Temptation island Suomi 2018 - keskustelu
Sinkut julkaistu:
https://www.nelonen.fi/ohjelmat/temptation-island-suomi/2134564-temptat…
https://www.nelonen.fi/ohjelmat/temptation-island-suomi/2134562-tassa-o…
Mitäs mieltä? Muita tuttuja kasvoja kuin Harkimo ja Kurhinen?
Kommentit (7556)
Vilma ei todellakaan ansaitse Santerin verosta miestä. Eikä Minnakaan.
Noora joo jos olis vähän nätimpi.
Sarjasta kyllä näkyy, että miesten viehätyksestä yli puolet tulee muusta kuin ulkonäöstä. Jos ajatellaan, että ketkä näistä parhaiten pääsee naisten kanssa kontaktiin, niin niitä on Jasu, Wallu ja Markus. Jasu on hauska, huumorintajuinen ja sosiaalinen. Wallu on hauska, veikeä ja itsevarma. Markus on niin sanottu luottojätkä, eli luotettava, lojaali ja osaa myös tukea naista. Ei kenenkään näiden viehätys perustu pelkästään ulkonäköön.
En ole kaikkia jaksoja katsonut, ja ehkä on mennyt jotain ohi, mutta mielestäni nämä kolme ovat saaneet naisiin eniten kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Markus lähti kömpimään ja niin piti Norankin lähteä. Epämiellyttävä . Saisi kai Noora paremmankin.
Markuksen oli pakko tehdä tuollainen siirto, koska ei uskaltanut antaa Nooralle aikaa olla erossa ja rauhassa miettiä suhteen tilaa. Juuri tuollainen pakkomielteinen tyyppi, joka pyrkii heti sitomaan naisen kotiin vahtivan silmän alle. Samantien muutetaan yhteen, muutaman kuukauden jälkeen kihloihin. Vapaa-aika saa koostua vain perhevierailuista ja miehen kanssa kotisohvalla hengailusta. Omia kavereita ei saa nähdä eikä varsinkaan käydä heidän kanssaan ulkona. Voi Noora, Noora. Toivottavasti tajuaa virheensä, ja purkaa kihlauksen. Vaikea varmasti lähteä, jos toinen herkästi menettää malttinsa ja on itsetuhoisia ajatuksiakin ilmeisesti ollut(?). Mutta tuo suhde ei ole terve, ja Noora ansaitsee parempaa.
Luin noita Vilman kommentteja niin monessa hänen kaverit kommentoivat tyylillä että aijaa oletteko mukana(temptation islandilla) tms, jotenkin siis saan sellaisen viban että pari on vielä yhdessä kun tututkin puhuu 'te' ja vielä nykyhetkessä. Yöks :(
Minusta Nooraan vaikuttivat kaikki miehet saavan hyvin kontaktia. Toki Noorallakin oli Markus ns. suosikkina, mutta miesten kommentteja kuunnellessa, varsinkin Nooraa useat erilaiset miessinkut ylistivät hyvänä seurana. Miehet vaikuttivat viihtyvän eniten hänen seurassaan. Vilmaa kehutaan kyllä kovasti kiltiksi ja hänet nähdään erityistä suojelua kaipaavana. Miehet näkevät hirveästi vaivaa saadakseen Vilman hymyilemään ja lohduttaakseen häntä tämän itkiessä Eliasta. Even on sitten pyydystänyt Kalu ja hänellä meneekin suurin aika tämän kanssa kahden kesken. Ja Minnaa jopa vähän arvostellaan miesten toimesta. Minna on ehkä vähän liiankin överi bilettäessään, joten osa miehistä näkee tämän epäaitona. Nooraa sen sijaan kehutaan koko ajan: parhaaksi, hauskaksi, ei pintaliitotyypiksi, helposti lähestyttäväksi, tyttöystävämateriaaliksi jne. Todella harmi varmasti porukalle, että juuri hän lähtee kotiin naisista.
Oliko se Mike muka oikeasti 28-vuotias, vai oliko ilmoittanut ikänsä nuoremmaksi? Vaikutti jotenkin vanhemmalta kasvoista...
Vilma näyttää ennakkoteaserin perusteella viettävän aika paljonkin aikaa Santerin kans. Mielenkiintosta nähdä mitä Elias tuumaa, jos nämä lähentyvät enemmänkin...
Vierailija kirjoitti:
Luin noita Vilman kommentteja niin monessa hänen kaverit kommentoivat tyylillä että aijaa oletteko mukana(temptation islandilla) tms, jotenkin siis saan sellaisen viban että pari on vielä yhdessä kun tututkin puhuu 'te' ja vielä nykyhetkessä. Yöks :(
No tuo Vilmahan on niin aivopesty tapaus, että sen nyt tiesi heti, että he jatkavat Eliaksen kanssa. Vilmahan keksii selityksetkin kaikelle Eliaksen puolesta jo valmiiksi jälleennäkemistä varten. Mitä se viimeksikin selitti: "Elias ei puhu minusta muille naisille (ja varsinkaan mitään syvällistä, luonteeseen liittyvää), koska minä olen hänelle niin tärkeä. Hän ei halua jakaa näin tärkeää noiden naisten kanssa." Ja jos tuodaan yhtään esille, kuinka ilkeä ja manipuloiva ihminen Elias on: "Eliaksella on vain niin paha olla. Hänellä on jokin hätänä. Hän ei pysty olemaan noiden ihmisten kanssa oma itsensä. Minä olen ainut, jonka kanssa hänellä on hyvä olla ja silloin hän on täydellinen, ihana, rakastettava... Kukaan muu ei tiedä, millainen Elias on, vain minä."
Sammylla ja Minnalla on niin samanlainen puheen nuotti, ele- ja ilmekieli sekä puhetapa, että huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sammylla ja Minnalla on niin samanlainen puheen nuotti, ele- ja ilmekieli sekä puhetapa, että huvittaa.
Samaan olen kiinnittänyt huomion! Niiden voisi kuvitella olevan sisko ja veli puhetavan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo Vilmahan on niin aivopesty tapaus, että sen nyt tiesi heti, että he jatkavat Eliaksen kanssa. Vilmahan keksii selityksetkin kaikelle Eliaksen puolesta jo valmiiksi jälleennäkemistä varten. Mitä se viimeksikin selitti: "Elias ei puhu minusta muille naisille (ja varsinkaan mitään syvällistä, luonteeseen liittyvää), koska minä olen hänelle niin tärkeä. Hän ei halua jakaa näin tärkeää noiden naisten kanssa." Ja jos tuodaan yhtään esille, kuinka ilkeä ja manipuloiva ihminen Elias on: "Eliaksella on vain niin paha olla. Hänellä on jokin hätänä. Hän ei pysty olemaan noiden ihmisten kanssa oma itsensä. Minä olen ainut, jonka kanssa hänellä on hyvä olla ja silloin hän on täydellinen, ihana, rakastettava... Kukaan muu ei tiedä, millainen Elias on, vain minä."
Selittäähän jotkun perheväkivallan uhritkin asiat parhain päin.
''Rakastava isä löi ja hakkasi, koska ansaitsen sen'' ''Isä tarkoitti hyvää kun pieksi meidät; se välittää meistä niin paljon, että on valmis äärimmäisiinkin toimiin. Ei se pahaa tarkoittanut'' ''Äitillä oli vain pinna kireällä ja sanoin hänelle väärin''
jne
ihan psykologinen ilmiö. Ihminen ei halua uskoa, että ihminen josta hän välitää onkin paha tai haitaksi hänelle --> selittää asiat itselleen parhain päin
Vierailija kirjoitti:
"Parhaimmat" sinkkumiehistä ulkoisesti Tomas, Kalle, Nori, Santeri ja Markus. Joku sanoi, et Kalulla lapsenomaiset kasvot ja ei siksi ole komea/viehättävä. En niin lapsenomaisuudesta tiedä, mut minusta hän on söpö ja mun miehen pitää olla ns. söpö ja "kiltin näköinen". Eli jonkinlaista pehmeyttä pitää löytyä. Siksi mua viehättää myös esim. nallekarhumainen Tomas ja samaa pehmeyttä ulkoisesti on myös nuissa muissa mainitsemissani miehissä. Joku Jasu, Vallu, Jante.. öh.. Mut makuasioita nämä tottakai. Ja luonne kruunaa kaiken, voihan olla kovannäköinen, mut luonne on pehmeä ja taas toisinpäin. Mut jos siis näin ulkoisesta olemuksesta puhutaan, niin ehdottomasti parhaimmat sinkut mun makuun nuo edellämainitut.
Tottahan toki, koska heillä kaikilla on tummanruskeat hiukset ja kasvotkin yleisen komeuskäsityksen suuntaiset.
Eka jakso ikinä katsottuna ja ei voi muuta sanoa kuin hyi olkoon mitä sontaa. Sekin yks 18 v joka siinä haluaa kymppikerhoon, ei oo kyllä ihan terve. Ei kyllä tommoseen ohjelmaan kukaan normaali lähde ellei siitä makseta tosi hyvin..
Vierailija kirjoitti:
Minnalla on oudon konekiväärimäinen ja insinöörimäinen puhetyyli. ta-ta-ta-ta-ta-ta. Puuttuu naisellista pehmeyttä.
Sammyn ja Minnan kannattaisi pitää korkki kiinni niin säästyisivät monelta ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tuota Minnaa. Eikö hän muka itse huomaa, miten läpinäkyvää tuo selittely on?
Ja Vilma!? Eikö hän nyt tajua, ettei voi loputtomiin vedota siihen, että Eliaksella olisi jokin hätä.
Ja edelleen ihmettelen, miksi aikuiset ihmiset ovat noin huolissaan kumppaninsa pärjäämisestä. Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset eivät pärjäisi rantalomalla? Ei kuitenkaan mistä selviytyjät-formaatista ole kyse.
Aikuiset? Hohhoo, vitsin murjaisit.
En ole ohjelmaa katsonut, mutta eksyin lukemaan tätä ja lehtijuttuja. Muutaman mainoksenkin olen nähnyt. Aikuisuus taitaa alkaa vasta siinä reippaasti yli 30 ikävuoden jälkeen, ainakin nykyään. Aivot kehittyvät ainakin 25 ikävuoteen asti. Jos ohjelmat ja nuorten elämä on tuollaista,mitä tässä yhteiskunnasta enää tulee? Avioliitosta instituutiona? Vähintään puolet koululuokissa olevien lasten vanhemmistaan on jo nyt eronnut. Avioerolasuus on normaalimpaa, kuin ehjän perheen lapsuus.
T. 47 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olisin vain toivonut, että Vilman silmät avautuvat. Todennäköisesti V tälläkin hetkellä lohduttaa Elias-raukkaa, jota vastaan koko Suomi on hyökännyt. Huono julkisuus vain hitsaa paria enemmän yhteen, kun kukaan muu ei ymmärrä.
Lähtikö siis Noora ja Markus? Tälle tuotantoyhtiö voisi laittaa stopin, että saarelta ei noin vain lähdetä kälppimään kesken kaiken vain siksi että on ikävä. Kyse on sentään vain kolmesta viikosta! Viime kaudellakin yksi pari lopetti sen hysteerikon vuoksi, en nyt muista tytön nimeä.
Se on muuteb jännä miten tällä ja viime kaudella ne edeltä kohutut sinkut ovatkin ihan umpitylsiä. Melissa ei ole saanut mitään aikaiseksi vaikka kova hypetys olikin. Samoin viime kaudella oli joku ennakkosinkku jota taivasteltiin ennen ohjelman alkua, nainen, ei tapahtunut hänen kohdallaan sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olisin vain toivonut, että Vilman silmät avautuvat. Todennäköisesti V tälläkin hetkellä lohduttaa Elias-raukkaa, jota vastaan koko Suomi on hyökännyt. Huono julkisuus vain hitsaa paria enemmän yhteen, kun kukaan muu ei ymmärrä.
Lähtikö siis Noora ja Markus? Tälle tuotantoyhtiö voisi laittaa stopin, että saarelta ei noin vain lähdetä kälppimään kesken kaiken vain siksi että on ikävä. Kyse on sentään vain kolmesta viikosta! Viime kaudellakin yksi pari lopetti sen hysteerikon vuoksi, en nyt muista tytön nimeä.
Se on muuteb jännä miten tällä ja viime kaudella ne edeltä kohutut sinkut ovatkin ihan umpitylsiä. Melissa ei ole saanut mitään aikaiseksi vaikka kova hypetys olikin. Samoin viime kaudella oli joku ennakkosinkku jota taivasteltiin ennen ohjelman alkua, nainen, ei tapahtunut hänen kohdallaan sitten mitään.
Niin tuo pelin helposti kesken jättäminen romuttaa koko ohjelman idean. Kysehän on siitä, että pareja haastetaan. Ohjelmaan kuuluu suhteen tilan miettiminen. Heti kun Noora kertoi suhteen ongelmakohdista sinkkumiehille, Markus menetti malttinsa täysin. Miksei tuossa kohtaa joku asiantuntija puuttunut asiaan, keskustellut Markuksen kanssa, että tämä kannattaa nyt ottaa suhteen kehittämisen kannalta. Jos Noora paljastaa ongelmakohtia, voidaan niihin puuttua. Jos taas Markus lakaisee ne raivoamalla ja pelin keskeyttämällä maton alle, ovat ongelmat edelleen olemassa. Nyt heti kun Nooralla synkkasi Markuksen kanssa, Markus heittää homman seis ja Noorakin menettää tilaisuuden miettiä suhteen tilaa. Ja Noorahan ei ollut tehnyt mitään Markuksen kanssa. Hän oli vain jutellut tämän kanssa ja viihtynyt tämän seurassa. Todella viatonta touhua. Kuinka pitkä harkinta-aika lopettajilla on? Vai onko harkinta-aikaa lainkaan? Onko se vain ilmoitusluontoinen asia?
Kaikki eivät kestä formaatin luomaa epätodellista tilannetta ja asetelmaa. Aiempiin ihmissuhteisiin, hylkäämisiin, petoksiin ja kiusaamisiin liittyvät luurangot hyppäävät mielen peräkomerosta tanssimaan etunäyttämölle ja osa luulee, että nyt on tosi kyseessä. Näin kävi selkeimmin Markukselle, joka romahti Nooran menettämisen pelkoonsa.
Elias sitten, hän on luultavasti onnistunut normaalielämässä tukahduttamaan narsistiset puolensa sosiaalisissa tilanteissa melko hyvin tai pitämään ne läppätasolla. Hermoille käyvä poikkeustilanne jossa Vilma ei ole antamassa pohjatonta ihailua ja huomiota on nyt sekoittanut Eliaksen kuvion. Hän ei selvästikään pysty yhtään havainnoimaan omaa käytöstään tai sitä, miltä hänen juttunsa kuulostavat.
Minna on kolmas kiinnostava tapaus, hän puhuu välillä että Sammy on hänen sielunkumppaninsa, sitten yltyy sinkkumiesten kanssa ylilyönteihin, joista myöhemmin toivoo Sammyn olevan ylpeä (wtf?), sitten kohta taas valittaa Sammyn juomisesta ja seksin puutteesta, ja vähän ajan kuluttua on itkeskelemässä jossain patiolla miten kamalasti kaduttaa ja on Sammya ikävä. Todella ristiriitainen persoona, jonka varmaankin olisi syytä selvitellä hetken aikaa omaa minuuttaan ja haluamisiaan ennen kuin joko jatkaa Sammyn kanssa tai ottaa sen "vanhemman tai viisaamman" miehen, jota hänelle on tässäkin ketjussa toivoteltu. Minnan ongelmat eivät varmasti häviä vaihtamalla fiksumpaan tai vanhempaan kumppaniin.
Minna analysoi blogissaan ihan liikaa. Luulisin, että älykkäillä ihmisillä on vaikeampaa löytää hyvää kumppania juuri liiallisen analysoinnin ja jahkailun takia. Päättelisin, että on Sammyn kanssa palannut yhteen. Ne on tosi epäsopiva pari ja ei missään tapauksessa sen takia, että Minna koulutetumpi. Mutta kun ne ei ole parina yhtään tasaveroisia, koska Sammy ei vaikuta osaavan käyttää alkoholia kohtuudella ja Minna on persoonana paljon vahvempi.
Minna sanoo blogissaan jotenkin niin, Sammy on renttu ja hän haluaa hoivata sellaista miestä, ja osittain siihen perustuu heidän suhde. Mun mielestä tää on jonkinlainen riippuvuussuhde. Minna pitäisi löytää tasaveroinen kumppani.