Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nautintoa ihminen saa siitä, kun lyttää toisen suunnitelmat ja vähättelee muutenkin?

Vierailija
31.01.2018 |

Siis tyyliin, että kysellään ensin, että mitä toinen on ajatellut jonkun asian suhteen, tai sitten tulee vain jossain keskustelussa esiin.

Tyyliin että mainitsee vaikka työpaikan kahvikeskustelussa, että haluaisi ostaa antiikkisohvan kun pitää niitä kauniina. Ja toinen ilmoittaa halveksivasti, että eihän niillä mitään tee, ei sellaisia kukaan halua, ovat tyyĺittömiä, epämukavia ja arvottomia. Sitä jää vain vähän haavi auki, että mitä hemmettiä, en minä sinun mielipidettäsi kysynyt ja itsehän minä siellä kodissani asun, joten jos minusta joku antiikkisohva on nätti niin mitä se on sinun asiasi lytätä se. Tai sitten jos myy sen eteenpäin, niin aina on joku ilmoittamassa, että ei mitäään arvoa, ei kukaan pidä tuollaisista enää, ei tuosta kukaan mitään maksa mitään. Ja sitten heti seuraavana päivänä joku ostaa sen isolla hinnalla.

Tai kertoo jostain suunnitelmastaan. Eikä siis mitään sellaista että "joo, musta tulee uusi Hollywoodin supertähti ja menen miljardöörin kanssa naimisiin", vaan jotain ihan realistista ja josta on jo ottanut selvää, että se on täysin mahdollista ja järkevää. Ja toinen ilmoittaa täysin ilman syytä, että "et sinä mitään tuollaista pysty tekemään, se on aivan mahdotonta, olet tosi tyhmä kun edes jotain noin hölmöä haaveilet, ihan liian vaikeaa". Ja sitten sitä vain menee ja tekee sen jutun, se menee tosi helposti ja on tosi tyytyväinen. Osa ihmisistä on sitten ihan hiljaa, osa hämmästyneitä mutta taas on sitten se iso osa jotka sitten taas keksivät jotain pahaa asiasta joka muka vie koko asian arvon ja vähättelevät että eihän tuossa itse asiassa mitään vaikeaa ollut.

Sitä on silleen, että mitä hemmettiä sen mun elämä teille kuuluu, varsinkaan kun ei ole mitään hyvää sanomista koskaan, ei etukäteen tai jälkikäteen, halutaan vain mitätöidä ja lytätä toinen ja viedä kaikki arvo ja itseluottamus. Ja nämä jutut tulevat monesti ihan vierailta tai puolivierailta aivan yllättävissä tilanteissa, eli vaikka asiasta ei ole kysynyt mitään eikä se toiselle kuulu.

Mitä ihmeen sairasta nautintoa tuolla tavalla toimivat ihmiset saavat käytöksestään?

Kommentit (9)

1/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmiä ovat ihmiset, jotka oikeasti kuuntelevat näitä vähättelijöitä??

Vierailija
2/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät itse pysty, niin muidenkin unelmat täytyy lytätä. Äitini teki sellaista, niin aloin vastata joka kerta hänelle, että vaikket sinä pysty, niin se ei tarkoita etteikö muut voi. Hän lopetti kommentoimisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, naiset.

Vierailija
4/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EsaLerssi kirjoitti:

Kuinka tyhmiä ovat ihmiset, jotka oikeasti kuuntelevat näitä vähättelijöitä??

No hyvä kommentti sinänsä. Mutta kun nuo kommentit tulevat yleensä täysin puskista esimerkiksi jossain työpaikan pakollisilla kahvitauoilla tai muissa pakollisissa työpaikan sosiaalisissa tilaisuuksissa, joissa on pakko jotain jutella. Niin sitten sitten yrittää keksiä jotain mahdollisimman neutraalia puheenaihetta, ja jää ihan monttu auki kun vastaus on noin järjetön. Sitä on vain silleen että mitä hittoa. 

Eli se "kuuntelu" on monesti pakollista. Eihän siitä kannata välittää, mutta joskus jää vain uteliaisuuttaan ihmettelemään että mikä tuollaisella ihmisellä on vikana.

Vierailija
5/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan, kun olin valmistumassa yliopistosta ja vuokraamassa ensimmäistä omaa yksiötä vapailta markkinoilta opiskeluasunnon jälkeen.

Mainitsin jollekin opiskelukaverilleni, että olen etsimässä yksiötä, ja vastaus oli että täysin mahdotonta löytää sellaista, ainakaan kuukausiin.

No, alle viikon kuluttua allekirjoitin vuokrasopimuksen yksiöstä juuri unelma-alueellani ja kohtuullisella vuokralla. 

Mutta kai se olisi tehnyt sen opiskelijakaverin tyytyväisemmäksi, jos olisin lannistunut hänen sanoistaan ja ollut edes yrittämättä. 

Vierailija
6/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät itse pysty, niin muidenkin unelmat täytyy lytätä. Äitini teki sellaista, niin aloin vastata joka kerta hänelle, että vaikket sinä pysty, niin se ei tarkoita etteikö muut voi. Hän lopetti kommentoimisen.

Hyvä vastaus.

Vierailija
7/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama toisen työnteosta kommentointi.

Lytätään sen toisen työ kokonaan ja mitätöidään. Kaikki on tehty väärin ja ihan väärästä asiasta. 

Vierailija
8/9 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vähättelyn voi ilmaista silmillä myös. Hymähdys ja merkitsevä katse jollekkin ilmaisevat samaa.

Monesti jokin sanomani on osottautunut sitten oikeaksi, mutta mahdotonta kai myöntää asiaa.

Vierailija
9/9 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tekee pahaa kun itse on nähnyt todella ison vaivan oman unelman eteen ja sitten saa omalta läheiseltä kommentin että tuhlaan vaan aikaani eikä minusta ole siihen. Törkeää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän