Työkkärin työtarjouksista
Mikä hemmetti se on kun aina laittavat ilmoituspäiväksi saman jolloin työpaikan hakuaika loppuu? Mistä hemmetistä minä tiedän olenko saanut paikkaa kun työnantaja vasta alkaa käydä loppuja hakemuksia läpi!
(Ei kiinnosta oletko koskaan saanut työtarjousta =] )
Kommentit (15)
Minua myös ärsytti suunnattomasti tuo kun olin työttömänä.
Tuon takia oli aina pakko laittaa rasti kohtaan: haettu, mutta en vielä tiedä saanko työn.
Ja sitten tietysti tulee taas uusi päivämäärä jolloin pitää muistaa käydä kuittaamassa.
Välillä niitä työtarjouksia oli kerrallaan lähemmäs 10 ja yhtä päivämäärien kyttäystä koko touhu.
No eikö se riitä kun ilmoittaa, että olen laittanut hakemuksen sinä ja sinä päivänä, eikä työnantajalta ole tullut vielä vastausta. Minulla oli ainakin noin. Eikä sitä vastausta tullut työnantajalta koskaan.
sosiologi-n kirjoitti:
Sinä haet sinne jos käsketään!
No tietenkin haen! Älä viitsi tulla provosoimaan kun olet työtön itsekin.
Työkkärin viestissä oli, että ilmoita viimeistään 28.1. pääsitkö paikkaan ja silloin juuri loppuu hakuaika. Voi haloo...
sosiologi-n kirjoitti:
On väärin että työttömät eivät saa lipsua hakupaosta esim jos työpaikka ei lankaan sovi itselle.
Tässä ketjussa saa varmaan kertoa muutakin näistä epärealistisista työhönkehoituksista.
Näille seuraaville saa kyllä nauraa, niin olen tehnyt itsekin :)
Minua kehotettiin hakemaan autokuskin apurin paikkaa, jossa apurikin jotuu kuskiksi välillä. ”Ab-ajokortti sinulla on ... ja muuta blaa blaata oli ilmoituksessa.”
Omistan kyllä ab-kortin, tosin tietokoneen käytön ab-kortin, olen aiemmin toiminut mm. tietokoneiden käytön opettajana. Auton ab- ajokorttia mulla ei ole, enkä ole ollut ikinä missään kuljetusalaan liittyvissä töissä.
Toinen tarjous oli työhön, missä venäjän kielen taito oli oleellisen tärkeää työn kannalta. En ole venäjää koskaan opiskellut, enkä sitä osaa.
Ystävälleni tarjottiin tavarantoimittajan hommaa (tavaroiden kuskaamista paikasta toiseen). Ystäväni on toimittaja, mutta kirjoittava toimittaja, ei tavarantoimittaja.
Noissa tarjouksissa ei ole välillä mitään järkeä, ja silti noita paikkoja on karenssinnuhalla haettava.
sosiologi-n kirjoitti:
reps
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin viestissä oli, että ilmoita viimeistään 28.1. pääsitkö paikkaan ja silloin juuri loppuu hakuaika. Voi haloo...
No ilmoitat sinne, että olet hakenut, mutta et tiedä vielä pääsitkö haastatteluun. Ei ole vaikeaa.
Joskus niistä työpaikoista kuuluu vasta kuukausien päästä, jos ollenkaan. Tärkeintäon, että haet, ja että ilmoitat hakeneesi.
Joskus käy myös niin, että tilanne firmassa muuttuu ja koko paikka jätetään täyttämättä. Tai rekrytointia lykätään hamaan tulevaisuuteen. Turha sitä on ottaa itseensä, että TE-toimisto pyytää tuloksia liian aikaisin. Voi olla jotain järjestelmän jäykkyyttä heidänkin puolella ja heitä saattaa harmittaa yhtälailla.
työtön445344554 kirjoitti:
sosiologi-n kirjoitti:
On väärin että työttömät eivät saa lipsua hakupaosta esim jos työpaikka ei lankaan sovi itselle.
Näin kirjoittaa tyhmä joka luulee ettei muut tajua näiden tekstien tulevan samalta pöntöltä :D :D
sosiologi-n kirjoitti:
En ikinä
Vierailija kirjoitti:
Minua myös ärsytti suunnattomasti tuo kun olin työttömänä.
Tuon takia oli aina pakko laittaa rasti kohtaan: haettu, mutta en vielä tiedä saanko työn.
Ja sitten tietysti tulee taas uusi päivämäärä jolloin pitää muistaa käydä kuittaamassa.Välillä niitä työtarjouksia oli kerrallaan lähemmäs 10 ja yhtä päivämäärien kyttäystä koko touhu.
No, työttömällä muuta olekaan kuin aikaa!
Mulle on tullut niitä ehdotuksia sinne omalle sivulle. Jotkut on sellaisia, että en edes ymmärrä mitä se titteli tarkoittaa.
Ja kun luen kuvauksen, vaatimuksena on mm. ranskan kieli.
Joo, en osaa ranskaa.
Aika huvittavaa, ellei olis masentavaa.
Olen ollut 1v4kk työttömänä eikä ole tullut yhtäkään työtarjousta.
Ei sinun tarvitse työttömänä ajatella niin monimutkaisesti. Teet vaan niin kuin käsketään. Jos olisit käynyt armeijan, niin ymmärtäisit, mitä tarkoitan.
Haet paikkaa ja määräpäivänä käyt laittamassa rastin ruutuun " en tullut valituksi", jos siinä ei ole vaihtoehtoa " en tiedä". Eihän sinua ole siihen päivään mennessä valittu, joten et sinä voi mitään muutakaan rastittaa.
Minusta oli vielä hullumpaa se, että kun rehellisenä kansalaisena ilmoitin sen päivän, jona olin hakenut, tuli ilmoitus "hakupäivä ei voi olla aikaisempi kuin ilmoituspäivä". Lähetin työkkäriin melko kiukkuisen ilmoituksen, että työnhakusuunnitelmassani lukee "omaehtoista työnhakua", minun ei tarvitse odottaa tarjouksia vaan saan hakea milloin haluan.
Ei ne tosiaan kovin tarkkaan lue ammatteja. Voi olla suunnittelija, toimittaja tai vaikka insinööri. On aivan eri suunnittelutyöt, joita tekee suunnittelija- tai insinööri-nimikkeellä tekee rakennusinsinööri, metsätalousinsinööri ja kaivosinsinööri, tai taloussuunnittelija, johon vaaditaan kaupallinen koulutus.