Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömästi hilsettä

Vierailija
31.01.2018 |

Huomasin joulun alla että mulla on jonkin verran hilsettä mutta silloin sitä oli vain vähän ja aloin käyttämään hilseshampoota että tilanne paranisi. Hilse on vaan lisääntynyt ja nyt viimeisen kahden viikon aikana tuntuu käyneen ihan mahdottomasti. En voi käyttää mustia vaatteita koska hilsettä tippuu hiuksista päivän mittaan ja näyttää rumalta sitten.

Aamulla kun alkaa kampaamaan hiuksia niin hilsettä vaan tulee ja tulee ja tulee ihan loputtomiin, näkyy valkoista jauhoa tummissa hiuksissa ja joutuu kampaamaan helposti vartin verran että saa edes suurimman osan ravistettua pois.

Olen nyt yrittänyt pestä hiukset vähintään 2x päivässä tämän viikon ajan käyttäen runsaasti hilseshampoota mutta miksi ei auta. En ymmärrä mitä tuossa joulun aikaan oikein tapahtui kun hilsettä alkoi tulemaan!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö jossain yökylässä? Olet saatttanut saada talipunkin. Apteekin Vichy sarjassa oli ainakin ennen talipunkin häätöön tarkoitettu hilseshampoo, kannattaa kokeilla!

Vierailija
2/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lopeta huonon hilseshampoon käyttö, heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin. Mulla auttoi Diprosalic (reseptillä). Aika jytyä ainetta mutta tehosi.

Vierailija
4/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuivuu ja hilseilee päänahka tälläisinä aikoina. Öljyäminen auttaa. Mutta lopullista ratkaisua ei löytynyt edes kampaajien koulutustilaisuudessa, jossa olin ongelma-asiakkaana.

Vierailija
5/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kuivuu ja hilseilee päänahka tälläisinä aikoina. Öljyäminen auttaa. Mutta lopullista ratkaisua ei löytynyt edes kampaajien koulutustilaisuudessa, jossa olin ongelma-asiakkaana.

Käyt varmaan myös yksisarvishoidoissa.

Vierailija
6/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilsettä on kahdenlaista: Isoina laattoina lähtevää rasvaista hilsettä ja pölinänä lähtevää kuivaa hilsettä. Rasvaiseen hilseeseen auttaa hilseshampoot, kuivaan pölisevään auttaa mikä tahansa vesiliukoinen perusvoide esim Aqualan-L, mitä saa apteekista. 

Jos on kuiva hilse kysymyksessä, rasvaa päänahka perusvoiteella 2 tuntia ennen suihkuun menoa ihan kunnolla ja pese pois haalealla/viileällä  vedellä normishampoolla....Kuuma vesi kittaa rasvan päähän, saati sitten sauna..vaatii poistamiseen suunnilleen astianpesuaineen :)

Jos kuivanahkainen käyttää hilseshampoota niin hilseily räjähtää käsiin, koska se vähäinenkin rasva on pesty päästä pois.

Vierailija
7/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt peset aivan liian tiheään aivan liian tujulla aineella, vähennä hyvä ihminen... Omaan ja tyttäreni hilseilevään päänahkaan (tyttärellä paksut hiukset ja melkoinen hilsepää) auttoi yllättäen n. 1-1,5€ kotimainen "Tervapuun tuoksu" -shampoo. Itse löysin Prismasta, myydään kai myös ainakin Tokmannilla. Siinä on oikeaa tervaa, toisin kuin noissa muissa perinteisissä. Kannattaa ihmeessä kokeilla, on todella hyvä ja halpa!

Jos ei tehoa, niin kannattaa vielä varmistaa ettei ole joku hiiva- tai bakteeritulehdus tai mitä näitä nyt on. Mutta testaa tuo shampoo ensin, et menetä paljoa jos ei toimisikaan. 

Vierailija
8/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi / alkoholi päänahkaan hierottuna voi auttaa taliköhnään , mutta ei kuivuuteen

Vierailija
9/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ:lla on öljyhoito päänahkaan. Minulla ainakin tehoaa viikon "kuurina" käytettynä. Auttaa siihen pölisevään hilseeseen.

Vierailija
10/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiutau kirjoitti:

Hilsettä on kahdenlaista: Isoina laattoina lähtevää rasvaista hilsettä ja pölinänä lähtevää kuivaa hilsettä. Rasvaiseen hilseeseen auttaa hilseshampoot, kuivaan pölisevään auttaa mikä tahansa vesiliukoinen perusvoide esim Aqualan-L, mitä saa apteekista. 

Jos on kuiva hilse kysymyksessä, rasvaa päänahka perusvoiteella 2 tuntia ennen suihkuun menoa ihan kunnolla ja pese pois haalealla/viileällä  vedellä normishampoolla....Kuuma vesi kittaa rasvan päähän, saati sitten sauna..vaatii poistamiseen suunnilleen astianpesuaineen :)

Jos kuivanahkainen käyttää hilseshampoota niin hilseily räjähtää käsiin, koska se vähäinenkin rasva on pesty päästä pois.

Ohhoh, tästä se varmaan on sitten kyse. Siis kuivaa hilsettä on. Mutta minulla rasvoittuu hiukset myös nopeasti, jos haluaa pitää ne hyvänä niin pitää melkein 2x päivässä pestä, jos pesee illalla pelkästään niin seuraavana iltana tuntuu jo rasvaa olevan.

Mutta mitään tuollaista isoina laattoina lähtevää rasvaista hilsettä ei ole, valkoista melkein kuin jauhoa on. Kun kampaan aamulla yön jälkeen hiuksia niin hilse oikein pölisee irti.

Kiitos neuvosta.

Ap

Vierailija
11/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkasi saattaa olla herkistynyt jollekin hiuslakalle, muotovaahdolle, tms. Tai sille hilseshampoolle.

Ehdottomasti peset hiuksiasi liian usein ja todennäköisesti liian kuumalla vedellä.

Vaihda johonkin todella mietoon shampooseen ja kannattaa kokeilla sitä öljyhoitoa tai kosteusvoidetta.

Vierailija
12/14 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin tippuu tuota hilsettä hyvin paljon kun o lumi sade ku vähä siirtää hiuksia sivulle

Vierailija
13/14 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda shampoon merkkiä ainakin, näissä on eri ainesosia.

Se hiusöljy on hyväksi havaittu, öljyä, anna vaikuttaa ja pesu.

Kerran päivässä pesu varmaan on ihan riittävä, jos ei hikoile hirveästi päivän aikana.

Vierailija
14/14 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pestä vaatteet ja lakanat allergiatestatulla pesuaineella. Minulla auttoi, hilseshampoot vain pahensivat.