Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yleistä on mielisairauksien ja persoonallisuushäiriöiden periytyminen seuraaville sukupolville? Kokemuksia?

mietin vaan....
01.02.2018 |

Tuli vaan mieleen tuollainen kysymys, koska isä oli väkivaltainen narsisti koko ikänsä, vaarini kärsi kaksisuuntaisesta 50 ikävuoden jälkeen. Molemmat kuolleita.

Koen olevani ihan normaali, paria menneisuuden paniikkikohtausta lukuun ottamatta, mutta tottakai sitä miettii että mitä jos jonain päivänä pää menee ns. sekaisin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset todellakin näin tyhmiä?

Perimä vaikuttaa pelkästään temperamenttiin. Mielenterveysongelmat eivät ole perinnöllisiä. Ne "periytyvät" jälkipolville, kun traumatisoituneet ihmiset kohtelevat lapsiaan kaltoin ja näin kierre jatkuu.

Vierailija
22/25 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai diagnoosin kaksisuuntainen ollessaan 50v. Minä sain saman diagnoosin 42v. Eli mulla oli aiemmin masennusjaksoja ja vasta 42v sain ton diagnoosin. Veljellä todettu vain masennus. Syönyt 20v lääkkeitä. Pelkään että masennus periytyy mun lapsille. Kaksisuuntaista en uskalla edes ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset todellakin näin tyhmiä?

Perimä vaikuttaa pelkästään temperamenttiin. Mielenterveysongelmat eivät ole perinnöllisiä. Ne "periytyvät" jälkipolville, kun traumatisoituneet ihmiset kohtelevat lapsiaan kaltoin ja näin kierre jatkuu.

Olet itse tyhmä.

Perimä vaikuttaa kaikkeen. Mielenterveysongelmat ovat perinnöllisiä. Esim. vakava masennus on tutkitusti täysin geneettinen sairaus. Se puhkeaa, vaikka ympäristöolosuhteet olisivat täysin virheettömät.

Olen ennenkin huomannut, että av-mammoille ja papoille tuntuu olevan kova pala tajuta, ettei lapsi ole tyhjä taulu. MIKSI teidän on niin vaikea hyväksyä sitä, että perimä vaikuttaa erittäin vahvasti lähes kaikkiin ihmisen omainaisuuksiin?

Vierailija
24/25 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suvussa toiselta puolelta mielen sairauksia. En tiedä kaikkia varmaksi, koska en juuri tunne niitä eikä niistä ole puhuttu. Isoäiti ollut mielisairas, äiti mielisairas. Itse jätin perheen perustamatta myös tästä syystä, koska en halunnut ainakaan lapsille kurjaa lapsuutta. Olen ehkä säästynyt kuitenkin tältä, koska olen jo yli 50 ja kokenut ongelmia sillä saralla vain nuorena aikuisena voimakkaan stressin seurauksena. Olin kyllä vaan lähinnä masentunut, ei mitään harhoja tms. Jonkinlainen taipumus neuroottisuuteen on, mutta olen selvinnyt niistä järkeilemällä ja tiedostamalla. Äidillä ollut vaikeat pakkoneuroosit ja ehkä siksi olen osannut tunnistaa ne asiat ajoissa.

Vierailija
25/25 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan pilvee ees kokeile! Sulla on semmoset geenit, että yksikin hatsi saattaa laukasta skitsofrenian!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi