Kantakaupungin huonoin alue
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita, mutta Rööperiin tai Krunikkaan ei tekisi mieli. Muuten kantakaupunki on yleisesti ottaen kivaa aluetta, no, eteläiset osat varsinkin.
Mitä vikaa on Krunikassa? Kiinnostaa, muutto tiedossa keskustan alueelle.
Ei siellä varsinaisesti vikaa ole, makuasioita. Tyylikästä aluettahan se on varsinkin Liisankadun Pohjoisrannan päässä. Pidän eniten Helsingin eteläisistä osista, mutta kuten mainittu, koko vanha kantakaupunki on yleisesti ottaen hyvää aluetta.
Kallio, Siltasaari, Sörnäinen, Vallila jne.
Asuin seitsemän vuotta Helsinginkadulla ja ihan hirveää oli. Ankeaa, levotonta ja turvatonta. Juoppoja ja narkkareita kaikki paikat täynnä. Onneksi löysin kivan vuokra-asunnon Kruunuhaasta. Arvostan Krunikan siisteyttä, rauhallisuutta ja turvallisuutta suuresti.
Alue on suosittu hipsetereiden ja muun trendiväen piirissä mutta suurin osa heistä muuttaa lapsen saatuaan pois niin pian kuin mahdollista.
Omista yli kolmekymppisistä ystävistäni kaikki, paitsi yksi täysin alkoholisoitunut mies, ovat muuttaneet muualle. Asuvat nykyään mm Espoossa ja Kirkkonummella rivitaloissa. Yksi pariskunta sai suhteilla vuokra-asunnon Arabianrannasta.
Ei tämä Kallio ihan niin kamalaa ole mitä sanotaan. En mä oikein keksi mitään missä en suostuis asumaan, varmaan just Kamppi, kun siellä on sitten ilta-aikaan turhan levotonta.
Lapsia kun saa, niin Töölö siintää unelmissa.
Uudenmaankatu=Helsingin saasteisin katu ja siellä on turviskeskus😷
Vierailija kirjoitti:
Larulainen ja onneksi kirjoitti:
En muuttaisi kantakaupunkiin. En todellakaan haluaisi asua vaikkapa Kampin kauppakeskuksen naapurissa tms.
Minä asun Kampin kauppakeskuksen päällä ja aivan mahtava paikka. Ja tätä ei kukaan usko, ennen kuin kokee, mutta myöhään illalla/yöllä todella rauhallista. Terassit joutuvat sulkemaan kymmeneltä.
Höpöhöpö. Lippubaarin terassilla tuli oltua joku viikko sitten puoleltaöin ja Aussibaari luukuttaa täysillä aamuneljään asti.
Eilen Kallio blockeilla ja Vegestreetillä tuli pyörittyä ja kahdeksan aikaan piipahdettua Kurvin S-marketissa... Kyllähän sitä tädin silmät levähti auki.
Oliko 15 vuotta sitten sama meno? - silloin asuttiin Käenkujalla pienten lasten kanssa ja se tuntui olevan ihan kiva paikka. Ei siinä Katri Valan puistossa nyt hengailtu, mutta... Olihan siihen joku syy, kun tänne metsän reunaan sitten muutettiin.
Tietty blockien takia jengiä oli hirveesti kaduilla ja helteen takia tavallista juopaletta. Sitä narkkarin ja juopon määrää! Jos ei ollut pirikauppiaita, niin ostajia. Pummeja! Oli poliisipartiokin passissa koko ajan.
S-marketissa kävi järjetön kuhina, kun ihmiset ostivat juomia ja suurinosa hyllyistä oli tyhjät ja roskat vaan jätetty kaupan lattialle. Mua hirvitti se henkilökunta, että miten ihmeessä ne jaksaa tätä myllytystä. (itse ostin yhden veden ja mies osti 2 olutta juodakseen kotona)
Ehkä musta on vaan tullut vanha ja olen alkanut arvostamaan toisenlaisia asioita. Onhan tuolla stadissa kiva käydä, mutta kun kotiin pääsin niin huokaisin helpotuksesta. Onneksi muutettiin tänne Vantaan rauhaan.
Kalliokin on niin laaja käsite. Linjoilla rauhallisempaa, kuin Hesari/Flemari/Vasis-akselilla.
Vierailija kirjoitti:
Eilen Kallio blockeilla ja Vegestreetillä tuli pyörittyä ja kahdeksan aikaan piipahdettua Kurvin S-marketissa... Kyllähän sitä tädin silmät levähti auki.
Kurvin marketit, lidl ja metroaseman seutu on aivan karsea paikka mihin vuorokauden aikaan tahansa. Eikä juuri parane Hesarin, Vilhovuorenkadun tai puiston suuntaan. Hirveä freakshow.
Taka-Töölö yllätti: kauniita taloja, mutta kaduilla ihan samaa porukkaa kuin jossain Korsossa. Herättää kysymyksen, miksi kukaan sitten asuu rumassa talossa Korsossa.