaupunkilainen sanakirja käteesi jos osaat ja katso sieltä mitä katkera tarkoittaa. Ap ja hänen kaltaisensa eivät suinkaan ole katkeria avuttomille kaupunkilaisille, koska tuossa olotilassa ei kerta kaikkiaan ole mitään ihailtavaa.

Fakta on se että te olette katkeria kun teillä ei ole varaa omistusasuntoon Helsingin keskustassa 😘

Kuka haluaa ostaa ylihintaisia koirankoppeja, kun pienemmällä rahalla saa omakotitalon isoine pihoineen ja lisäksi jää vielä runsaasti käyttörahaa.