Jos vertaa suomalaisia ja ruotsalaisia taviksia noissa Arvostele mun illallinen-sarjoissa, niin miten nuo ruotsalaiset on aina niin valoisia, tyylikkäitä?
Nuo ruotsalaiset ovat niin persoonallisia, hymyileväisiä, valoisia, tyylikkäitä, ja heillä on persoonalliset koditkin. Ruokakin näyttää houkuttelevalta ja paljon kalaa sekä äyriäisiä.
Suomalaisesta versiosta jäänyt mieleen vain se Hgin rannikkoseudun soittorasia-rouva joka antoi ymmärtää että ne muut saavat olla iloisia kun ylipäätään pääsevät heidän hienoon taloon, se setä joka soitti jälkikäteen tuotantoon ja puhui salaliittoteorioista, sekä se Hgin keskustassa asunut nuorempi nainen joka käyttäytyi oudosti läpi jaksojen ja alkoi meuhkaamaan kun joku toinen osallistuja oli metsästänyt. Ei siksi että olisi ollut erityisen eläinrakas vaan siksi koska oli itse ollut isänsä mukana metsästämässä niin ei sietänyt että joku oli häntä parempi.
Kommentit (14)
Jossain Ruotsin Haaparannan jaksossa tulee vissiin olemaan ruotsinsuomalaisiakin mukana.
Onhan tuossa sarjassa näkynyt muutama suomalaissyntyinen.
Saman huomasin Ruotsin Maajussille morsian -ohjelmassa. Iloiset, siististi pukeutuvat, värikkäät, positiiviset hannuhanhet.
Vertailun vuoksi kannattaa käydä katsomassa kuvia prinssi Williamin ja herttuatar Katen tämänviikkoisesta Ruotsin vierailusta, jossa he ovat tavanneet mm. Victorian ja Danielin. Kuvissa esiintyy niin tyylikkäitä ja elegantteja ihmisiä. Suomessa samaa ei nähtäisi.
Kannattaa katsoa, minkälaisia ruotsalaiset ovat vaikka tuossa Remonttipainajainen -ohjelmassa. Surkeita saamattomia viinkujia.
Jos nyt ruvetaan yleistämään jonkun telkkariohjelman mukaan päässeiden takia.
Britrtiläinen ja Afrikalainen Arvostele mun illallinen- sarja on ihan eri luokkaa, välillä ajattelee, että ei tuollaisia ihmsiä voi olla olemassakaan.
Brittiläinen Arvostele mun illallinen oli alussa asiallinen, mutta sitten se meni ihan wt-touhuksi ja känniörinäksi. En tykkää kauheasti käyttää tuota wt-sanaa mutta siihen sarjaan se valitettavasti sopi.
Vierailija kirjoitti:
sekä se Hgin keskustassa asunut nuorempi nainen joka käyttäytyi oudosti läpi jaksojen ja alkoi meuhkaamaan kun joku toinen osallistuja oli metsästänyt. Ei siksi että olisi ollut erityisen eläinrakas vaan siksi koska oli itse ollut isänsä mukana metsästämässä niin ei sietänyt että joku oli häntä parempi.
Eikö täällä AV:llä käynyt muinoin sen joku naapuri avautumassa siitä? :D
Joo muistan, mitäköhän sille Marjaniemen emännälle kuuluu? :D
Vierailija kirjoitti:
Brittiläinen Arvostele mun illallinen oli alussa asiallinen, mutta sitten se meni ihan wt-touhuksi ja känniörinäksi. En tykkää kauheasti käyttää tuota wt-sanaa mutta siihen sarjaan se valitettavasti sopi.
Totta, mutta onhan se tavallaan viihdyttävää. Ne ihmiset ei yhtään häpeile sitä "kulttuuriaan". Tulee joskus mieleen tämän palstan kirjoittajat;) Kaikella rakkaudella.
Viime vuotista Halv ätta hos mig- sarjaa katsoessa tulee kyllä mieleen, että aina siellä on se kiintiöetninen osallistuja. Ja kaikki ovat niin tasapuolisia pisteitä antaessaan, että ihan piristää, kun huomaa harvoin jonkun olevan selvästi voitontahtoinen niin, että antaa huonoja pisteitä muille kilpailijoille.
Oikeastaan tuo ruotsalainen on yhtä tylsä kuin suomalainen, kulinaristisesti ei anna mitään, aina se sama katkarapucocktail, kantarellit ja lohi ruokana varmaan kolmella neljästä osallistujasta. Ja sitten on se yksi etninen ruoka.
Koska Suomessa ajatellaan että rumat ne vaatteilla koreilee ja että onnelliset iloisen oloiset ihmiset ovat typeriä idiootteja.
Olen Ruotsista..jäin jumiin tänne..kyllä siellä On ihmisen helpompi elää! Tää on masentava maa!!
Ruotsissa meni se niiden versio Supernanny-sarjasta, ja se oli kiltin näköinen mutta topakka emäntä kun alkoi tylyttää yhtä vellihousuisukkia että sä oot äijä täys nynny! :DDD
Ruotsi on tasa-arvoisempi maa kuin Suomi ja sen huomaa ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Luontevaa ja toiset huomioivaa, jopa työpaikoilla. Työelämäkulttuurikin on keskusteleva, kun Suomessa edelleen johdetaan ylhäältä alas enimmäkseen. Ilmapiiri on siis täysin erilainen ja sen myötä ihmisetkin.
Sen ruotsin ohjelman uusi naisjuontaja on ainakin hauska :D
Loppuiko se toissa päivänä? Kun siinä sanottiin että on (Ruotsissa) kauden finaali? Tosin nuokin jaksot näytti olevan vuodelta 2014 ja ohjelmaa tehdään edelleen Ruotsissa.