Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha-asioissa dominoiva mies

Vierailija
31.01.2018 |

Ystäväni on seurustellut miesystävänsä kanssa reilu 3vuotta ja muuttivat 1kk seurustelun jälkeen yhteiseen kotiin.
Mies on ollut selkeästi suhteen hallitsevampi osapuoli ja minusta ystäväni on tossun alla. Mies on erittäin dominoiva etenkin millään tavoin rahaan liittyvissä asioissa.

Heillä on yhteinen auto josta mies maksaa kaikki vakuutukset ja ystäväni kaikki vuoden aikana käytetyt bensat (ystäväni maksaa myös miehen käyttämät bensat, miehellä menee pelkästään työmatkoihin 70km edestä bensaa arkisin).
Miehen mukaan auto on hänen, ei edes heidän, koska hän maksaa vakuutukset autoon. Jos molemmilla on käyttöä autolle samanaikaisesti auton käyttöönsä saa aina mies "koska onhan auto hänen autonsa, ei heidän autonsa".

Mies osti ystävälleni syntymäpäivälahjaksi kannettavan tietokoneen. Mies korosti että vaikka kone olikin syntymäpäivälahja ystävälleni, niin teoriassahan kone on hänen koska hän on sen maksanut omista rahoistaan.

Kerran he sopivat niin että ystäväni maksaa yksinään koko 1kk vuoran jolloin mies taas maksaa rahoillaan heille uuden television jolloin rahanmenoa kertyy tasapuolisesti molemmille.
Olin heillä kylässä ja totesin että teillähän on uusi televisio jolloin mies tokaisi "Niin, tai minunhan se periaatteessa on".

En oikein itse ymmärrä tuollaista. Että kun eletään yhdessä avoparina niin silti pitää korostaa että jokin esine/huonekalu tms ei ole meidän vaan minun. Ja se on jo aika erikoista että antaa toiselle lahjan mutta se ei sitten olisikaan lahjansaajan vaan lahjan ostaneen omaisuutta. Ymmärrän vastaavan ajattelutavan kun tulee avo/avioero niin aletaan tappelemaan kuka omistaa mitäkin ja kenen omaisuutta mikäkin huonekalu tai kippo tai kuppi on.

Jos asialla on jotain merkitystä pariskunnan tuloero on 100e kuussa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ukko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi