Mitä ajattelette naisista, jotka lihovat joka raskaudessa?
Mitä ajattelette naisista, jotka lihovat joka raskaudessa valaan kokoisiksi ja aina laihduttavat vuodessa parissa normaalipainoisiksi tai jopa hoikiksi? Nyt en tarkoita mitään pientä 10kg painonnousua.
Kommentit (27)
En mitään. Ei vaikuta muhun millään tavalla. Mitä se kenellekään kuuluu paljon joku lihoo raskauden aikana. Eikö pääasia ole, että vauva voi hyvin ja syntyy terveenä...?
Ihmisillä on kovin vähän tietoa raskaudenaikaisistamuutoksista ja lihominen yhdistetään syöpöttelyyn.
Olen 56kg painoinen maratonjuoksija. Joka raskaudessa on tullut 30-35kg ja joka kerta ne on lähtenyt nopeasti pois. En ole syönyt herkkuja, en rasvaista mättöä, liikkunutkin olen tunnin päivässä raskauden aikana. Ja joka raskauden jälkeen on taas maratoni juostu viimeistään 8kk synnytyksestä.
Jos joku saa minusta sen kuvan että olen ihravalas ilman itsekuria ja sohvalla makaava laiskiainen niin sitten varmaan asia on niin. Joku enemmän ymmärtävä saattaisi ajatella että henkilö on hoitanut 9kk kestävää hyperemeesiä lääkärin ohjeen mukaan eli syömällä leipäpalan tai hedelmän kahden tunnin välein. Tähän lisäksi kilppari ja radi - 35 kg tulee helposti, vaikka syöt terveellisesti ja urkkaat joka päivä.
T. Itsekuriton laardivalas :)
No hitto kun se raskaus tuo sen 20 lisäkiloa ja osalla ei jää kaikki synnärille. Ja jos on paha leikkaushaava niin moneen kuukauteen ei voi liikkua...Itselle kävi toisin,tuli +15kg ja synmörille jäi 20kg. Mutta oli nopea toipuminen ja pääsin heti jo lenkille sentään.Ja toki vauvakin vaikuttaa asiaan...Jos se huutaa kokoajan ei se äiti taida jaksaa huolehtia kunnostaan.
Minä lihoin raskausaikana yli 20 kiloa. Lapsivettä ja turvotusta oli paljon. 2 viikkoa synnytyksestä oli ylimääräistä jäljellä vain 2-3 kiloa.
Olishan se hienoa, jos vaaka näyttäisi aina samaa lukemaa, mutta ihmiselämään liittyvät asiat eivät ole niin yks'oikoisia kuin jotkut kuvittelevat.
Paino paino paino paino! Mikä vittu ihmisiä nykyään risoo? Koko ajan vahditaan muiden painoa (nimenomaan muiden), arvostellaan painon perusteella, asetetaan oletuksia painon perusteella (tyhmä, laiska), ja koko elämä pyörii painon ympärillä.
Helvetti, ihminen on sielu, paino on aivan toissijainen ihmisen ilmentymä, ihminen on aivan jotain muuta kuin fyysinen keho ja sen dimensiot.
Ja joo olen normaalipainoinen, mutta IKINÄ en ajattele kenestäkään pulleasta negatiivisesti tai arvostelevasti. ”lihava” on aivan yhtä arvokas ja tärkeä kuin sinä ja minä. Olen kyllästynyt painopaskanjauhantaan! Mikä ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Paino paino paino paino! Mikä vittu ihmisiä nykyään risoo? Koko ajan vahditaan muiden painoa (nimenomaan muiden), arvostellaan painon perusteella, asetetaan oletuksia painon perusteella (tyhmä, laiska), ja koko elämä pyörii painon ympärillä.
Helvetti, ihminen on sielu, paino on aivan toissijainen ihmisen ilmentymä, ihminen on aivan jotain muuta kuin fyysinen keho ja sen dimensiot.
Ja joo olen normaalipainoinen, mutta IKINÄ en ajattele kenestäkään pulleasta negatiivisesti tai arvostelevasti. ”lihava” on aivan yhtä arvokas ja tärkeä kuin sinä ja minä. Olen kyllästynyt painopaskanjauhantaan! Mikä ihmisiä vaivaa?
En olisi osannut asiaa itse paremmin sanoa
Sinulla on ruma sielu, sinä parka :( *säälii*