Mitä asioita/tapoja tms. ulkomaalaiset ystäväsi/tuttusi ovat ihmetelleet Suomessa?
Japanilainen ystäväni oli luonani ja vanhus kaatui yrittäessään ylittää katukiveyksen reunaa pyörätuolillaan. Suoraan vilkasliikenteiselle autotielle.
Ihmisiä lapsi ohitse tupakka huulessa siitä ainakin 5-6, eikä kukaan edes kysynyt tarvitseeko vanhus apua. Ystäväni meni auttamaan niin pian kuin pääsi bussista ulos. Kysyi minulta sen jälkeen että ollaanko täällä aina noin välinpitämättömiä toisen hätää kohtaan. Olisi tehnyt mieli vastata että eihän me, mutta kyllähän "me" tietyssä määrin olemme. Oletetaan aina, että se kuuluisa "joku muu" on hälyttänyt apua, itse voi keskittyä omiin asioihinsa.
Kommentit (2072)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelevät sitä, että suomalaiset naiset ovat aina ja kaikkialla valmiita seksiin ulkomaalaisten miesten kanssa.
Kun alkaa asiaa ajatella niin ei liene mikään vahinko että monet kulttuurit ja uskonnot eivät anna naiselle minkäänlaista valtaa vaan pitävät holhottavina.
Kun asiaa ajattelee vaikka pari sekuntia,ei ole ihme että miehet tekevät maailmassa varmaan 90 % väkivalta-,seksuaali-,huume-,veropetos-jne jne-rikoksista,voitais heivata ne kaikki omalle planeetalleen mäiskimään toisiaan.
Suomessa on tyypillinen juopottelukulttuuri. Arabi miehiä ei löydy lähikuppiloista ja mielestäni alkoholin kieltäminen islamissa on hyväkin asia. Ei parisuhdeväkivaltaa, sairauksia eikä rattijuoppoja kun alkoholi on kielletty. Hauskaakin voi olla ilman viinaa. Sitä ei vain suomalaiset tajua
Kyllä niitä arabeja kovasti tuntuu juopottelu kiinnostavan, niitä näkee paljon mm. minunkin työpaikallani kaljoittelemassa :D
Mistä tiedät että ovat arabeja? Ja mistä tiedät että ovat muslimeja? Arabeja on kristittyjä, juutalaisia, druuseja, yms.
Kielestä.
Miksi kaikki ketjut päättyy "ma mu miehet", "suomalaiset naiset" väitöksiin?
Nuorten pussikaljailua yritin selittää, epäilen ettei auennut.
quote=Vierailija]Miksi kaikki ketjut päättyy "ma mu miehet", "suomalaiset naiset" väitöksiin?[/quote]
Varmaankin siksi että takapajuisista kulttuureista tulevat käyttävät takapajuisesti, ja naiset keskimäärin tunteella päätöksiä tekevinä ihmisinä ovat useasti heidän vietävissään.
Kuinka helposti suomalaiset naiset alkavat yhden illan juttuihin - varsinkin ulkomaalaisten miesten kanssa. Siis ekana iltana, kun on tavattu. Syyksi arvelleet tasa-arvoa, jossa naiset juo 'liikaa' ja he voivat harrastaa seksiä ilman häpeää.
- 3 brittiä, 2 Aussia, 1 ranskalainen, 1 espanjalainen ja 1 Ghanalainen ovat tätä ihmetelleet minulle vuosien varrella.
Tämä nyt ei tapahtunut Suomessa, mutta suomalaisiin tapoihin liittyy kuitenkin.
Asun toisessa maassa ja mieheni ei ole suomalainen. Olin mennyt aikaisin aamulla ennen töihin menoa suihkuun pelkkä pyyhe ympärilläni. Olin pessyt edellisenä päivänä ne vaatteet jotka minun oli tarkoitus laittaa päälle, ja ne roikkuivat edelleen kuivaustelineellä olohuoneen nurkassa. Miehen veli oli tullut meille sillä aikaa kun olin suihkussa, sillä hänen ja mieheni oli tarkoitus mennä tekemään kaverinsa muuttoa heti aamusta. Tulin suihkusta iso pyyhe ympärillä ja hipsin pyykkitelineelle etsimään vaatteitani. Myöhemmin illalla mies veti kilarit siitä, että olin mennyt "sillä tavalla alasti" esiintymään hänen veljensä edessä. Hänen mielestään sillä, että minulla oli pyyhe, ei ollut merkitystä. Suomessahan on täysin yleistä tulla vaikka kesämökillä saunasta vilvoittelemaan pyyhe ympärillä, tai sitten mennä sekasaunaan pyyhkeeseen verhottuna. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Hyvä englannin kielen taito
- Laktoosittomien tuotteiden tarjonta (amerikkalaiselle laktoosi-intolerantikolle taivas)
- Että kansallispuistossa on mukana koiria ja suomalaiset ovat niissä tosi rennosti, esim juttelevat kovaan ääneen ja käyvät pissalla missä haluavat (kalifornialainen nainen, heillä kansallispuistoissa ilmeisesti ollaan harvemmin eikä niin rennosti ja esim nautitaan luonnosta vain hiljaa)
- alkoholinkäyttöä (about kaikki)
- että luonnopuistoista voi juoda vettä puroista (amerikkalaiset)
- että iltaisin on pelottavaa ja mielenterveysongelmaisia ja päihdeongelmaisia näkyy kaikkialla- huonoja ruokailutapoja koulutetuillakin ihmisillä , ruoka hotkitaan (ranskalaiset)
- Pahat herkut (salmiakki, mämmi)
- Melankolisuutta ja hiljaisuutta (amerikkalaiset, ruotsalaiset)
- Ihmisten tuijottamista vihamielisesti (amerikkalaiset)
- Vapautuneisuutta vartalon suhteen (amerikkalaiset järkyttyivät kun vaihdoin vaatteita niin että olin alasti)
- Amerikkalaiset ylipäänsä joko pitävät Pohjoismaita vastenmielisinä sosialisteina tai sitten ihannoituina demokratioina
- Että Suomessa voidaan porukalla jutella jostain mitä tehdään huomenna kutsumatta koko porukkaa siihen asiaan mukaan (amerikkalaiset, kanadalaiset)
- Sinisilmäisyyttä ja turhaa rehellisyyttä tilanteessa jossa sitä ei tarvita (venäläiset)
- Että asiat sanotaan suoraan
- Että ei harkita eikä keskustella, shooting from the hip -asennetta työelämässä (ruotsalaiset)
- Lyhyitä työpäiviä, sitä että työntekijät saattavat lähteä kotiin vaikka olisi vakava ongelma asiakkaalla. Ei vastata asiakkaalle heti, ja saatetaan näsäviisastella (aasialaiset kollegat)
- Julkista virstaamista miehilläItsellä pistää useamman ulkomaanvuoden jälkeen silmään:
- Paljon ylipainoisia (itsekin olen, joten ei haittaa)
- Huonot käytöstavat (ei sanota anteeksi vaan jos halutaan ohi, työnnytään, ei sanota päivää)
- Tyly asiakaspalvelu, asiakaspalvelija on kuningas -asenne, näsäviisastelu asiakaspalvelijoilta
- Sotkuisuus kaduilla ainakin Helsingissä
- Ilkeys, etenkin verkkokeskusteluissa. Erityisesti "nyt täällä taas loukkaannutaan" -asenne
- Se, että tasa-arvo -ja vähemmistökeskustelut ovat vasta alussa, ja jos näistä asioista mainitsee, reaktio voi olla hyvinkin negatiivinen ja mainitaan tämä "loukkaantuminen".
- Fiksaatio hintoihin, keskustellaan siitä miten halvalla vaikka jokin reissu saatiin ja aina porukassa joku valittaa drinkkien hinnoista tms.
- Maanläheisyys, ihana miten ihmiset yhä viettävät aikaa luonnossa ja esim marjastavat
- Huomattavan paljon yksin huutelevia avopotilaita, päihdeongelmaisia jne
- Miesten ympäriinsä virtsaaminen kaduilla
Suomessa mt-potilaatkin ovat ihmisiä siinä mielessä, ettei heitä eristetä. Samoin juopot ja köyhät. Ollaan päästy yhteiskunnasta, joissa heille on omat kaupunginosat joissa eivät loukkaa ns. parempien ihmisten silmää.
Tai sitten totuus on kuitenkin se, että ko. tyyppejä on Suomessa tosi paljon ja monet heistä täysin heitteillä (ei pääse hoitoon).
Vierailija kirjoitti:
- Hyvä englannin kielen taito
- Laktoosittomien tuotteiden tarjonta (amerikkalaiselle laktoosi-intolerantikolle taivas)
- Että kansallispuistossa on mukana koiria ja suomalaiset ovat niissä tosi rennosti, esim juttelevat kovaan ääneen ja käyvät pissalla missä haluavat (kalifornialainen nainen, heillä kansallispuistoissa ilmeisesti ollaan harvemmin eikä niin rennosti ja esim nautitaan luonnosta vain hiljaa)
- alkoholinkäyttöä (about kaikki)
- että luonnopuistoista voi juoda vettä puroista (amerikkalaiset)
- että iltaisin on pelottavaa ja mielenterveysongelmaisia ja päihdeongelmaisia näkyy kaikkialla- huonoja ruokailutapoja koulutetuillakin ihmisillä , ruoka hotkitaan (ranskalaiset)
- Pahat herkut (salmiakki, mämmi)
- Melankolisuutta ja hiljaisuutta (amerikkalaiset, ruotsalaiset)
- Ihmisten tuijottamista vihamielisesti (amerikkalaiset)
- Vapautuneisuutta vartalon suhteen (amerikkalaiset järkyttyivät kun vaihdoin vaatteita niin että olin alasti)
- Amerikkalaiset ylipäänsä joko pitävät Pohjoismaita vastenmielisinä sosialisteina tai sitten ihannoituina demokratioina
- Että Suomessa voidaan porukalla jutella jostain mitä tehdään huomenna kutsumatta koko porukkaa siihen asiaan mukaan (amerikkalaiset, kanadalaiset)
- Sinisilmäisyyttä ja turhaa rehellisyyttä tilanteessa jossa sitä ei tarvita (venäläiset)
- Että asiat sanotaan suoraan
- Että ei harkita eikä keskustella, shooting from the hip -asennetta työelämässä (ruotsalaiset)
- Lyhyitä työpäiviä, sitä että työntekijät saattavat lähteä kotiin vaikka olisi vakava ongelma asiakkaalla. Ei vastata asiakkaalle heti, ja saatetaan näsäviisastella (aasialaiset kollegat)
- Julkista virstaamista miehilläItsellä pistää useamman ulkomaanvuoden jälkeen silmään:
- Paljon ylipainoisia (itsekin olen, joten ei haittaa)
- Huonot käytöstavat (ei sanota anteeksi vaan jos halutaan ohi, työnnytään, ei sanota päivää)
- Tyly asiakaspalvelu, asiakaspalvelija on kuningas -asenne, näsäviisastelu asiakaspalvelijoilta
- Sotkuisuus kaduilla ainakin Helsingissä
- Ilkeys, etenkin verkkokeskusteluissa. Erityisesti "nyt täällä taas loukkaannutaan" -asenne
- Se, että tasa-arvo -ja vähemmistökeskustelut ovat vasta alussa, ja jos näistä asioista mainitsee, reaktio voi olla hyvinkin negatiivinen ja mainitaan tämä "loukkaantuminen".
- Fiksaatio hintoihin, keskustellaan siitä miten halvalla vaikka jokin reissu saatiin ja aina porukassa joku valittaa drinkkien hinnoista tms.
- Maanläheisyys, ihana miten ihmiset yhä viettävät aikaa luonnossa ja esim marjastavat
- Huomattavan paljon yksin huutelevia avopotilaita, päihdeongelmaisia jne
- Miesten ympäriinsä virtsaaminen kaduilla
Hyvä ja realistinen yhteenveto! t. ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ulkomaalainen vaan suomalainen, joka on asunut 15 vuotta ulkomailla ja työn puolestakin reissannut aika paljon.
Sellaisen jutun olen huomannut että Suomi on ainut maa, jossa kaverin kanssa ravintolassa laskua tilattaessa kysytään että maksetaanko yhdessä vai erikseen.
Enkä halua dissata kotimaatani millään tavalla, mutta hymy, pienet kohteliaisuudet ja kiittäminen, ilman että raha vaihtuu tai seura on erittäin tuttua, ovat Suomessa aika harvinaista herkkua.Tuo ”yhteen vai erikseen” on toisinaan suorastaan raivostuttava kysymys. Esim. kun käyn syömässä mieheni kanssa kahdestaan (avioliittoa takana 23 vuotta) tai koko perheenä lasten kanssa, lapset jo nuoria aikuisia mutta joskus juhlistamme vaikkapa jonkun syntymäpäivää. Kerran kysyinkin tarjoilijalta, että kuka hänen mielestään ei näytä kuuluvan perheeseemme.
Minkälainen puusilmä pitää olla tarjoilijalla, joka ei näe vanhan avioparin kehonkielestä, että nyt ei olla ensimmäisillä treffeillä?
Tarpeetonta mainita, mutta näin ei käy missään muualla kuin Suomessa.
No, ehkä sille on syynsä. Olin miehen kanssa ravintolassa ja meillä oli ulkomaalainen miestarjoilija. Tuli sitten maksamisen aika ja mies pyysi laskua. Tarjoilija oli small talkannut kanssamme joka välissä ja nyt hän huokaisi helpotuksesta ja sanoi, että hän on ihan järkyttynyt, miten monesti miehet eivät hoida ravintolalaskua yksin vaan naiset maksavat omiaan. Ei tulisi kuuloon hänen maassaan (ehkä Espanja).
Venäläinen ystäväni otti melkoiset kierrokset kun kerroin että olin veljeni kanssa syömässä ja maksoimme tietenkin omat ruokamme. Venäjällä ei kuulemma tule kuuloonkaan vaan veljen pitää AINA maksaa!!!!! Ookke...
Arabimiehen kuuluu aina maksaa ja elättää perhe, vaikka nainen kävisi töissä ja tienaisi enemmän. Islam ei vapauta miestä elättäjän roolista vaikka nainen olisi isotuloisempi. Minä ja tytöt ollaan kuin prinsessoja perheessämme ja totta kai tyttöjen veljet maksaa jos joskus tarjoavat. Herrasmiestavat on opetettu pojille. Säälin todellakin suomalaisia tyttöjä ei-muslimiperheissä. Islamissa nainen on paljon vapaampi, ei altisteta naista objektiksi. Koen olevani hijab päässä vapaampi kun mua ei arvostella tissien koon ja paljastavien vaatteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelevät sitä, että suomalaiset naiset ovat aina ja kaikkialla valmiita seksiin ulkomaalaisten miesten kanssa.
Kun alkaa asiaa ajatella niin ei liene mikään vahinko että monet kulttuurit ja uskonnot eivät anna naiselle minkäänlaista valtaa vaan pitävät holhottavina.
Kun asiaa ajattelee vaikka pari sekuntia,ei ole ihme että miehet tekevät maailmassa varmaan 90 % väkivalta-,seksuaali-,huume-,veropetos-jne jne-rikoksista,voitais heivata ne kaikki omalle planeetalleen mäiskimään toisiaan.
Suosittelen että ajattelet asiaa vähän pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tyypillinen juopottelukulttuuri. Arabi miehiä ei löydy lähikuppiloista ja mielestäni alkoholin kieltäminen islamissa on hyväkin asia. Ei parisuhdeväkivaltaa, sairauksia eikä rattijuoppoja kun alkoholi on kielletty. Hauskaakin voi olla ilman viinaa. Sitä ei vain suomalaiset tajua
Ei se tarkoita, että jos alkoholi on kielletty etteikö juotaisi alkoholia :D Sitä paitsi se voi pahentaa asioita, koska sitten voi alkaa omat alkoholien keittelyt ja nehän ne vielä vähemmän terveellisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ulkomaalainen vaan suomalainen, joka on asunut 15 vuotta ulkomailla ja työn puolestakin reissannut aika paljon.
Sellaisen jutun olen huomannut että Suomi on ainut maa, jossa kaverin kanssa ravintolassa laskua tilattaessa kysytään että maksetaanko yhdessä vai erikseen.
Enkä halua dissata kotimaatani millään tavalla, mutta hymy, pienet kohteliaisuudet ja kiittäminen, ilman että raha vaihtuu tai seura on erittäin tuttua, ovat Suomessa aika harvinaista herkkua.Tuo ”yhteen vai erikseen” on toisinaan suorastaan raivostuttava kysymys. Esim. kun käyn syömässä mieheni kanssa kahdestaan (avioliittoa takana 23 vuotta) tai koko perheenä lasten kanssa, lapset jo nuoria aikuisia mutta joskus juhlistamme vaikkapa jonkun syntymäpäivää. Kerran kysyinkin tarjoilijalta, että kuka hänen mielestään ei näytä kuuluvan perheeseemme.
Minkälainen puusilmä pitää olla tarjoilijalla, joka ei näe vanhan avioparin kehonkielestä, että nyt ei olla ensimmäisillä treffeillä?
No, ehkä sille on syynsä. Olin miehen kanssa ravintolassa ja meillä oli ulkomaalainen miestarjoilija. Tuli sitten maksamisen aika ja mies pyysi laskua. Tarjoilija oli small talkannut kanssamme joka välissä ja nyt hän huokaisi helpotuksesta ja sanoi, että hän on ihan järkyttynyt, miten monesti miehet eivät hoida ravintolalaskua yksin vaan naiset maksavat omiaan. Ei tulisi kuuloon hänen maassaan (ehkä Espanja).
Venäläinen ystäväni otti melkoiset kierrokset kun kerroin että olin veljeni kanssa syömässä ja maksoimme tietenkin omat ruokamme. Venäjällä ei kuulemma tule kuuloonkaan vaan veljen pitää AINA maksaa!!!!! Ookke...
Arabimiehen kuuluu aina maksaa ja elättää perhe, vaikka nainen kävisi töissä ja tienaisi enemmän. Islam ei vapauta miestä elättäjän roolista vaikka nainen olisi isotuloisempi. Minä ja tytöt ollaan kuin prinsessoja perheessämme ja totta kai tyttöjen veljet maksaa jos joskus tarjoavat. Herrasmiestavat on opetettu pojille. Säälin todellakin suomalaisia tyttöjä ei-muslimiperheissä. Islamissa nainen on paljon vapaampi, ei altisteta naista objektiksi. Koen olevani hijab päässä vapaampi kun mua ei arvostella tissien koon ja paljastavien vaatteiden takia.
Oletpa sinisilmäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, eli kaikki sun perheen miehet saa katsoa tavallisesti pukeutuneita suomalaisia naisia kuin lihaa tiskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arabimieheni ja muut tuntemani arabi perheet ihmettelevät suomalaismiesten tapoja kun eivät avaa ovea naiselle ja tarjoudu kantoavuksi. Muistan edellisellä asuinpaikkakunnalla jonne muutti irakilaisia niin he avasivat naisille oven ja tarjoutuivat jopa kaupassa kantamaan kauppakassini autolle saakka. Toinen asia on alkoholin kulutus. Arabit osaa pitää hauskaa ilman viinaakin ja heidän juhliminen perustuu yhteisöllisyydelle.
juu, mut toisiaalta suomalaiset miehet harvemmin ovat jotain kuumakalleja jotka vetävät raivarit joka toisesta jutusta, harvemmin harrastavat alaikäisen tytön raiskaamista vuoronperään kavereitten kanssa, harvemmin panevat koiria kameleita, harvemmin harrastavat pikkulikkojen groomausta jne jne.
Ainoa mikä tuossa pitää paikkansa, on huomio kameleista -johtuen siitä, ettei Suomessa ole kameleita.
Kylläpä vakiintuneessa suhteessa arbimiehelle nainen aukaisee oven ja kantaa miehen tavarat. Suomessa taas ovea ei välttämättä aukaista tasa-arvon vuoksi. Sitä saa, mitä tilaa.
Et viitsisi puhua paskaa. Sulla on vain hirveä katkeruus päällä kun itse oot miehellesi pelkkä äiti joka jopa syöttääkin aikuista miestä. Mä oon ollut jo 10 vuotta arabimiehen kanssa ja oon edelleen hänelle kuin prinsessa. Muslimiperheissä tytöistäkin kasvatetaan prinsessoja joita miehet hemmottelee.
Seli, seli... Nainen saa tietenkin valita miehekseen kenet tahtoo, vaikkapa muunuskoisen...
Suomessa asuvien musliminaisten mielipide suomalaisista miehistä on se että ovat liian naismaisia tai jos koittavat olla miehekkäitä niin se menee juopotteluksi tai machoiluksi. Muslimiperheissä koti on todellakin naisen valtakuntaa jossa miehellä ei ole sananvaltaa. Itse en oo naisena ymmärtänyt miksi joku nainen haluaisi olla ammatiltaan palomies tai automekaanikko. Niissähän tarvitaan voimaa ja niissä likaa itsensä. Ei musliminaiset suostuisi tuollaiseen. Onneksi meidän tytöt ovat aina olleet niin prinsessoina ja haaveilleet hoiva-alan tai opettajan koulutuksesta. Lääkärin ammatti on myös ok. Olisi suuri järkytys jos joku tyttäristäni haluaisi armeijaan.
Jaa ne 160 cm tyttömäisen kauniit muotinukkemuslimimiehet jotka selkeästi laittautuvat tuntikausia peilin edessä ovat miehekkäitä? Säkittänevät naisensa koska eivät kestä että naiset voisivat olla nätimpiä kuin he.
Sä se jaksat puhua paskaa. Ne arabit joita oon nähnyt katukuvassa ovat todella raamikkaita. No totta kai ovat koska he eivät ryyppää ja rellestä toisin kuin suomalaiset miehet. Mulle kelpaa vain ja ainoastaan arabimiehet jotka ymmärtää naisen päälle koska he osaavat pitää naista prinsessana,jolle avataan ovi eikä mun tarvitse edes laukkuakaan kantaa kauppakassien lisäksi. Suomalaisten miesten mielestä sitä on heti neiti ja homo jos onkin herrasmies.
No voi sua reppanaa kun elämä on niin kovaa, jos ihan itse joutuu oven avaamaan tai laukkua kantamaan. Sääliksi käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinisilmäinen
En usko, että tuo jolle vastasit, todellakaan on aito m uslimi. Taitaa olla teinipoika provoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti suomalaiset naiset alkavat yhden illan juttuihin - varsinkin ulkomaalaisten miesten kanssa. Siis ekana iltana, kun on tavattu. Syyksi arvelleet tasa-arvoa, jossa naiset juo 'liikaa' ja he voivat harrastaa seksiä ilman häpeää.
- 3 brittiä, 2 Aussia, 1 ranskalainen, 1 espanjalainen ja 1 Ghanalainen ovat tätä ihmetelleet minulle vuosien varrella.
Höpölöpö.
Unohdit muuten sujuvasti noiden kansallisuuksien sukupuolet.
Hiljaisia hetkiä. Istuskellaan omissa mietteissä. Suomalainen ei ole yhtään vaivaantunut, mutta toista on ulkomaalaisten laita. He ovat tottuneet jatkuvaan puheen pulinaan. Ja kesämökillä luonnon helmassa ei kuulu kuin lintujen laulu, ja se saa joissakin aikaan suoranaisen hepulin. Pitää kuulemma laittaa vaikka radio päälle, että on taustahälyä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naisen lähtökohtaisesti pitäisi tuntea häpeää seksin harrastamisesta? Nainen voi, ja saa harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa ja kuinka paljon haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Puuttumatta tähän muuten, ihmettelen miksi naisten pitäisi tuntea häpeää seksistä??? Ovat sitten juoneet tai eivät?
Mistä tiedät että ovat arabeja? Ja mistä tiedät että ovat muslimeja? Arabeja on kristittyjä, juutalaisia, druuseja, yms.