Liian tyhmä opiskelemaan.
Olen liian tyhmä opiskelemaan ja siksi en saa työpaikkaa. En sano tätä ääneen, koska ihmiset luulisivat, etten osaa hoitaa lapsianikaan. Saa kysyä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Millainen on mukautettu koulutodistus?
Mukautetut kouluaineet tarkoittaa erityisopetusta, aineet oli paljon helpompia, kuin muilla saman ikäisillä.
Ongelma on siinä, kun kukaan ammattilainen ei usko mua. Pitäis yhteiskunnan järjestää minunlaisille töitä, jotain hyödyllistä, millä kuitenkin tulisi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että olet liian "tyhmä" opiskelemaan. Varmasti pystyt siihen. Varmaan se on enemmän itseluottamuksesta kiinni. Siihen viittaa sekin, että lopetit, kun matematiikka ei onnistunut. Älä luovuta liian helposti. Kukaan ei ole täydellinen, jokainen tekee virheitä ja kukaan ei osaa kaikkea. :)
Mukautetut kouluaineet tarkoittaa erityisopetusta, aineet oli paljon helpompia, kuin muilla saman ikäisillä.
Erityisihmisiä ei saa kiusata!
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, kun kukaan ammattilainen ei usko mua. Pitäis yhteiskunnan järjestää minunlaisille töitä, jotain hyödyllistä, millä kuitenkin tulisi toimeen.
Yhteiskunnalla ei ole velvollisuutta työllistää ketään...
Pyydä että Yhteiskunta työllistää ensin KÖYHÄN miehesi..vai onko sekin saanut mukautetun todistuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnalla ei ole velvollisuutta työllistää ketään...
Pyydä että Yhteiskunta työllistää ensin KÖYHÄN miehesi..vai onko sekin saanut mukautetun todistuksen?
Mies on sairauksiensa vuoksi työkyvytön. Olen luvannut olla hänen tukena aina. Ei rakkautta mitata rahassa. Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta.
Kirjoitat hyvin ja vaikutat fiksulta, ap. Jokainen oppii omaa tahtiaan, älä anna lannistajien masentaa. Heillä on itsellä vaikea elämä, jota he purkavat muihin. Nykyään voi opiskella netistä ja youtubesta melkein mitä vaan. Jos löytyy jokin kiinnostuksen kohde johon jaksaa paneutua syvemmin, sitä on helpompi hakea myöhemmin opiskelemaan kun on valmiiksi pohjatietoa. Hyvä elämä voi olla myös sellainen, että sivistää itseään ihan huvikseen. Ei tarvitse olla kouluttautunut ollakseen sivistynyt tai asioista kiinnostunut. Toivon joka tapauksessa onnea ja iloa elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään et voi hoitaa lapsia, jos et pysty edes opiskelemaan. Aikuinen on opiskellut itselleen korkeakoulututkinnon ja toimii ammatissa.
Lastenhoito sujuu luonnostaan. Olen aina halunnut lapsia ja hyvin heistä huolehtinut.
Opiskele lastentarhanopettajaksi tai lasten ja nuorten kasvatukseen suuntautuneeksi lähihoitajaksi? Tai ala perhepäivähoitajaksi?
Jos ihmisellä on oppimisvaikeuksia, ei todellakaan voi opiskella lastentarhanopeksi, äly hoi! Lähihoitajasta en tiedä, perhepäivähoitajan tutkinnon olen itse joskus suorittanut, ja se varmaan kyllä onnistuu, vaikka olisi op. vaikeuksia esim. matikassa. Tosin tuokin koulutus on voinut jo muuttua mun ajoistani.
Mulla on lapsi, joka on nyt siirtymässä mukautettuun opetukseen yläasteelle. Hänen kauttaan voin jotain ymmärtää ongelmistasi. Vaikka tytöllänikään ei suju matikka tai kielet tai oikein mikään, niin käytännön elämän ongelmien ratkaisemisessa hän on hyvä.
Samoin hän on ikäisekseen tosi taitava lasten kanssa. Pari muutakin pikkujuttua on, missä tyttö on poikkeuksellisen hyvä. Itse mietin kovasti näitä hänen taitojaan ja miten niiden varaan voisi rakentaa hyvän elämän ja työn.
Onko sinulla ketään, joka auttaisi sinua hahmottamaan omia hyviä puoliasi, ja kannustaisi ja tukisi sinua? Viralliset tahot tuskin osaavat (olen huomannut) tukea paljon antaa, kun eivät todella tunne sinua ja helposti pitävät ongelmaasi vain itsesi vähättelynä tms.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat hyvin ja vaikutat fiksulta, ap. Jokainen oppii omaa tahtiaan, älä anna lannistajien masentaa. Heillä on itsellä vaikea elämä, jota he purkavat muihin. Nykyään voi opiskella netistä ja youtubesta melkein mitä vaan. Jos löytyy jokin kiinnostuksen kohde johon jaksaa paneutua syvemmin, sitä on helpompi hakea myöhemmin opiskelemaan kun on valmiiksi pohjatietoa. Hyvä elämä voi olla myös sellainen, että sivistää itseään ihan huvikseen. Ei tarvitse olla kouluttautunut ollakseen sivistynyt tai asioista kiinnostunut. Toivon joka tapauksessa onnea ja iloa elämääsi!
Kiitos ihanasta vastauksesta, netissä olen ottanutkin paljon asioista selvää ja sivistänyt otseäni, oppinut myös kiinnostavia taitoja. Samoin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsi, joka on nyt siirtymässä mukautettuun opetukseen yläasteelle. Hänen kauttaan voin jotain ymmärtää ongelmistasi. Vaikka tytöllänikään ei suju matikka tai kielet tai oikein mikään, niin käytännön elämän ongelmien ratkaisemisessa hän on hyvä.
Samoin hän on ikäisekseen tosi taitava lasten kanssa. Pari muutakin pikkujuttua on, missä tyttö on poikkeuksellisen hyvä. Itse mietin kovasti näitä hänen taitojaan ja miten niiden varaan voisi rakentaa hyvän elämän ja työn.
Onko sinulla ketään, joka auttaisi sinua hahmottamaan omia hyviä puoliasi, ja kannustaisi ja tukisi sinua? Viralliset tahot tuskin osaavat (olen huomannut) tukea paljon antaa, kun eivät todella tunne sinua ja helposti pitävät ongelmaasi vain itsesi vähättelynä tms.
Tsemppiä tytölle. Ei mulla ole ketään sellaista ja kun en ole töihin päässyt, niin ei ole tullut onnistumisen kokemuksia joten itsetunto edelleen hyvin huono.
Katkerat av mammat eivät ole kokeneet rakkaausavioliittoa. Harmi T:ap