KSML: Lumiraivo leimahti Äänekoskella - asukas hyppäsi auraajan hyttiin ja kävi kurkkuun kiinni
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802012200711407_u0.shtml
Onko Äänekoskella ihmisillä tosiaan noin paha olla? Mitä ihmettä? elävät keskellä Suomea kauniin luonnon ympärillä. Teollisuushalleja pykätään sinne miljardeilla, että varmasti on kaikille työpaikkoja. Mikä teitä keskisuomalaisia vaivaa? Onko siellä tekemisen puutetta vai teettekö muuta kuin juotte?
Kommentit (26)
Varmasti raivoaisin itsekin jos minun pihalleni työnnettäisiin muiden lumet.
Meidän koko perhe raivoaa aura-autoille! Suomi takaisin aikaan ennen auroja!
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan lukenut perusfysiikan oppimäärää? Jos olisit, tajuaisit tai olisit ihan tuolla kadulla nähnyt, että kun aura-auto vetää isoa tietä pitkin sitä lunta auraten, niin väkisinkin pienten teiden kohdalle tulee sellainen lumivalli. Niin tulee myös esim. kaupunkialueilla pyöräteidenkin kohdalle. Joka tuollaisesta raivoaa ja käy auraajan kimppuun, ansaitsee pakkohoitoa. Omakotiasujan tehtävä on se OMA TIE aurata siihen isolle tielle. Jeesus että aina riittää jotain ymmärtäjiä kun joku kaheli jossain on käynyt viattoman kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Tossa olis meininkinä vierailla Äänekoskella ja ehkä viettää hieman yöelämääkin. Onko Äänekoskella hyvää baaria, missä voisi jopa tavata paikallisia naisia ja uskaltaako niille jutella, ennenkuin joku sian näköinen kaljupää tulee lyömään tuopilla päähän?
Kokeile Pub Markusta, siellä on tunnelmaa.😂
Terveisin Äänekoskella syntynyt ja kasvanut, nykyään hyvin kaukana asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan lukenut perusfysiikan oppimäärää? Jos olisit, tajuaisit tai olisit ihan tuolla kadulla nähnyt, että kun aura-auto vetää isoa tietä pitkin sitä lunta auraten, niin väkisinkin pienten teiden kohdalle tulee sellainen lumivalli. Niin tulee myös esim. kaupunkialueilla pyöräteidenkin kohdalle. Joka tuollaisesta raivoaa ja käy auraajan kimppuun, ansaitsee pakkohoitoa. Omakotiasujan tehtävä on se OMA TIE aurata siihen isolle tielle. Jeesus että aina riittää jotain ymmärtäjiä kun joku kaheli jossain on käynyt viattoman kimppuun.
Oletko koskaan kokeillut käsivoimin pelkällä lumikolalla poistaa sellaista jäätynyttä jäittmäistä polannetta oman pihatiesi liittymästä rankan työpäivän jälkeen? Etkä edes saa autoa omaan pihaan. Minä olen. Siihen olisi oikeasti pitänyt olla minitraktori tai järeä lumilinko, ei mitään halpaa hommaa. Minun puolestani olisivat mielummin voineet jättää tien auraamatta, kyllä liikenne olisi sen vähitellen siitä tasannut.
Oikea syy on noiden aurakuskien laiskuus. Eivät muutenkaan ole mitään penaalin terävimpiä kyniä niin eivät varmaan edes ole tulleet ajatelleeksi, että toisten tonttiliittymien tukkiminen olisi ongelma. Joku fiksumpi heistä taisi kehdata väittää kun mainitsin asiasta, että kun kaupunki ei vaadi/maksa puhdistamisesta niin ei tietenkään tehdä.
Minä jäin kerran kyllästyttyäni totaalisesti kytikselle odottamaan aura-autoa vai oliko sillä kertaa traktori ja vaihdoin muutaman valitun sanan kuskin kanssa. Sanoin että kun sinulla ei näytä olevan kiire niin putsaapa tuo aiheuttamasi lumivalli tuosta pois. Pitkin hampain suostui. Sanoin myös, että en halua jatkossa löytää tonttiliittymääni tukittuna. Sanoin että tee mitä teet, jätä vaikka se pätkä minun tonttiliittymäni edestä auraamatta jos ei muuten onnistu, ei ole minun päänsärky. Ja se toimi. Enää ei ollut tuon juttelun jälkeen sitä ongelmaa.
Lisäksi oikeanlaisella kalustolla (auralla) nuo tonttiliittymät saa pidettyä puhtaana kun siinä aurassa on mahdollisuus sulkea sivulleheitto hetkeksi liittymän kohdalla, joten ihan p-puhetta lumikuskeilta jos väittävät ettei onnistu.
Tekisi itsenikin mieli mutten ilkeä. Eivät auraa ja jos auraavat jätetään homma puolitiehen. Ja ollaan kumminkin lapissa.