Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka hoette että hame on lämpimämpi talvella, selittäkääpä tämä..?

Vierailija
01.02.2018 |

Joo, siis allehan voi kerrostaa vaikka kuinka monet hameet, niin että on sitten lämmin. Mutta ne jotka tätä hokee, varmaan tarkoittavat kokopitkiä maxi-hameita. Itse tykkään käyttää polvipituisia, niin että jää sitten sääret paljaaksi. Saahan siihen jotkut trikoot lykättyä, mutta sellaiset ei minulle ole olleet kauhean lämpöisät talvipakkasella ja viimalla. Ja on säärystimet ja pitkät saappaat, mutta ei nekään täysin suojaa. Eikä viitsi useampia housujakaan nakata päällekkäin, kun vessassa asiointi hankaloituu, ja vyötärönauha painaa mahaa (on testattu, ja välillä on mahaongelmia jotka ei tuosta painamisesta tykkää).
Ja sitten kun pitäisi liikkua pyörällä sen maxi hameen kanssa, tulee ongelmaa. Täällä ei bussit kulje, ei ole autoa, ja tykkään kuitenkin kulkea pyörällä niin saa hieman hyötyliikuntaa. Tunti kestää kävellä, ja puolisen tuntia pyörällä kun lähtee keskustaan ja töiden perään. Minulla tuli teininä jo leveiden lahkeiden kanssa ongelmaa, kun sotkeutuivat siihen kettinkiin vai mikä se on. Pitkä hame ehtii jummata siihen, sekä ehkä vielä takarenkaaseen. Miten sellaisen kanssa polkee?
Joten, miten te jotka sanotte että hame on parempi talvella, onko se pitkä hame, miten kerrostatte, ja miten liikutte pyörällä? Niin ja millainen takki siihen päälle on? Kokopitkä vai, ja miten sen kanssa sitten elo sujuu?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit vit? Millä vuosikymmenellä elät?

Vierailija
2/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, jos sinä et tykkää hameesta, niin älä käytä.

Minä tykkään. Lämpimin on tosiaan villakankainen maxihame, mutta pyöristyttyäni käytän nykyään useammin polvipituisia mekkoja ja niiden alla sään mukaan joko villaisilkki-, bambuviskoosi- tai calvin kleinin ”vartaloamuokkaavia” mikrokuitusukkiksia (ei ne mitään muokkaa, mutta niissä on kokea ja tiukempi vyötärönauha, joka pysyy päälläni paremmin kin matalavyötäröiset housut. Villaiset on tietenkin lämpimimmät, nuo kleinit yleensä mukavimmat.. Ulkona jalassa joko nilkkurit tai kylmällä ilmalla saappaat.

Takki on sellainen puolireitn ulottuva toppatakki.

Minä en talvipyöräile, mutta tämä ei johdu hameenkåytöetä (polvimittaisella se onnistuisi siinä kuin kesälläkin) vaan siitä, että kylmässä pyöräillessä mun hartiat menee jumiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä ei bussit kulje"..

Voiko asua niin hevonkuusen korvessa,enää kukaan..

Vierailija
4/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan tällä samalla. Olen useammalle puhunut että olisi mukava käyttää hameita myös talvella. Silloin tulee vastineeksi jotain, että hameet on kyllä lämpimämmät kuin housut. Yksi tällainen vastaaja käyttää maxihameita ja kulkee pyörällä, ja toinen käytti minihameita ja kulki autolla.

Tämmöisiä minä phdin aikani ratoksi. :D Kun olisi niitä hameita mukava käyttää, mutta kulkeminen tulee sitten ongelmaksi jos on pitkä hame, ja lyhyemmällä oletettavasti jäätyy kun pitäisi olla niin paksua housua alla sitten, että se olisi melkein se ja sama pukea vaan housut. Selkeästi et ole pyörän kettinkiin saanut mitään sotkeutumaan, on aika karu kun samalla kun vispaa täysiä, lahje jummaa kiinni ja lennät ojaan (no ei nyt ihan mutta vähintäänkin säikähtää ja horjuu).

Ap

Vierailija
5/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei sitä hametta voi laittaa reppuun ja toppahousut jalkaan pyöräillessä? Sitten työmaalle saapuessa voisi vaihtaa? Käytän hametta töissä, liikun omalla autolla. Mutta jos joutuisin kävelemään/pyöräilemään laittaisin ulkoiluvaatteet pääle

Vierailija
6/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopitkä villahame on mulla käytössä. Kuljen autolla, bussilla ja junalla. Vielä ei tarvitse edes sukkahousuja. Tampereella -6.

Vierailija
7/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään. Lämpimin on tosiaan villakankainen maxihame, mutta pyöristyttyäni käytän nykyään useammin polvipituisia mekkoja ja niiden alla sään mukaan joko villaisilkki-, bambuviskoosi- tai calvin kleinin ”vartaloamuokkaavia” mikrokuitusukkiksia (ei ne mitään muokkaa, mutta niissä on kokea ja tiukempi vyötärönauha, joka pysyy päälläni paremmin kin matalavyötäröiset housut. Villaiset on tietenkin lämpimimmät, nuo kleinit yleensä mukavimmat.. Ulkona jalassa joko nilkkurit tai kylmällä ilmalla saappaat.

Minä en talvipyöräile, mutta tämä ei johdu hameenkåytöetä (polvimittaisella se onnistuisi siinä kuin kesälläkin) vaan siitä, että kylmässä pyöräillessä mun hartiat menee jumiin.

Ei kun ongelma on se, että tykkään hameista ja haluaisin käyttää, mutta en vain tiedä miten talvella selviäisin niiden kanssa. Haluaisin lisää hameita varastoon, mutta kun ei niitä juuri tule käytettyä kuin kesällä. Rasvaa kyllä minulla löytyy jaloista, mutta ei ne lämmitä. Ääreisverenkierto (tms) on minulla vissiin huono, kun aina on sormet ja varpaat kylmänä (on perussairauksia jotka varmaan vaikuttaa). Itse en tahdo tareta yksillä sukkiksilla, vaikka omistankin paksuja. Ja tosiaan kun niitä kerrostaa useammat päälle, niin vyötärönauhat kiristävät mahaa. Muuten se ei varmaan olisi niin paha, mutta jos osuu sellainen päivä että maha äksyilee, niin tulee tukalat oltavat. Puolireiteen ulottuva takki on minullakin. Joidenkin hameiden käyttäjien olen nähnyt pitävän pitkää takkia, sellaista melkein maata hipovaa. Ja olen nähnyt että niillä vispataan pyörälläkin, että kai se sitten on jotenkin mahdollista ilman että helmat takertuu minnekään. :D

Ap

Vierailija
8/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on iso maa, kaikki ei asu Helsingissä. Joo, itseppä olen asuinpaikkani valinnut, ja muuten kulkemiset sujuu ihan hyvin ja ongelmitta. Täällä pohjoisessa talvet on kylmiä, ja rannikolla kun asuu, niin viima käy. Silloin ei ole ihan se ja sama miten ulkona pukeutuu. Pyöräillessä se viima tuntuu vielä pahemmalta ja hameen kanssa oikein sietämättömältä.

Ap

Vierailija
9/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menehän ajelemaan niillä busseillasi niihin suomalaisiin miljoonakaupunkeihin, niille jättimetropoleille vetää vertoja ainoastaan Tokio.

Vierailija
10/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytettiin enemmän ns.hameita ja totuttiin erilaiseen ilmastoon ,toisin kuten nyt. Opittiin jotain ennen big dataa ilman varianssia ja t-testejä. Nyt ei opita edes analytiikalla, koneet kyllä oppii mitä opetetaan.

Vierailija
11/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita leveä trikookaitale ja leveä kuminauha vyötäröön näihin alla käytettäviin housuihin.

Hame voi olla hyvän näköinen ja virkistävää vaihtelua.

Vierailija
12/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitä hametta voi laittaa reppuun ja toppahousut jalkaan pyöräillessä? Sitten työmaalle saapuessa voisi vaihtaa? Käytän hametta töissä, liikun omalla autolla. Mutta jos joutuisin kävelemään/pyöräilemään laittaisin ulkoiluvaatteet pääle

No onhan tuokin tietysti yksi vaihtoehto. Jotenkin kuitenkin enemmän haluaisin selvitä pelkällä hameella, jos muutkin onnistuu, niin miksen sitten minä?

Ap

Vierailija
13/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa ongelmaa sukkisten kanssa. Ratkaisu rullailuun ja valumiseen löytyi housuliiveistä: kun pukee ne sukkisten päälle, mikään ei valu mihinkään 😁

Vierailija
14/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tokion uumenissahan pääsee eroon jostain taka-aasikosta joka pelkää etten tule takaisin.

Lontoossa on myös sopivia paikkoja.

Vierailija
15/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sun fillarissa kunnon ketjusuojat ja ”hameverkko”?

Vierailija
16/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokopitkä villahame on mulla käytössä. Kuljen autolla, bussilla ja junalla. Vielä ei tarvitse edes sukkahousuja. Tampereella -6.

Joo, olen minäkin etelämmässä asunut, ja siellä talvi ei tunnu niin pahalta mitä täällä pohjoisessa rannikolla. Muutenkin olen kyllä vilukissa, että paksumpia sukkiksia tuli silloin siellä käytettyä jopa syksyllä hameen kanssa. Täälläkin varmaan jokin paikallisbussi kulkisi, mutta silloin aikanaan kun niitä katsoin, niin todella harvoin (tyyliin kerran päivässä) ja oli kallista. Muutenkin tykkään että saa hieman hyötyliikuntaa, että ei tuo väli ole mitenkään paha ole ollut kulkea. Paitsi silloin jos tahtoo olla hameella liikenteessä.

Ap

Vierailija
17/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tällä samalla. Olen useammalle puhunut että olisi mukava käyttää hameita myös talvella. Silloin tulee vastineeksi jotain, että hameet on kyllä lämpimämmät kuin housut. Yksi tällainen vastaaja käyttää maxihameita ja kulkee pyörällä, ja toinen käytti minihameita ja kulki autolla.

Tämmöisiä minä phdin aikani ratoksi. :D Kun olisi niitä hameita mukava käyttää, mutta kulkeminen tulee sitten ongelmaksi jos on pitkä hame, ja lyhyemmällä oletettavasti jäätyy kun pitäisi olla niin paksua housua alla sitten, että se olisi melkein se ja sama pukea vaan housut. Selkeästi et ole pyörän kettinkiin saanut mitään sotkeutumaan, on aika karu kun samalla kun vispaa täysiä, lahje jummaa kiinni ja lennät ojaan (no ei nyt ihan mutta vähintäänkin säikähtää ja horjuu).

Ap

No mikset laita kapeampia housuja? Ja kenkiä, joiden varsi peittää lahkeet? Miksi asiat pitää tehdä näin kauhean vaikeaksi...

Vierailija
18/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen minäkin etelämmässä asunut, ja siellä talvi ei tunnu niin pahalta mitä täällä pohjoisessa rannikolla. Muutenkin olen kyllä vilukissa, että paksumpia sukkiksia tuli silloin siellä käytettyä jopa syksyllä hameen kanssa. Täälläkin varmaan jokin paikallisbussi kulkisi, mutta silloin aikanaan kun niitä katsoin, niin todella harvoin (tyyliin kerran päivässä) ja oli kallista. Muutenkin tykkään että saa hieman hyötyliikuntaa, että ei tuo väli ole mitenkään paha ole ollut kulkea. Paitsi silloin jos tahtoo olla hameella liikenteessä.

Ap

Se pieni ero, merituuli tekee aika paljon. Mulla jäätyi sielukin Porissa päivänä, jolloin siellä oli -15 ja Treella -27 (tyyntä). Ilmeisesti siihen ei sitten totu? (Jätä hame lämpimämmille keleille?)

Vierailija
19/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita leveä trikookaitale ja leveä kuminauha vyötäröön näihin alla käytettäviin housuihin.

Hame voi olla hyvän näköinen ja virkistävää vaihtelua.

Mietin että pitääkö kokeilla itse ommella jotkut tosi paksut trikoohousut jollain tuollaisella vyötäissysteemillä. Villa tuntuisi lämpimältä vaihtoehdolta. Olen kolmia paksuja sukkiksia pukenut päällekäin, mutta ne tosiaan puristaa, ja ei ole juuri sen lämpimämmät. Hameita olisi niin nätti käyttää ympäri vuoden, mutta en turhaan haluaisi hankkia maxihametta, jos kulkeinen pyörällä ei onnistu, ja jos tuo trikoohousuviritelmä ei toimi polvihameiden kanssa. Kynähameessakin olen joskus polkaissut menemään (kesällä), ja se oli melkoinen näytös kun piti ketkutella jotta sai tiukassa hameessa jalat pyöritettyä polkimilla. :D Kuitenkin tuo kulkeminen on sen verran isossa osassa, että tahtoisi vaatteiden olevan siihen sopivat. Se tekee melko paljon eroa, että meneekö työmatkaan puoli tuntia vai tunti suuntaansa. Ainakin minulle.

Ap

Vierailija
20/56 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuokin tietysti yksi vaihtoehto. Jotenkin kuitenkin enemmän haluaisin selvitä pelkällä hameella, jos muutkin onnistuu, niin miksen sitten minä?

Ap

Ei asioita tarvitse tehdä juuri samalla tavalla kuin muut tekevät. Pitää etsiä itselle paras ratkaisu ja toimia sillä tavalla. Ei jonkun toisen ratkaisu ole automaattisesti parempi kuin sinun. Se vain sopii hänelle paremmin kuin sinulle.