Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan yli 900e tekemättä mitään

Vierailija
31.01.2018 |

Juu, eli kuten otsikosta huomaatte, kyse on yhteiskunnan rahoista. Saan Kelasta kansaneläkkeen ja takuueläkkeen, jotka ovat yhteensä 775 e. Sitten siihen päälle eläkettä saavan hoitotuki, joka on 153 e. Ja tämän kaiken saan tekemättä mitään. Olen siis työkyvytön ja vahvasti arjessa autettava henkilö. Mitä mieltä olette tästä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!!!!!!!!!!

Vierailija
2/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko sun asuminen ym. kuluja vielä tuon lisäksi? Ei siinä mitään, jos ei pysty tekemään töitä, niin ei pysty. Me suomalaiset olemme tietoisesti rakentaneet hyvinvointiyhteiskunnan, jossa ketään ei jätetään puille paljaille. Siksi mä en jaksais kaikkea sitä valitusta heikoista tuista ym., kun suurimassa osassa maailmaa pitäis asua vastaavassa tilanteessa asua kaduilla tai jossain hökkelikylissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!!!!!!!!!!

Hahhah. Kun voisinkin mennä. Olen vakavasti sairas. Ei tässä yhteiskunnassa ole töitä näin paljon apua tarvitsevalle henkilölle, kädestä pitäen pitäisi opastaa ja minusta ei olisi tekemään edes puolikasta työpäivää.

Vierailija
4/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtönkin saa noin 830e/kk (työmarkkinatuki 518e ja asumistuki 312e/kk).

He työllistävät jatkuvasti enemmän ja enemmän. Juuri nytkin uutisoitiin, kuinka Kela on palkannut 100 käsittelijää lisää aktiivimallin takia. Työttömät ovat tärkeitä työllistäjiä, vaikka rahan siirto kirstusta toiseen ei säästöä tarkoitakaan.

Vierailija
5/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko sun asuminen ym. kuluja vielä tuon lisäksi? Ei siinä mitään, jos ei pysty tekemään töitä, niin ei pysty. Me suomalaiset olemme tietoisesti rakentaneet hyvinvointiyhteiskunnan, jossa ketään ei jätetään puille paljaille. Siksi mä en jaksais kaikkea sitä valitusta heikoista tuista ym., kun suurimassa osassa maailmaa pitäis asua vastaavassa tilanteessa asua kaduilla tai jossain hökkelikylissä.

Maksettaisiin eläkkeensaajan asumistukea, jos minulla olisi asumismenoja kuten vuokra. Tällä hetkellä asun vanhemmillani, joten en saa asumistukea, koska vanhemmat eivät peri vuokraa minulta.

Vierailija
6/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän pitäisi olla sinusta tai tilanteestasi jotakin mieltä? Tai siis, kaipaatko tukea ja kannustusta vai haluatko kuulla ne taatusti tänne ilmestyvät kommentit sossupummeista?

Vierailija
7/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän pitäisi olla sinusta tai tilanteestasi jotakin mieltä? Tai siis, kaipaatko tukea ja kannustusta vai haluatko kuulla ne taatusti tänne ilmestyvät kommentit sossupummeista?

Kunhan vain haluan kuulla erilaisia mielipiteitä tällaisesta tilanteesta. Sattui vain olemaan tylsää, sitten tekaisin mielenkiinnosta tällaisen ketjun.

Vierailija
8/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin vain istun työssä kopissa ja avaan portin kun joku tulee napista.

ja yli 2000 kilahtaa tilille. ennen nettiä luin kirjoja

Vierailija
9/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi 900 eurolla joten en ole kateellinen siitä että teen töitä ja saan kuussa 1700 euroa nettona.

Vierailija
10/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, itse saan yli 1500 euroa (työmarkkinatuki + asumistuki + lapsilisä) tekemättä "mitään".

Olisin silti mieluummin töissä kuin tyhjänpanttina kotona, korkeasti koulutettuna, iso opintolaina niskassani, kirjoittelemassa turhia hakemuksia päivästä toiseen ja yhteydenottoja odottelemassa.

Vierailija
11/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sinusta pidetään huolta <3

Vierailija
12/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en jaksais kaikkea sitä valitusta heikoista tuista ym., kun suurimassa osassa maailmaa pitäis asua vastaavassa tilanteessa asua kaduilla tai jossain hökkelikylissä.

Niin? Eikö tuo ole aika loputon polku jos jokaista epäkohtaa vertaa johonkin joka maailmassa on vielä huonommin?

Toisekseen Suomessa kuolo korjaa kadulla asuvat viimeistään paukkupakkasilla, jossain Intian slummeissa voit tuurilla elää hyvinkin vanhaksi.

Vierailija
13/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi tuo summa on aika vähän monissa kunnissa. Ei onnistusi ihmisarvoinen elämä pääkaupunkiseudulla tuola summalla, jos ei olisi jo valmiiksi omistusasuntoa tai muita säästöjä. 

Vierailija
14/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse ollenkaan. Toivoisin vain, että opiskelijatkin saisivat edes vähän enemmän kuin nyt. Itse saan tasan 250€ kuussa ja sillä pitäisi muka elää. Asumislisää en saa, koska avomies töissä. Joten hän nyt sitten maksaakin asumisesta enemmän kuin minä. Aika epäreilulta se silti tuntuu. Olen etsinyt osa-aikatöitä, mutta niitä ei nyt tunnun saavan mistään. Lainaa on jo nostettu opiskelijna ihan tarpeeksi ja näiden osa-aikatöiden saamattomuus kertoo karua kieltä siitä, että kokoaikatöitäkin on vaikea tulevaisuudessa saada, joten en voi enää lainasummaa kasvattaa. En ole todellakaan yksin, moni opiskelija on todella pulassa nykyään. 

Vierailija
15/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Työtä on kyllä löytyy tekevälle. Näyttää olevan avoimia työpaikkoja Inarissa, Väyrysen Keminmaalla ja Sodankylässä. Lehtimyyjiä kaivataan. Jos ei muualla, niin ainakin Norjassa, kalatehtaassa.

Anna kun arvaan, olet yh ja sinulla on eläimiä, ainakin koira. Ja tietysti käytät pyykkiin huuhteluainetta.

Ja yrität muutenkin elää pikkuporvarillista elämää.

Ei ihme jos meitä hyväosaisia suututtaa...eikun ollaan kateudesta vihreänä...kun joku saa niin paljon rahaa ja me vain 3000€

Vierailija
16/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan ansiosidonnaista päivärahaa ja halutessani voisin hakea varhennettua vanhuuseläkettä 50%. 500 päivää tuli täyteen joulukuussa, mutta tuli tieto, että senkin jälkeen pv-raha jatkuu vielä viisi vuotta, joten ei hae tuota eläkettä. Töitäkin on tiedossa vielä kahdeksaksi kuukaudeksi.

Vierailija
17/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Työtä on kyllä löytyy tekevälle. Näyttää olevan avoimia työpaikkoja Inarissa, Väyrysen Keminmaalla ja Sodankylässä. Lehtimyyjiä kaivataan. Jos ei muualla, niin ainakin Norjassa, kalatehtaassa.

Anna kun arvaan, olet yh ja sinulla on eläimiä, ainakin koira. Ja tietysti käytät pyykkiin huuhteluainetta.

Ja yrität muutenkin elää pikkuporvarillista elämää.

Ei ihme jos meitä hyväosaisia suututtaa...eikun ollaan kateudesta vihreänä...kun joku saa niin paljon rahaa ja me vain 3000€

Ei ole lapsia ollenkaan. Olen 20v vanhemmillaan asuva peräkammarin tyttö. Koira löytyy kyllä, hän on elämäni valo. Hyvin pärjään tuolla 900 eurolla, kun siitä jää maksettavaksi vain koiran menot.

Vierailija
18/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että tuohon 925 e ei sisälly asumistukea. Asumistuen kanssa summa olisi joku 1300-1400 e, jos asuisin esim. vuokra-asunnossa ja vuokra olisi 500-600e. Eli tienaisin saman verran kuin joku matalapalkkainen nettona.

ap

Vierailija
19/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon, että tuohon 925 e ei sisälly asumistukea. Asumistuen kanssa summa olisi joku 1300-1400 e, jos asuisin esim. vuokra-asunnossa ja vuokra olisi 500-600e. Eli tienaisin saman verran kuin joku matalapalkkainen nettona.

ap

Niin no, Kela olettaa, että et vain loisi vanhemmillasi, vaan maksat tuosta summasta myös omat ruokakulusi, lääkkeiden omavastuuosat ja hoitojesi omavastuuosat sekä muita elämisen kuluja. Minua ei häiritse ollenkaan se, että saat tukea, minua häiritsee se, että aiemmassa kommentissa kerrot maksavasi vain koirasi kulut. Vaikka ei tietenkään vanhemmille vuokraa makseta, kyllä 20v joka saa tukea yli 900€ kuussa voisi esim. osallistua sähkö- ja vesilaskuihin ja ruoka, vaate yms kuluihin. Vanhempasi ovat varmasti joutuneet downsiftaamaan omaa elämäänsä työkyvyttömän lapsen takia ja tulonmenetyksiä on tullut, olisiko sinun aika vähän maksaa takaisin?

Vierailija
20/33 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin no, minä olen mielummin matalapalkatyössä kuin yhteiskunnan elättinä. On kuitenkin hyvä, jos joutuisin työkyvyttömäksi, yhteiskunta tukisi, sen takihan niitä veroja maksetaan. Ja musta on ihan jees, että oikeasti Suomessa elääkseen ei tarvitse varastaa. Jo se yksin ehkäisee turvattomuuden tunnetta ja voin kävellä kadulla rauhassa milloin vain.