Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Rinnekin seonnut? Velvoittaisi pitkäaikaistyöttömät vanhustenhuoltoon

Vierailija
31.01.2018 |

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801312200709755_pi.shtml

Mitä ihmettä? Eikö vanhuspalveluissa tarvitse olla mitään koulutusta? Haluaisitko itse jonkun vaan kortistosta revityn äitisi tai omaa kotiasi tsekkailemaan? Alkaa olla uskomattomia lohkaisuja joka suunnalla, onko kaikki poliitikot joutuneet lobotomian uhreiksi jossain eduskunnan käytävänmutkassa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinteen mallissa maksetaan TESsin mukainen palkka, kyse ei ole työttömien kyykyttämisestä silloin.

Vanhustyö oli Rinteen mallissa vain yksi esimerkki ja silloinkin tarkoitettiin jotain sellaisia töitä mitä kuka tahansa pystyy tekemään ilman koulutusta eli ei mitään hoitoalan ammattilaisen töitä.

Rinteen mallihan oli ns. palkkatukimalli eli kun pitkäaikaistyötön palkataan, niin työnantajalle maksetaan osa palkasta yhteiskunnan toimesta tietyksi ajaksi.

Kelpais minulle jos sais esim. Lähihoitajan sijaisen palkkaa näin epäpätevänä.

Vierailija
62/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas valvoo, että joku on tosiaan tehnyt sen työn mistä hänelle maksetaan? Joku työhaluton ulkoiluttamaan vanhuksia= oikeasti ei sitä tee ja väittää ettei vanhus muista tms, tai työhaluton vanhusten kotiin siivoamaan = vähän siivoaa, mut ottaa myös lompakon ja lääkkeet mukaan jne.

Älkääkä ymmärtäkö väärin, olen ollut itsekin työtön, ja moni varmaan haluaa tuollaista työtä ihan mielellään, mutta homma ei toimi jos työhön pakotetaan työhaluton ihminen. Meinaan vaan sitä, että kuka siellä vanhuksen kotona valvoo mitä tapahtuu??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää vaan Antti pääministeriksi: 9 €/pv orjatyö ei tule häviämään mihinkään, koska se on alunperinkin demareiden masinoima juttu. Äänestäkää hyvät ihmiset ennemmin vasemmistoa, feministejä ja vihreitä. 

Vierailija
64/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinsanottu kirjoitti:

Rinne on oikeassa. Ne laiskat lusmut ansaitsevat sen

Jaa niin ne vanhuksetko?

Oikeasti, tämä on ihan älytön maailma. Olen luullut olevani ultravasemmalla, mutta nyt minusta tuntuu kaikkien muiden juoksevan riemusta kirkuen kohti ääliösosialismia. Pääomat imuroidaan maasta kasvottomiin käsiin, yksityisomistus lakkaa puolelta suomalaisia. Ihmisiä halutaan pakottaa ottamaan ylhäältä määrätty työpaikka kysymättä, onko hän siihen sopiva.

Mitä me tehdään edes rahajärjestelmällä, jos sitä ei enää tule edes mieleen käyttää ohjaamaan ihmisiä elämässä järkeviin valintoihin. Ei sovi käyttää perustuloa antamaan ihmisille vapauden miettiä itse, mistä leipää lähtisi leventämään. Ei, mieluummin tarvitaan viranomainen retuuttamaan kädestä, kunnes kaikilla on kädet venyneet maahan asti.

No, sittenpähän näytämme apinoilta, joita näköjään sitten vain olemmekin. Tervetuloa maolaisen fasismin uuteen aikakauteen. Minä olisin kyllä halunnut jatkaa ihmisarvoista elämää kohti. Niin, että lopultakin tajuamme olevamme samassa veneessä melkein kaikki. Paitsi ne, jotka pääsevät sosialisoimaan ne pääomat omaan taskuunsa. Enkä nyt puhu perusturvasta tai verorahoista.

Demarien perusongelma on tuo vanha rakkaus komentotaloutta kohtaan. Ei ole mikään nuoren ihmisen puolue tuollainen, paremmin tietäviä tätiä ja setiä kasvattamassa viisikymppistä pätkätyöläistä kuin omaa jääräpäälastaan ja opettamassa ahkeruutta ja elämän arvoja. Syökää päänne ja avatkaa silmänne.

Vierailija
65/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas valvoo, että joku on tosiaan tehnyt sen työn mistä hänelle maksetaan? Joku työhaluton ulkoiluttamaan vanhuksia= oikeasti ei sitä tee ja väittää ettei vanhus muista tms, tai työhaluton vanhusten kotiin siivoamaan = vähän siivoaa, mut ottaa myös lompakon ja lääkkeet mukaan jne.

Älkääkä ymmärtäkö väärin, olen ollut itsekin työtön, ja moni varmaan haluaa tuollaista työtä ihan mielellään, mutta homma ei toimi jos työhön pakotetaan työhaluton ihminen. Meinaan vaan sitä, että kuka siellä vanhuksen kotona valvoo mitä tapahtuu??

Ei tuo ole millään tavalla realistinen hanke. Paitsi niiden kohdalla joilla on hoitoalan koulutus, mutta onko heitä pitkäaikaistyöttöminä edes?

Palkkatuki sinänsä voisi olla toimiva tapa, siinä työnantajakin olisi mukana tosissaan koska suurin osa työllistämisen kuluista olisi yrityksen maksettava, eikä vain puolivillaisesti kuten usein 9€/päivä-orjia pestatessaan. Hassua miten tämä aktiivimalli polkee demarien mielestä jopa ihmisoikeuksia, mutta nuo 9€/päivä "työt" ei sitä tee. Minusta asia on juuri päinvastoin.

Vierailija
66/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että sosiaali- ja terveysala on sellainen, että kuka tahansa metsästä reväisty pystyisi ilman koulutusta tai aitoa halua alalle nuita hommia tekemään? Rinteelle terkut: ne vanhuksetkin on ihmisiä ja ansaitsevat hyvää ja arvokasta kohtelua sekä hoitoa. Vanhukset ei ole mitään robotteja, joita kuka tahansa saa väännellä miten sattuu ja kohdella miten sattuu. Ihmiset ansaitsevat ihmismäistä kohtelua. Vai saisiko Rinnettä tulla sairaalassa ihan kuka tahansa Jonne tökkimään ja antamaan lääkkeitä? Asenteella ”ei veetuakaan kiinnosta mut ku pakotettii ”? Ja sitä asennetta ei sillä pakolla kenellekään saada!

Vierailija
67/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinteen mallissa maksetaan TESsin mukainen palkka, kyse ei ole työttömien kyykyttämisestä silloin.

Vanhustyö oli Rinteen mallissa vain yksi esimerkki ja silloinkin tarkoitettiin jotain sellaisia töitä mitä kuka tahansa pystyy tekemään ilman koulutusta eli ei mitään hoitoalan ammattilaisen töitä.

Rinteen mallihan oli ns. palkkatukimalli eli kun pitkäaikaistyötön palkataan, niin työnantajalle maksetaan osa palkasta yhteiskunnan toimesta tietyksi ajaksi.

Kelpais minulle jos sais esim. Lähihoitajan sijaisen palkkaa näin epäpätevänä.

No arvaas kaksi kertaa saisitko?

Vierailija
68/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää vaan Antti pääministeriksi: 9 €/pv orjatyö ei tule häviämään mihinkään, koska se on alunperinkin demareiden masinoima juttu. Äänestäkää hyvät ihmiset ennemmin vasemmistoa, feministejä ja vihreitä. 

Demarien JA vasemmistoliiton masinoima juttu.

Vierailija
69/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatkaa vaan perse homeessa laiskat siellä sohvalla mun mallissa teidän ei tarvitse tehdä mitään työkkärirahan eteen...teillä on vaan oikeuksia ei velvollisuuksia tehdä mitään!!

Vierailija
70/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti tiedoksi: Olin aikanaan liittosi (Pro) töissä, konttorissa teknisissä hommissa. Kuten nykyään usein käy, löysin itseni vanhusten parista, kouluttautuneena lähihoitajaksi. Ja se hakkaa vaativuudessaan mennentullen muut työt.

Jos tällaisia ehdottelee, suosittelen lämpimästi työkokeilua vaikkapa muistisairaiden osastolla. Ei minään seuranpitäjänä, vaan tositöissä. Sitten voidaan keskustella siitä, miten tuostavaan heittämällä hoidetaan monisairaat vanhukset...

Vierailija
71/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa kuinka paljon vanhuksia ja heidän hoitajiaan arvostetaan. Että kuka tahansa voitaisiin repäistä kortistosta vaativaan(!) hoitotyöhön...

Vierailija
72/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut vammaisia vanhuksia keikkatöinä ja voin vakuuttaa, että vaikeata ja hankalaa on. Olen 60-vuotias pitkäaikaistyötön, jolla on ihan toisen alan koulutus. Miten pystyt esim auttamaan nostamalla telineen avulla 140-kiloista ms-tautista miestä, jonka omat lihakset eivät enää toimi? Viime talvena tein tuota pari kuukautta. Nämä ovat aluksi hyvin olevinaan ystävällisia, mutta äkkiä tilanne muuttuu. 

Tämän ikäinenkään tavallinen ihminen ei omaa niin hyviä voimia ja lihaksia, että työ sujuisi. Samantapainen tilanne toistuu monta kertaa eri ihmisten luona. Mm olen nostanut yksin 50-kiloista sähköistä pyörätuolia auton peräluukkuun, että henkilö pääsee ostoksille. Kun en enää jaksanut, oli pakko pyytää jonkun apua parkkipaikalla.

Tuo vanhustenhuolto kuulostaa niin hyvältä. Pirteät/lempeät vanhukset kaipaamassa apua ... totuus on ihan toinen .... sekopäisiä muistisairaita, jotka haukkuvat huoraksi jne. Hoitoalan koulutuksen saanut osaa kai käsitellä näitäkin tapauksia itseensä ottamatta. Minä en osannut, vaan vapisin vitutuksesta ja raivosta ja itkin loukkauksia.

Pitkäaikaistyöttömän pitäisi siis loppujen lopuksi joutua vielä haukuttavaksi, kun "pääsee" auttamaan näitä vanhuksia.

Hyvä se on Rinteen katsella Arkadianmäeltä asioita ja ehdotella kaikenlaista hullua.

Suomeen on pesiytynyt Trumpin malli, jossa kaikkea paskaa saa suoltaa suustaan niin paljon kuin ehtii. Senhän voi taas selittää median/jonkun muun väärinkäsitykseksi ja "selventää" mitä itse asiassa tarkoitti ...

ja ainahan voi perua kaikki puheensa. Niinhän täällä Suomessa nykyisin tehdään. Vastakäännös vain. Tarkoitetaankin ehkä juuri niitä hoitoalan koulutuksen aikoinaan 70-80-luvulla saaneita nykyisiä pitkäaikaistyöttömiä, jotka voisi nyt ohjata vanhusten leikittäjiksi? Ehkä heitä vielä muutamia kymmeniä elossa ja asuvat jossain helvetin pitkällä vanhustentaloista.

Vierailija
73/73 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluaa nyt ylhäältä käsin kertoa työttömille, mitä heidän pitää tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi