Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka hoette että hame on lämpimämpi talvella, selittäkääpä tämä..?

Vierailija
01.02.2018 |

Joo, siis allehan voi kerrostaa vaikka kuinka monet hameet, niin että on sitten lämmin. Mutta ne jotka tätä hokee, varmaan tarkoittavat kokopitkiä maxi-hameita. Itse tykkään käyttää polvipituisia, niin että jää sitten sääret paljaaksi. Saahan siihen jotkut trikoot lykättyä, mutta sellaiset ei minulle ole olleet kauhean lämpöisät talvipakkasella ja viimalla. Ja on säärystimet ja pitkät saappaat, mutta ei nekään täysin suojaa. Eikä viitsi useampia housujakaan nakata päällekkäin, kun vessassa asiointi hankaloituu, ja vyötärönauha painaa mahaa (on testattu, ja välillä on mahaongelmia jotka ei tuosta painamisesta tykkää).
Ja sitten kun pitäisi liikkua pyörällä sen maxi hameen kanssa, tulee ongelmaa. Täällä ei bussit kulje, ei ole autoa, ja tykkään kuitenkin kulkea pyörällä niin saa hieman hyötyliikuntaa. Tunti kestää kävellä, ja puolisen tuntia pyörällä kun lähtee keskustaan ja töiden perään. Minulla tuli teininä jo leveiden lahkeiden kanssa ongelmaa, kun sotkeutuivat siihen kettinkiin vai mikä se on. Pitkä hame ehtii jummata siihen, sekä ehkä vielä takarenkaaseen. Miten sellaisen kanssa polkee?
Joten, miten te jotka sanotte että hame on parempi talvella, onko se pitkä hame, miten kerrostatte, ja miten liikutte pyörällä? Niin ja millainen takki siihen päälle on? Kokopitkä vai, ja miten sen kanssa sitten elo sujuu?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame on aivan jäätävän kylmä! Siis sellanen jakkupukuhame ja sukkahousut -kombo. Joudun pitämään jakkupukua töissä ja paleltuisin kuoliaaksi bussipysäkillä/pakkasessa ellei minulla olisi salaista asetta: urheilukaupan toppahametta.

Paras ostos ever on pitkä nilkkaan asti toppahame joka on juuri tarkoitettu vaatteiden päälle. Eli mitoitus sellanen että alle mahtuu suorat housut tai farkut tai jakkupukuhame.

Toppahsme päällä ja saappaat jalassa elämä on lämmintä ja pehmeää. Dobsom hameita mullaon lyhyttä ja pitkää ja kevyesti topattua ja paksusti topattua,useampi kpl siis. Paras vaate jakkupukumammoille!

Vierailija
42/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hame on aivan jäätävän kylmä! Siis sellanen jakkupukuhame ja sukkahousut -kombo. Joudun pitämään jakkupukua töissä ja paleltuisin kuoliaaksi bussipysäkillä/pakkasessa ellei minulla olisi salaista asetta: urheilukaupan toppahametta.

Paras ostos ever on pitkä nilkkaan asti toppahame joka on juuri tarkoitettu vaatteiden päälle. Eli mitoitus sellanen että alle mahtuu suorat housut tai farkut tai jakkupukuhame.

Toppahsme päällä ja saappaat jalassa elämä on lämmintä ja pehmeää. Dobsom hameita mullaon lyhyttä ja pitkää ja kevyesti topattua ja paksusti topattua,useampi kpl siis. Paras vaate jakkupukumammoille!

Niin unohtui mainita että urkkahameissa (jotka on alunperin talviurheiluun suunniteltu) on sivuvetoketjut joilla saa hameen helmaa ”avattua” jos pitää harppoa pitkn askelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jakkupukuhommissa en kulje, mutta silti hyvä vinkki! Näitä toppahameita olen nähnyt, ja miettinyt että miten toimisi. Jos tosiaan helmaa saa avattua, niin ehkä se helpottaisi hieman pyöräilyä? En tiedä. Tai sitten sellaiset toppa-housuhameet, mitenhän sellainen? Toimisiko pyöräillessä paremmin, vai olisiko vaan hankala?

Ap

Vierailija
44/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä toppahameitakin on olemassa. Katso urheiluliikkeistä, on tarkoitettu esim. taukovaatteeksi. 

Mutta edelleen ihmettelen miksei vaan voi vaihtaa sitä hametta toppahousuihin ulos lähtiessä. Ei ole millään tavalla hienompaa selvitä hameella.

Vierailija
45/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame on nopea nostaa ylös kun takaapäin työntää toimistossa tussuun.

-Setä

Vierailija
46/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jakkupukuhommissa en kulje, mutta silti hyvä vinkki! Näitä toppahameita olen nähnyt, ja miettinyt että miten toimisi. Jos tosiaan helmaa saa avattua, niin ehkä se helpottaisi hieman pyöräilyä? En tiedä. Tai sitten sellaiset toppa-housuhameet, mitenhän sellainen? Toimisiko pyöräillessä paremmin, vai olisiko vaan hankala?

Ap

Toppahameita saa ainakin sportamoresta. Stadiumissa näin sellaiset hassut toppahousut jotka sai vetoketjuilla eri muotoihin (oli vetoketjut reunoissa ja muistaakseni sisäsaumassakin.

Toppahame on sen verran tönkkö että ei kyllä livahda pyöränketjun väliin, mutta voi ollaettä sivuvetoketjuja pitää aukoapolkemisen takia niin paljon että se lämmittävyysaspekti häviää.

Eli ehkä ylisuuret (vetoketju)toppahousut jonka sisäänvaan sulloo hameen?

Vierailija
47/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita leveä trikookaitale ja leveä kuminauha vyötäröön näihin alla käytettäviin housuihin.

Hame voi olla hyvän näköinen ja virkistävää vaihtelua.

Mietin että pitääkö kokeilla itse ommella jotkut tosi paksut trikoohousut jollain tuollaisella vyötäissysteemillä. Villa tuntuisi lämpimältä vaihtoehdolta. Olen kolmia paksuja sukkiksia pukenut päällekäin, mutta ne tosiaan puristaa, ja ei ole juuri sen lämpimämmät. Hameita olisi niin nätti käyttää ympäri vuoden, mutta en turhaan haluaisi hankkia maxihametta, jos kulkeinen pyörällä ei onnistu, ja jos tuo trikoohousuviritelmä ei toimi polvihameiden kanssa. Kynähameessakin olen joskus polkaissut menemään (kesällä), ja se oli melkoinen näytös kun piti ketkutella jotta sai tiukassa hameessa jalat pyöritettyä polkimilla. :D Kuitenkin tuo kulkeminen on sen verran isossa osassa, että tahtoisi vaatteiden olevan siihen sopivat. Se tekee melko paljon eroa, että meneekö työmatkaan puoli tuntia vai tunti suuntaansa. Ainakin minulle.

Ap

Ensin trikoot, sitten silkkiset, huomasin tämän hyväksi, tosin pitkien housujen kanssa.  Mikä estää laittamasta sukkahousuihinkin resoria uudestaan.

Kiitos vinkistä! Paksuja sukkiksia käytän yksinään joskus keväällä tai syksyllä, jolloin ne on ok. Mutta kun kerrostaa tavlella kolmet paksut sukkikset, niin silloin se vyötärökuminauha painaa. Itse näkisin siihen ratkaisuksi vain paksummat trikoot, joissa on yksi vyötärökuminauha, niin se ei paina samalla lailla. Paksuja villaisia trikoita ei ole minun silmiini osunut kaupoissa, joten varmaan otan asiakseni tehdä sellaiset itse. Ommellen, tai sitten opettelen kutomaan villahousut. Googletin, että niille oli jotain ilmaisohjettakin.

Ap

Mulla on tällä hetkellä käytössä 80:n denierin sukkikset (ei ole kun - 4c, mutta tuulee). Kylmemmillä ilmoille on sadan ja 120:n denierin sukkahousuja ja jopa statukseesi uppeja, jotka ei tasan purista mistään. On niin lämpimät, etten ymmärrä miksi niitä pitäisi olla kolmet(!)? Siihen hame, suunnilleen polviin tai vaikka lyhyempi ja pohjepituiset saappaat. Kylmä ei varmasti tule, toisin kuin pelkissä farkuissa. Autoa en omista.

Vierailija
48/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, siis STAY uppeja. Puhelin keksii uudissanoja :D

Vierailija
49/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä toppahameitakin on olemassa. Katso urheiluliikkeistä, on tarkoitettu esim. taukovaatteeksi. 

Mutta edelleen ihmettelen miksei vaan voi vaihtaa sitä hametta toppahousuihin ulos lähtiessä. Ei ole millään tavalla hienompaa selvitä hameella.

Voi varmasti joo. Käytännöllisemmältä tuntuu että voisi vaan kiskaista toppahameen pois päältä samaan tyyliin kuin takin, eikä tarvitsisi lähtä töiden alkuun vaihtamaan vaatteita. Tai jos jonnekkin kahville lähtee kaupungille, niin sielläkin voisi repäistä edustusvaatteet esiin ulkovaatteiden alta, jos sellainen halu olisi. :D

Ap

Vierailija
50/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toppahameita saa ainakin sportamoresta. Stadiumissa näin sellaiset hassut toppahousut jotka sai vetoketjuilla eri muotoihin (oli vetoketjut reunoissa ja muistaakseni sisäsaumassakin.

Toppahame on sen verran tönkkö että ei kyllä livahda pyöränketjun väliin, mutta voi ollaettä sivuvetoketjuja pitää aukoapolkemisen takia niin paljon että se lämmittävyysaspekti häviää.

Sellaista toppahamehousua juuri ajattelin, että hame sisään vähän ryttyyn ja polkemaan. :D Niin että voisi ihan rauhassa vispailla, ja ei tulisi kylmä jos jostain rakosesta taas tuuli tuivertaa.

Ap

Vierailija
51/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita leveä trikookaitale ja leveä kuminauha vyötäröön näihin alla käytettäviin housuihin.

Hame voi olla hyvän näköinen ja virkistävää vaihtelua.

Mietin että pitääkö kokeilla itse ommella jotkut tosi paksut trikoohousut jollain tuollaisella vyötäissysteemillä. Villa tuntuisi lämpimältä vaihtoehdolta. Olen kolmia paksuja sukkiksia pukenut päällekäin, mutta ne tosiaan puristaa, ja ei ole juuri sen lämpimämmät. Hameita olisi niin nätti käyttää ympäri vuoden, mutta en turhaan haluaisi hankkia maxihametta, jos kulkeinen pyörällä ei onnistu, ja jos tuo trikoohousuviritelmä ei toimi polvihameiden kanssa. Kynähameessakin olen joskus polkaissut menemään (kesällä), ja se oli melkoinen näytös kun piti ketkutella jotta sai tiukassa hameessa jalat pyöritettyä polkimilla. :D Kuitenkin tuo kulkeminen on sen verran isossa osassa, että tahtoisi vaatteiden olevan siihen sopivat. Se tekee melko paljon eroa, että meneekö työmatkaan puoli tuntia vai tunti suuntaansa. Ainakin minulle.

Ap

Ensin trikoot, sitten silkkiset, huomasin tämän hyväksi, tosin pitkien housujen kanssa.  Mikä estää laittamasta sukkahousuihinkin resoria uudestaan.

Kiitos vinkistä! Paksuja sukkiksia käytän yksinään joskus keväällä tai syksyllä, jolloin ne on ok. Mutta kun kerrostaa tavlella kolmet paksut sukkikset, niin silloin se vyötärökuminauha painaa. Itse näkisin siihen ratkaisuksi vain paksummat trikoot, joissa on yksi vyötärökuminauha, niin se ei paina samalla lailla. Paksuja villaisia trikoita ei ole minun silmiini osunut kaupoissa, joten varmaan otan asiakseni tehdä sellaiset itse. Ommellen, tai sitten opettelen kutomaan villahousut. Googletin, että niille oli jotain ilmaisohjettakin.

Ap

Mulla on tällä hetkellä käytössä 80:n denierin sukkikset (ei ole kun - 4c, mutta tuulee). Kylmemmillä ilmoille on sadan ja 120:n denierin sukkahousuja ja jopa statukseesi uppeja, jotka ei tasan purista mistään. On niin lämpimät, etten ymmärrä miksi niitä pitäisi olla kolmet(!)? Siihen hame, suunnilleen polviin tai vaikka lyhyempi ja pohjepituiset saappaat. Kylmä ei varmasti tule, toisin kuin pelkissä farkuissa. Autoa en omista.

Minulla taitaa olla 80denisiä suurin osa, ja ehkä muutamat 100 tai 120den. Täällä tuulee niin pistävästi, että kolmet on pakko olla jos mielii selvitä hengissä. Jalat on sittenkin aika tunnottomat polkemisen jäljiltä. Ja itsellä hameet ei pääty ihan polviin, vaan sentin polvien yläpuolelle, kun passaa paremmin kropan malliin. Eli polvet ei ihan mene peittoon, jos olisi vaikka sellainen midi-mittainen hame joka on polvien päälle tai hiukan ali. Satyuppeja en omista valitettavasti. Ne kyllä helpottaisi, kun vessassa käynti on tosi tympeää kun pitää kammeta niitä sukkiksia pois hameen alta. Housujen kanssa minulla yleensä on alla merinovilla välihousut, päällä säärystimet, ja jos on tosi kylmä niin päällä toppahousut.

Ap

Vierailija
52/56 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/56 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Midimittainen hame ja alle thermoleggarit, jalkaan kunnon kuomat tai vastaavat villasukilla ja päälle pitkä toppatakki. Siinä on hyvin ilmakerroksia ja kylmä ei tule.

En kyllä ymmärrä kuka jotain sukkahousuja haluaisi käyttää :D

Vierailija
54/56 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sellaista toppahamehousua juuri ajattelin, että hame sisään vähän ryttyyn ja polkemaan. :D Niin että voisi ihan rauhassa vispailla, ja ei tulisi kylmä jos jostain rakosesta taas tuuli tuivertaa.

Ap

Mulla on tosipakkasille isot, ylisuuret toppahousut mallia "kelkkahaalari". Siis kuitenkin erilliset housut ja takki. Olen vetänyt ne jalkaan vaikka ylläni on hame ja runtannut helmat sitten sinne housujen suun sisäpuolelle ja takki päälle. Eipä se nyt haittaisi vaikka helma näkyisikin toisaalta.

Vierailija
55/56 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus silloin isoisoäidin aikaan kun kaikki naiset käyttivät vain pitkiä maatalaahaavia hameita niitä sen ajan, hevosenjätöksiä täynnä olevia, hiekkapölyisiä, tai mukulakivikatuja ylittäessään, niin  niitä alushameita oli alla vaikka muille jakaa.

Joo, näihin olen kyllä tutustunut, että sellaisilla varmasti tarkeni! Mutta kyllähän silloinkin jotkut harrastivat huvikseen pyöräilyä, ja olen niitä naisten pyöräilyhameitakin sieltä 1800-luvulta googletellut ja ne ovat pitkiä ja leveähköjä. Mitenhän sellaisten kanssa on selvitty? Itse näen sellaiset vain hankalana, varsinkin jos yhtään vauhdikaammin viimassa polkee, niin kyllä helmat paukkuu ja jahvat tulloo.

Ap

Kyllä talviaikaan naiset hiihtivät tai potkukelkkailivat talvipyöräilyn sijaan. Oma äiti on ikäluokkaa, joilla ei vielä ollut sukkahousuja olemassakaan, villahameet ja -housut lämmittivät ja tarvittaessa mentiin hiihtämällä lujaa niin tarkeni. Joillain vanhemmilla naisilla saattaa vieläkin nähdä selluliittisissä reisissä painaumat sukkien kohdalla reisissä, vähän kuin olkapäillä painavien rintojen kannattamina olleiden rintsikoiden jäljet. Että ihan hyvin on asiat nykyään kun on toppahousuja eikä kukaan vie roviolle vaikka laittaa housut jalkaan..

Vierailija
56/56 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras konsti tähän asti on ollut fleecesukkahousut. Joiden päälle vielä paksut neulesukkahousut kun on tosi kylmä. Hankala kyllä riuhtoa päällimmäiset sukkikset pois kun sisälle menee. Säärystimet siinä mielessä helpommat. Mutta eivät niin lämpimät kun nehän on tapana jättää vähän rutulle eikä yllä ihan hameen helmoihin kun käytän reisipituisia hameita. Thermosukkahousuilla olen tarennut vielä -15 asteen kelillä.

Tykkään hameista ja haluan käyttää myös talvella. Onneksi löytyy sukkahousuja monen paksuisia. Talvella vedän jalkaan vähintään 80 denin sukkikset. Tarkenee pikkupakkasessa. Paksumpiakin sukkahousuja on hyllyt pullollaan. Viihdyn kuitenkin parhaiten 40 denierin sukkahousuissa. Pärjään niillä vielä yleensä syyskuulle, ja kaivan ne esille taas huhtikuulla.