Mitään mahdollisuuksia saada saamattomasta miehestä reippaampaa? Ihan kaikki jää minun harteilleni!
Jopa miehen omat asiat hoidan minä ja huolehdin. Oletko muistanut ilmoittaa harrastusporukallesi, ettet pääsekään paikalle? Muistitko jo siirtää sitä hammaslääkäriaikaasi? Oletko jo selvittänyt työmatkasi keston ja missä yövytte? Sitten lisänä tietysti kaikki yhteiset raha-asioiden selvittelyt joudun hoitamaan aina minä vaikka kuinka ihailen perheitä, joissa mies "perheen päänä" hoitaa kaikki raha-asiat ja pitää kodin talouden kunnossa. Ihailen ihan helkkaristi sellaisia miehiä. Vielä enemmän kadehdin naisia, joiden miehet ottavat vastuuta vielä perheen ja lastenkin asioista vaikka huolehtimalla lasten liikuntakamat ovelle aamuksi, jotta lapset muistaa ottaa ne mukaan jne. Kuulemma monen naisen mies tekee jopa puolet kotitöistäkin. Ei meillä vaan.
Joskus jos olen oikein kilahtanut siitä, kun joudun tekemään kaiken, mies vaikka imuroi hätäisesti koko kämpän ja sitten jo vaatiikin niin isotöistä kiitospokkurointia, että imuroin todellakin mielummin itse! Se vie paljon vähemmän aikaani kuin miehen lelliminen töistä, jotka minä joudun itsestäänselvästi tekemään aina. Tuntuu epäreilulta. Olen kyllä yrittänyt antaa miehelle vastuuta asioiden hoitamisesta, mutta häntä ei todellakaan kiinnosta ja jos tosiaan tekeekin joskus jotain hirveän käskemiseni jälkeen, niin tekee huolimattomasti. Sitten vielä lisänä tuo hirveä kiitosten odottelu. Jos en ala kiittelemään ja tee siitä valtavaa numeroa, mies käy huutamaan ja loukkaantuu sydänjuuriaan myöten, kuinka hirveä akka hänellä on, joka ei lainkaan arvosta häntä. Ei puhettakaan, että hän arvostaisi ikinä minun tekemääni valtavaa työtä hänen ja meidän perheen eteen? Ei, ne tulee muka vaan itsestään.
Olen todella väsynyt. En tahtoisi erota pelkästään tästä syystä. Mikä neuvoksi? Johan lapsetkin kärsii, kun äiti on jatkuvasti niin pahalla päällä, kun on niin väsynyt. Sitten lapset muistaa "aina vihaisen" äidin, joka ei ikinä leikkinyt heidän kanssaan (KOSKA EN EHDI KOTITÖILTÄ JA PALKKATÖILTÄ). Lisänä muistavat äidin, joka aina vaan "tiuskii" takaisin, eikä tunnu arvostavan heitä ja valittaa isälle aamusta iltaan. Eivät lapset tule muistamaan isän olleen saamaton nahjus, joka ei tikkua ristiin laittanut perheensä eteen. Varmaan muistavat isän olleen "se kiva vanhempi", joka jaksaa joskus jopa leikkiä ja rupattelee rennosti ja kivasti lapsille jatkuvasti. Helppo se on takalistollaan istuen rupatella! Leikkisi sitten edes kunnolla lasten kanssa, muttei hän kunnolla tietenkään voi lapsia edes viihdyttää, minun täytyy aina keksiä kaikki siitäkin.
Anteeksi valitus. En jaksa enää tätä tyyliä. Miten saada muutos? En tahdo olla enää näin väsynyt ja vihainen jatkuvasti!
Kommentit (55)
Itse olet miehesi valinnut. Haluaisin kuulla miehen version tästä, vaikutat nimittäin maaniselta pirttihirmulta.
Mies käy töissä ja näköjään vielä matkahommissa, joten lopeta vikinäsi ja hoida kotia ja lapsia kuten perheenäidin kuuluu tehdä.
Ellei homma skulaa, ota ero, etsi uusi mies ja ala valittamaan jostain muusta syystä mitä miehesi tekee tai on tekemättä.
Eroa. Olen omaani kouluttanut jo yli 10 vuotta, mutta tulos on heikko. Olisi pitänyt jo silloin arvata, kun miehen äiti imuroi 19-vuotiaan poikansa huoneen ja täytteli verolappuset. Toki maailma on muuttunut valtavasti jo 10 vuodessa, ei silloin esim isän roolia pidetty yhtä isona mitä se tällä hetkellä on.
Ei mieheni toivoton ole enää, mutta se 10 vuoden vahtiminen ja vaatiminen on tappanut meidän intiimistä suhteesta paljon. Ei kukaan halua olla miehensä äiti.
Seuraava nainen voi saadakin tuosta hyvän miehen.. nyt kun se osaa perusasiat eikä roolit ole suhteessa vinksallaan.
Lakkaa huolehtimasta miehen asioista. Anna myöhästyä ja mokata. Muuttakaa erillenne mutta älkää erotko, mies joutuu tekemään omat kotityönsä ja hoitamaan omat asiansa.
Meillä mies oppi ensimmäisen vuoden hoitovapaan aikana kuinka paljon kotona joutuu tekemään.
Erohan tuosta teillä seuraa ennenpitkää kyllä.
Mitä varten te teette miehen omat asiat? Minä en naisena enkä miehenä sietäisi hetkeäkään tuollaista puolisoa, joka tekee minun asioitani. Kaksi yhtä reppanaa yhdessä?
Mies ei viitsi koska hänen ei näköjään tarvitse. Kaikki hoituu ja voi ulkoistaa sinulle. Vain itseäsi voit muuttaa. Älä uhraudu palkinnon toivossa, koska kukaan ei sitä arvosta.
Perus nainen hoitaa aina kaiken ja sen jälkeen valittaa ''miksi minä tein taas kaiken''
Seuraavalla kerralla olet tekemässä, jotain ja nainen tulee paikalle ja sanoo ''mitä sinä nyt, et sinä osaa, mene pois'' menet pois ja pian kuulet naisen sanovan ''miksi minä tein taas kaiken''
Mitä AP, jos sanoisit miehellesi ,että hoida tämä. Jos ei ala hoitua, jätä tekemättä kyllä se siitä hoituu,
n29 kirjoitti:
Eroa. Olen omaani kouluttanut jo yli 10 vuotta, mutta tulos on heikko. Olisi pitänyt jo silloin arvata, kun miehen äiti imuroi 19-vuotiaan poikansa huoneen ja täytteli verolappuset. Toki maailma on muuttunut valtavasti jo 10 vuodessa, ei silloin esim isän roolia pidetty yhtä isona mitä se tällä hetkellä on.
Ei mieheni toivoton ole enää, mutta se 10 vuoden vahtiminen ja vaatiminen on tappanut meidän intiimistä suhteesta paljon. Ei kukaan halua olla miehensä äiti.
Seuraava nainen voi saadakin tuosta hyvän miehen.. nyt kun se osaa perusasiat eikä roolit ole suhteessa vinksallaan.
Eroa sinäkin tai miksi menit edes naimisiin? Rakasta ihmistä sellaisena, kuin jos haluat jotain koouluttaa hanki koira. Tämä tiedoksi kaikille!
Minun ex hoisi kyllä omat asiat, mutta ns yhteiset asiat kaatui minun niskaan. Kaupassa käynnit tietty ja siivouskin mikä se oli ihan ok, kun tykkään siisteydestä. Sitä en sulattanut, että myös remontit oli minun hoidettava, kun mies ei saanut hoidettua. Minulle riitti. Muutenkin vätys oli.
Miksi tehdä, jotain itse kuin, joku muu voi tehdä sen puolestasi.
- Japanilainen sananlasku
"jätä tekemättä niin kyllä se hoitaa"
Hekoheko, vanha vitsi. Olen jättänyt miljoonat kerrat tekemättä. Jätän vessan pesemättä -> kuukauden päästä totean sen kasvavan levää. Jätin miehen laskut maksamatta
-> puolen vuoden päästä saan kuulla niiden olevan perinnässä.
Tee vain niin ap, jätä tekemättä. Mutta älä oleta sen olevan taikasauva asioiden korjaantumiseen. Jos kyseessä on saamaton ihminen jolle ei kotona ole opetettu perustaitoja, teillä on edessä vain kasa entistä p*skemmin hoidettuja hommia. Mutta kokeile ihmeessä, jos hyvin käy, mies herää todellisuuteen. Jos ei. Pakkaa kamas.
Ei mitenkään, sen pitää lähteä ihmisestä itsestään.
N29 kirjoitti:
"jätä tekemättä niin kyllä se hoitaa"
Hekoheko, vanha vitsi. Olen jättänyt miljoonat kerrat tekemättä. Jätän vessan pesemättä -> kuukauden päästä totean sen kasvavan levää. Jätin miehen laskut maksamatta
-> puolen vuoden päästä saan kuulla niiden olevan perinnässä.Tee vain niin ap, jätä tekemättä. Mutta älä oleta sen olevan taikasauva asioiden korjaantumiseen. Jos kyseessä on saamaton ihminen jolle ei kotona ole opetettu perustaitoja, teillä on edessä vain kasa entistä p*skemmin hoidettuja hommia. Mutta kokeile ihmeessä, jos hyvin käy, mies herää todellisuuteen. Jos ei. Pakkaa kamas.
Normaali mies pesee vessan noin. kerran 3vuodessa ja jos joku haluaa pestä sen aikaisemmin siitäs pesee. Tämä ei ole väärin, tämä on oikein. Se jonka tekee mieli leipää, syö leipää. Pitäisi aivoehtoo merkitä, kuinka usein vessa pestään ja kuka pesee niin ei tule ongelmia
Lopeta nalkuttaminen ja paapominen. Anna kumppanillesi henkistä tilaa ottaa paikkansa aikuisena miehenä tässä maailmassa. Todennäköisesti sinun käytöksesi ottaa miestä päähän yhtä paljon kuin hänen käytöksensä sinua. Ette ole kumpikaan tyytyväisiä - on aika tehdä asialle jotain.
Tilanteen selvittäminen edellyttää sinultakin henkistä kasvamista: Kun seuraavan kerran siinulle tulee tarve komentaa miestäsi, älä teekään niin. Pysähdy. Mitä tapahtuisi jos esimerkiksi joku kotityö jäisikin tekemättä? Millaisia pelkoja se herättää sinussa?
Todennäköisesti sinulla on tiettyjä lapsuudesta perittyjä pelkoja joita pyrit tukahduttamaan olemalla hieman ylikontrolloiva. Selvitä omat pelkosi ja opettele ottamaan rennommin, niin kumppanisi saa tilaa ottaa oman paikkansa suhteessa.
Muista:
- Toista ihmistä ei voi saada toimimaan vasten hänen omaa tahtoa.
- Voit muuttaa vain omaa käytöstäsi. Aloita siis itsestäsi.
Minä katsoin tuollaista yli 30v. Vuosi vuodelta meni aina vain mahdottomammaksi koko homma. Mies haahuili eikä osannut alkaa itsenäisesti mitään. Ei niin pientä asiaa mitä pyysin tekemään, johon ei vastannut: nyt ei pysty/jaksa.
Oli kuitenkin olevinaan kovasti perheenpäänä ja mitätöimässä joka ikistä ideaani ja periaatteessa vastaan kaikkea ehdottamaani. Taloudellinen sekä arkipäivän sujumisen vastuut yksin minun niskassani.
Huh huh, kun miettiikin noita vuosia. Olisi pitänyt lähteä jo alussa ja kovaa toiseen suuntaan, mutta tyhmyyttäni uskoin ja toivoin että saisi itseensä jotain ryhtiä. Kivireen perässä vetämistä oli aika tuon kanssa.
Nyt "vapaana" luovuus on alkanut tulla esiin sekä ilo ja onnelliset hetket - elämä maistuu taas.
Vierailija kirjoitti:
n29 kirjoitti:
Eroa sinäkin tai miksi menit edes naimisiin? Rakasta ihmistä sellaisena, kuin jos haluat jotain koouluttaa hanki koira. Tämä tiedoksi kaikille!
Koska olin nuori ja tyhmä. Olen samaa mieltä että toista pitää rakastaa sellaisenaan kuin on. Jos toinen ei vaikka pidä juhlista niin sitten ei pidä. Et voi muuttaa.
Mutta jos toinen satuttaa sinua tai ei ota mistään vastuuta, niin ne ei ole asioita missä pitää katsoa läpi sormien.
Taas joku pakkomielteinen hitsaaja jonka pitää tehdä asiat prikulleen oikein ja just samalla sekunnilla. Varo ettei iso pyörä pala kiinni :D
Ihan ensin: Lopeta. Nyt. Älä muistuta miestä mistään harrastusjutuista jotka ei liity sinuun millään tavalla. Anna unohtaa. Jos valittaa sinulle sanot tyynesti "Aijaa, onpa harmi että unohdit" etkä mitään muuta. Se on hänen ongelmansa!
Minun mies ei aina saa asioitaan hoidettua. Tiesin tämän jo ennen kuin muutimme yhteen. Mutta en minä ole alkanut häntä hänen omista laskuistaan muistuttamaan. Jos ei maksa ajoissa, niin ne menevät perintään. Oma asiansa. Maksaa sitten perintäkulut. Jostain meidän yhteisestä laskusta, joka hänen on pitänyt maksaa, on käynyt samoin, on mennyt perintään. So what? Hän maksaa perintäkulut myös siitä, jos päästää yhteisen, mutta vastuulleen sovitun laskun perintään.
Jos mies myöhästyy jostain harrastuksesta tai palaverista, niin oma häpeänsä. En minä ala häntä muistuttelemaan. Toki jos kysyy minulta että koska se hänen palaveri olikaan, niin tietenkin kerron, jos satun tietämään.
Oikeesti?