Mitä ajattelette naisista, jotka lihovat joka raskaudessa?
Mitä ajattelette naisista, jotka lihovat joka raskaudessa valaan kokoisiksi ja aina laihduttavat vuodessa parissa normaalipainoisiksi tai jopa hoikiksi? Nyt en tarkoita mitään pientä 10kg painonnousua.
Kommentit (27)
Mitä se mulle kuuluu? Ei kuulu mun hommiin kyttäillä toisten painonnousua tai laihtumista. Ainakin neuvolassa sanottiin, että painonnousu on keskimäärin suurempi joka raskaudessa.
Mietin korkeintaan, onko heillä samoja ongelmia kuin minulla oli raskauksien aikana. Minulla oli voimakasta pahoinvointia raskauksien aikana. Monet raskauden aikana huonosti voivat eivät voi syödä lainkaan, mutta minulla syöminen helpotti oloa jonkin aikaa. Jos jouduin lähtemään kaupungille, otin sinnekin purukumia mukaan, että selvisin oksentamatta.
Ikävä kyllä tämä pahoinvoinnin hoitokeino näkyi sitten painossa. Onneksi painon sai aina pois raskauden päätyttyä.
No riittääkö 60 kg-80 kg ja takaisin? Ajattelen itsestäni hyvää. Ruoka maistuu aina raskauden aikana ja aktiivisuus vähenee.. Minkä sille voi. Kolme ja puol kilosia vauvoja 5 kertaa.
No eikö tuo juuri todista sen mitä vastaan nykyään kovasti huudellaan, eli tälle painonnousulle ei suurinosa mahda mitään. Jos olisi kyse vaan siitä syöt niin tolkuttomasti 9kk että lihot yli 20kg, niin oikeasti olisi todella vaikea päästä lähtöpainoon noin pienessä ajassa.
Biologisesti ihmisen kuuluukin lihoa raskaudesta, koska imetys kuluttaa tosi paljon energiaa. Pitää olla varavarastoa imetystä varten. Monellahan suurin osa raskauskiloista lähteekin juuri imetysaikana.
Mulla tuli melkein 20 kg molemmilla kerroilla. Imetysaikana lähti ja koskaan en ole ollut niin hoikka (alipainoinen) kun kuopus oli 1,5 v, ei kerennyt siinä rumbassa juuri itse syömään ja vauhtia riitti... Varmaan vakavampaa jos jokaisesta raskaudesta jää joku +10 kg pysyvästi mutta noin ei käy kun pitää ruokavalion terveellisenäja suhtautuu ruokaan normaalisti, ei pidä sitä lohtuna tms.
Tuli 20kg lähti 40kg nyt olen normaalipainoinen.
Minäkin voin pahoin ekat 3kk ja vaikka etoi ja oksensin, niin ainoa mikä auttoi hetkeksi oli syöminen ja paikoilla olo, ekan kolmen kk aikana lihoinkin sitten molemmissa raskauksissa jo 5-7kg.
Vuoden sisään on molempien jälkeen palattu alle lähtöpainon.
Ihanaa, sellaiset +30-70kg pehmeää fätiä on ilo silmälle.
Ruoka on maistunut hyvin ja ilmeisesti sitä on ollut myös runsaasti.
Normaali painonnousu raskaudessa on kymmenen kiloa. Siitä paljon yli niin kyllä on nainen porsastellut, ja sellaista ei voi arvostaa. Lapsi saa lihavan äidin alkuajoiksi, ja niin ei pitäisi olla. Myös mies joutuu kestämään lihavaa naista, eikä nainen ole kaunis uusi äiti. Hyvä tietenkin, jos laihduttaa kilot pois myöhemmin, mutta pitäisi pysyä normaalin rajoissa raskausaikana.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on maistunut hyvin ja ilmeisesti sitä on ollut myös runsaasti.
Luitko koko aloitusta? Ovat ensin lihoneet valaan kokoisiksi ja sen jälkeen laihtuneet normaalipainoisiksi tai jopa hoikiksi. Molemmissa tapauksissako ruoka on maistunut liikaa?!
Minä olen hoikka, raskaudessa tuli +18, mutta ei se ollut "lihomista", vaan sitä että kannoin uutta elämää, lastani ja elimistöni reagoi mm.sillä tavalla. Imetys palautti painoni normaaliksi, mutta ei sekään ollut "laihduttamista" vaan normaalia vauvan saamiseen liittyvää painonvaihtelua.
Mulla paino nousee raskausaikana tasan 4-5 kg. Kaksi kertaa olen tullut raskaaksi normaalipainoisena, kaksi kertaa ylipainoisena. Syön terveellisesti mutta paljon, herkuttelenkin pari kertaa viikossa ihan kunnolla. Liikun koko ajan perusliikuntaa, en mitään varsinaista hikijumppaa. En keksi muuta selitystä kuin että kulutus on jotenkin tehokasta?
Imetysaikana taas lihon kuin pullataikina. Mitä nämä hormonit sitten mahtaa olla? Ei ole hauskaa.
Muodoton lihava nainen äitiysosastolla on todella ruma näky. On tietty ajatus siitä, miltä tuore äiti näyttää, ja sitten siellä on ihan järkyttäviä näkyjä. Miesparat. Lapsiparat.
Vierailija kirjoitti:
Normaali painonnousu raskaudessa on kymmenen kiloa. Siitä paljon yli niin kyllä on nainen porsastellut, ja sellaista ei voi arvostaa. Lapsi saa lihavan äidin alkuajoiksi, ja niin ei pitäisi olla. Myös mies joutuu kestämään lihavaa naista, eikä nainen ole kaunis uusi äiti. Hyvä tietenkin, jos laihduttaa kilot pois myöhemmin, mutta pitäisi pysyä normaalin rajoissa raskausaikana.
Höpönlöpön! Minä olen hoikka, en porsastellut raskauaikoina yhtään, söin normaalisti ja terveellisesti ja tuli +16-17 kiloa. Ja lähti kummallakin kerralla pian vauvan syntymän jälkeen. Varsinkin laihoille tulee paljon raskauskiloja, se on elimistön keino selviytyä vauvan ruokkimisesta ja kehittymisestä.
En mitään. Miksi se minulle mitenkään kuuluisi?Ainoastaan jos kyseessä olisi ystäväni joka lopuraskaudessa ottaa paljon painoa nopeasti kyselisin että eihän hänellä ole alkavaa raskausmyrkytystä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ajatusmalli alensi juuri ihmisarvoani. Paino nousi raskaudessa lähes 30kg, koska kilpirauhasen vajaatoiminta puhkesi raskaudessa. Söin kyllä terveellisesti, mutta aineenvaihduntani ei toiminut. Lisäksi en pystynyt liikkumaan raskauden puolivälistä lähtien liitoskivuissa lähes yhtään. Kyllä jotkut osaavat ajatella ilkeästi.
En mitään?ei oo multa pois. Lihotkoon.