Osmosalista ja ripulista... Hermot menee!
Meillä on 1 1/2-vuotias tyttö ripuloinut perjantaista lähtien, mutta ei oksentanut. Olemme saaneet ohjeeksi juottaa tuota osmosalia. Miten hemmetissä tuota Osmosalia saa juotettua. Aiemmista ketjuista en päässyt selvyyteen, että saako vai eikö saa sekoittaa mihinkään.
Saako sitä valmista liuosta sekoittaa esim. mustikkakeittoon?
Kommentit (16)
Mutta sinänsä gefilus EI korvaa osmosalia. osmosal korvaa oksentelun ja ripulin takia menettyjä kivennäisiä, mutta maitohappobakteeri rauhoittaa muuten mahaa. Molempi parempi.
meillä pahimpaan vaiheeseen työnnettiin osmosalia lääkeruiskulla suoraan kitaan (poika vuoden) 10 min välein ja vältyttiin tippakeikalta...
isommille sekoittaisin vadelmakeittoon
siihen on lantrattu meillä tarvittaessa kaikki lääkkeet peittää kaikki pahat maut
Osmosalin käyttöohje kieltää ehdottomasti sekoittamisen mihinkään
muuhun. Osmosal on lääke. Aika hurjaa lähteä soveltamaan ohjeita ominpäin!?
Meillä Osmosal-liosta saatiin menemään lääkeruiskun avulla.
Pieniä annoksia tiheästi.
Mitä pienempi potilas, sitä nopeammin kuivuminen voi kehittyä!
Mua toi gefilus mietityttää, kun meidän otuksen vatsa on normaalisti ihan superkovalla ruokavaliosta riippumatta. Saatiin sitten vinkki, että esim. gefilusjogurtti auttaa. Meillä vetäs samantein ihan ripuliksi kakan. Annoin muutaman päviän päästä uudestaan ja sama juttu. Meillä ei siis ole mitään sopivaa keskitietä, vaan joko papanoita tai ripulia.
Mä nyt sitten sekoitin vähän mustikkakeittoa sen Osmosalin sekaan. Menee vähän paremmin. Täytynee turvautua sitten tuohon ruiskuun, jos ei itse suostu juomaan.
ap
Jos sekoitussuhde nesteen kanssa on täsmälleen sama niin onko sillä hitonkaan merkitystä mihin sen lantraa. Kunhan vaan juottaa sen oikean määrän.
VARMASTI parempi kuin että lapsi yökkää kaiken ylös!!!
Syötettäessä siihen sitten sekoitetaan pieni määrä jotain, minkä lapsi suostuu juomaan. Meille lääkäri sekä terveysneuvonnan henkilö sanoi, että on ihan ok tapa. Ei kuulemma vaikuta osmosalin tehoon.
http : // www. coronaria. fi / www / mtv3 / laakkeet. php ? id = 1178
Mahassa ne kai sekoittuisi kuitenkin. En siis ymmärrä, miksi siihen liemeen ei voisi sekoittaa vähän esim. mehua.
Mä luulen että kysymys on nyt siitä ettei se liuos laimene liikaa.
Eli jos pitää juottaa 0,5 l osmosalia niin katsoo kanssa, että juo sen määrän.
Jos laittaa tilkan osmosali ja tilkan mehua äkkiä menee sekaisin määrissä. Osmosalia tuleekin laimenettua liikaa ja silloin suolot eivät korvaannu jne.. puolen litran osmosalin sijasta onkin juotu vain osa.
Osmosalillahan ei myöskään saa korvat koko päivän juomista vaan osa Osmosalia ja osa muuta. Siinä paketin kyljessä ne ohjeet on.
Ja juu minä lantraisin pussin puoleen litraan mehukeittoa ja juottaisin sen vekaroille, jos en muuten saisi uppoomaan.
Vierailija:
Mahassa ne kai sekoittuisi kuitenkin. En siis ymmärrä, miksi siihen liemeen ei voisi sekoittaa vähän esim. mehua.
Meillä ollaan juuri toipumasta tuosta todella rajusta ripuli-oksennustaudista. Viime viikon sunnuntaina tauti alkoi meidän kaksi vuotiaalla ja tänään eka päivä ilman oksentelua ja ripulia!
Torstaina käytiin lastenlääkärillä, sillä oltiin tosi huolissaan huonokuntoisesta pikkuisestamme. Osmosalia ei juurikaan saatu ujutettua pikku kaverin suuhun. Mehutiivisteellä lääkärin ohjeen mukaan hieman makua kevennettiin, eikä sittenkään Osmosal maistunut.
Me saatiin pikkuisellemme juotettua kaikki nesteet ainoastaan ruiskun avulla, kokopäivätyöstä meni. Reilu puolilitraa päivässä saatiin nestettä ujutettua kaveriin. Poika on laihtunut viikon aikana melkoisesti, mutta onneksi tänään neste on mennyt jo itsenäisesti juoden ja hieman kiinteääkin ruokaa saatu syötettyä. Toivottavasti tauti on nyt ohitse. Voimia teille!
Kehun kovasti juomisen jälkeen, sanon että lääke pitää ottaa.
En tosiaan ollut huomannut edes mitään ohjeita purkin kyljessä :).
Ehkä ap ei olisi kysellyt, jos niiden lapsi jois.
Meillä tosin oksennellaan,lisäks ientä ripulikakkaa tullut. Maito ei pysy sisällä, mehustakin suurin osa tulee ylös, osmosalia on tänään suostunut juomaan yhteensä noin desin.. Mulla on hermot piukeena, supistelee kokoajan ja mies töissä.
Kun se litku on niin pahaa, mutta ei meidän tyttö suostu niitäkään ottamaan. Mehun sekaan sekotin ja sanoi, en juo mukissa on hiekkaa.