Kaupan täti! Sunnuntaikorvauksia ollaan pienentämässä!
Suostutko silloin enää sunnuntaitöihin?
Ja kyllä. Tiedän että muut alat joutuvat myös sunnuntaitöitä tekemään mutta saatte siitä oikeuteun korvauksen.
Tämä keskustelu on nyt vain kauppaa koskevia alennuksia.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen, ei olla sidoksissa mihinkään jeesuspelleilyyn, mistä tuokin on peräisin.
Hyvä että joku tekee vapaaehtoisesti kaikki sunnuntaivuorot ja pyhät. Kiitos siitä sinulle 😊
Itse inhoan olla töissä sunnuntaina, ainoastaan sunnuntailisän takia sitä siedän. :(
Vähän hassua ulista sunnuntaikorvausten perään jos sitä päivää ei pidä pyhänä, ei kuulu kirkkoon eikä usko Jumalaan
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassua ulista sunnuntaikorvausten perään jos sitä päivää ei pidä pyhänä, ei kuulu kirkkoon eikä usko Jumalaan
Siis tosi hassua!
Miksi sunnuntaista pitäisi maksaa muita päiviä enemmän? Eihän nykyään muutenkaan kunnioiteta ns. pyhäpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on varmasti enemmän siitä, että mitä vapaa-ajallaan menettää. Valtaosa ihmisistä on vapaalla viikonloput. Kaupassa ollaan päivästä riippumatta töissä. Saattaa mennä viikkoja ennen, kuin on vapaata samaan aikaan muiden kanssa. Sosiaalinen elämä jää olemattomaksi ja perheelliselle saattaa tarkoittaa sitä, ettei näe perhettään käytännössä yhtään. Varsinkin jos sattuu arkeen iltavuoroja ja viikonloput töissä. Mieluummin kaupat sunnuntaisin kiinni jos siitä ei korvausta makseta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sunnuntaista pitäisi maksaa muita päiviä enemmän? Eihän nykyään muutenkaan kunnioiteta ns. pyhäpäiviä.
Kokeile töitä jossa on viikonloppuvuoroja. Eipä tunnu viikonloputkaan enää viikonlopuilta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että löytyy heti alkuun näin monta vapaaehtoista pyhätyöntekijää 😊 kyllä se 11e/h tunti lämmittää mieltä.
HUH! Onneksi olen kaupan setä, enkä täti. Kyllä naisten pitääkin saada vähemmän palkkaa. Eiku.
Miksi ne sitä lisää on pienentämässä? Menkää lakkoon kaupan työntekijät, jos ne pienentää yhtä korvausta pian ne pienentää toista. Vuoden päästä lähtee iltalisät jne. Pian muutalat seuraa perässä. Älkää antako tuon tapahtua
En tiedä. Olen yksityisyrittäjä ja laskutukseni on aina sama, päivästä riippumatta. Joten ihan fair play. Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs erityispäivä on lauantai? Siitäkin saa lisää. Myös illasta ja yöstä arkisin, mitäs kirkkojuttuja ne on?
Tyhmäkin tajuaa, että ne lisät on kompensaatiota jostain menetetystä.
Mulle passaa viikonloppulisien poisto heti, kun viikonloppuihin kasatut vapaa-ajan aktiviteetit ja muut tapahtumat ripotellaan paremmin pitkin viikkoa. Niin että voin minäkin osallistua niihin silloin kun minulla on vapaata. Vaikka tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen yksityisyrittäjä ja laskutukseni on aina sama, päivästä riippumatta. Joten ihan fair play. Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin.
Hus siitä! Menee nyt kiireinen yrittäjä kiireisesti yrittämään.
Sunnuntailisä on jo itsenään rasismia, koska se asettaa muut viikonpäivät eriarvoiseen asemaan mm. palkkauksen suhteen. Tällaista ei pitäis nykypäivänä sallia!
Heti kun julkisen puolen konttorit alkavat pyöriä 24/7 palkkauksen pysyessä samana, voidaan ilta-, yö- ja vkl-lisistä luopua.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun julkisen puolen konttorit alkavat pyöriä 24/7 palkkauksen pysyessä samana, voidaan ilta-, yö- ja vkl-lisistä luopua.
Samaa mieltä. Kouluihin yövuoro ja viikonloput myös opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! Jos sunnuntainalisät poistuu niin minäkin teen töitä vain ma-pe.
Hyvä uutinen, ei olla sidoksissa mihinkään jeesuspelleilyyn, mistä tuokin on peräisin.