Kantakaupungin huonoin alue
Kommentit (34)
En muuttaisi kantakaupunkiin. En todellakaan haluaisi asua vaikkapa Kampin kauppakeskuksen naapurissa tms.
Ainakaan Helsingin kantakaupungissa ei sellaista aluetta olekaan. City-lehti joskus järjesti kyselyn Helsingin huonomaiseisista alueista. Sörnäinen pääsi samaan joukkoon Jakomäen, Vesalan ja Kontulan kanssa, vaikka asuntojen hinnat Sörkassa ovat samalla tasolla kuin Meilahdessa tai Laaksossa.
Helsingissa kannattaa välttää Eiraa, Bulevardia, Katajanokkaa sekä Stoccan, Juna-aseman ja Arkadian mäen alueita.
Jos tässä tarkoitetaan Helsinkiä, niin varmaan Sörnäinen on kantakaupungin huonoin alue narkkariensa vuoksi. Mutta minäpä asun Sörnäisissä (en tosin Kurvissa) ja rakastan tätä paikkaa, en halua koskaan muuttaa pois!
Sörnäinen ja Kallio... oikeastaan koko Pitkänsillan se puoli, mukaanlukien Hajaniemi ja Vallila...
Larulainen ja onneksi kirjoitti:
En muuttaisi kantakaupunkiin. En todellakaan haluaisi asua vaikkapa Kampin kauppakeskuksen naapurissa tms.
Minä asun Kampin kauppakeskuksen päällä ja aivan mahtava paikka. Ja tätä ei kukaan usko, ennen kuin kokee, mutta myöhään illalla/yöllä todella rauhallista. Terassit joutuvat sulkemaan kymmeneltä.
Makuasioita, mutta Rööperiin tai Krunikkaan ei tekisi mieli. Muuten kantakaupunki on yleisesti ottaen kivaa aluetta, no, eteläiset osat varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Merihaka. On vaan niiiiin ruma.
Ei ole ihan perinteisessä mielessä kantakaupunkia. Olkoonkin, että määrittely ei kai ole ihan niin tarkkarajaista aina nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Helsingin kantakaupungissa ei sellaista aluetta olekaan. City-lehti joskus järjesti kyselyn Helsingin huonomaiseisista alueista. Sörnäinen pääsi samaan joukkoon Jakomäen, Vesalan ja Kontulan kanssa, vaikka asuntojen hinnat Sörkassa ovat samalla tasolla kuin Meilahdessa tai Laaksossa.
Tosiaan, tiukkarajaisesti Pitkäsilta ei enää pohjoisessa rajaa kantakaupunkia esikaupungeista, (Taka-Töölö ja Vallila),idässä,ja lännessä rajoina kuitenkin suuret merenlahdet jne. Vastasin ihan sen perinteisimmän mukaan. T. 12
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita, mutta Rööperiin tai Krunikkaan ei tekisi mieli. Muuten kantakaupunki on yleisesti ottaen kivaa aluetta, no, eteläiset osat varsinkin.
Mitä vikaa on Krunikassa? Kiinnostaa, muutto tiedossa keskustan alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Larulainen ja onneksi kirjoitti:
Minä asun Kampin kauppakeskuksen päällä ja aivan mahtava paikka. Ja tätä ei kukaan usko, ennen kuin kokee, mutta myöhään illalla/yöllä todella rauhallista. Terassit joutuvat sulkemaan kymmeneltä.
Uskon kyllä. Itse olen larulaistäti, enkä halua asua Kampissa enkä muuallakaan keskustassa.
Mikä kaupunki? Porvoo?