Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät vaan saa aikaiseksi täyttää VAUVAKIRJAA?

Vierailija
16.04.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm näin vietin ristiäisiäni/nimiäisiäni, meidän lapselta kun ne jäi kokonaan väliin sairaalassaolon takia. Tai: sanoin ensimmäisen sanani, otin ensimmäisen askeleeni, käännyin vatsalleni, Opin konttaamaan, lempiruokaani on...jne. Mun 1,5 vuotias kun ei ole vieläkään tehnyt mitään edellämainituista(ei edes syö itse), joten ne kohdat paistaa tyhjyyttään :(

Vierailija
2/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole koskaan saanut aikaiseksi täyttää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa saman asian (jopa paremminkin) kuin vauvakirja. Muutama lause silloin tällöin. Minä pidän vihkoa keittiössä mikron päällä, kirjoitan lasten syödessä aina jotakin.

Kirjoitan pikkulapulle, jonkin lausahduksen kun sen kulen ja laitan jääkaapin oveen magneetilla. Sielät sitten kerään vihkoon päivämäärien kanssa.

Moni ystäväni on harmitellut, että heistä ei ole mitään " todisteita" lapsuudesta, ja se harmitaa valtavasti....

Vierailija
4/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tallessa vauvakirjani, joka pursuilee tekstiä, kuvia yms. Ja äitini on jokaisen 8 lapsen vauvakirjan täyttänyt yhtä pursuilevasti tärkeää ja turhaakin tietoa :)

Ja siihen omaan vauvakirjaani palailen useasti, on jännä lukea minkä ikäisenä olen osannut mitäkin tehdä (hyvä verrata omiin lapsiin), mitkä hassua olen pienenä sanonut ja tehnyt, miten olen viettänyt lapsuuden synttärit/joulut yms. Siis se on paras kirja, jonka koskaan olen lukenut, vaikka melkoinen kirjafriikki olen. Mutta olen ikuisesti kiitollinen ja ylpeä äidistäni, että hän on jokaisen lapsensa vauvakirjaan panostanut kunnolla.

Ihanasta vauvakirjastani olen ottanut oppia ja raapustanut omieni lasten vauvakijoihin runsaasti kaikenlaista tietoa. Ja uskon, että omia lapsia ne kiinnostavat yhtä paljon, kuin minua omani.

Lämpimästi voin suositella sen kirjan täyttämistä. Mun mielestä se on ihmisen tärkeimpiä kirjoja :) Joka päivä voisi vaikka käyttää 5minuuttia sen täydentämiseen, se on lyhyt aika päivästä ja jokaisella on siihen varmaan mahdollisuus.

Eli tämä kirjoitus olis tälläinen tsemppaus viesti, kaikkia äitiä/isiä kirjoittamaan sitä kirjaa :)

Kannattaa vaikka pitää sitä kirjaa näkyvillä, jotta siihen tulisi kirjoitettua :)

Vierailija
5/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailja:

Eli tämä kirjoitus olis tälläinen tsemppaus viesti, kaikkia äitiä/isiä kirjoittamaan sitä kirjaa :)

Vierailija
6/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit tuntu että kaikille täytyy täyttää. Tosin on kiva katsoa kun nyt jo isommat lapset lukevat omaa vauvakirjaansa. Sinne olen taltionut hiuksista ja irroinneista hampaista lähtien kaiken laista. Äiti on aikanaan täyttänyt minun vauvakirjaani ja sitä on kyllä kieltämättä kiva lukea. On mukava nähdä miten pieni ranne on ollut kun sairaalan ranneke on vielä tallella jne... Mutta kun sen on kerran aloittanut, niin ei auta kuin jatkaa.

Vierailija
7/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kirjat mutta ei muista/saa aikaiseksi...

Vierailija
8/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit arkaan kohtaan. Lapsetkin jo 5 ja 7....

Vierailija
9/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mitä tykkää nyt leikkiä, laulaa, lukea, katsoa telkkarista

-Kaverit, lemmikit, kiinnostuksen kohteet

-miten syö, nukkuu,

-onko vaippoja, tuttia, pulloa, rättiä, unilelua

-mitä tehdään päivisin, retkiä, lomia jne

ja sitten vaan tulostan sen ulos ja arkistoin

Vierailija
10/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttömme sairastui neljän kuukauden ikäisenä vakavasti ja mua alkoi ihan ärsyttämään ne vauvakirjojen " näin minä kehityn" -jutut. Ei kiinnosta laittaa edes lapsen kuvia ajalta 4kk-1v mihinkään kansioihin tms. kun lapsen pää oli kuin iso ilmapallo kortisonihoidon seurauksena.

Vierailija
11/11 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailja:

Minulla on tallessa vauvakirjani, joka pursuilee tekstiä, kuvia yms. Ja äitini on jokaisen 8 lapsen vauvakirjan täyttänyt yhtä pursuilevasti tärkeää ja turhaakin tietoa :)

Ja siihen omaan vauvakirjaani palailen useasti, on jännä lukea minkä ikäisenä olen osannut mitäkin tehdä (hyvä verrata omiin lapsiin), mitkä hassua olen pienenä sanonut ja tehnyt, miten olen viettänyt lapsuuden synttärit/joulut yms. Siis se on paras kirja, jonka koskaan olen lukenut, vaikka melkoinen kirjafriikki olen. Mutta olen ikuisesti kiitollinen ja ylpeä äidistäni, että hän on jokaisen lapsensa vauvakirjaan panostanut kunnolla.

Ihanasta vauvakirjastani olen ottanut oppia ja raapustanut omieni lasten vauvakijoihin runsaasti kaikenlaista tietoa. Ja uskon, että omia lapsia ne kiinnostavat yhtä paljon, kuin minua omani.

Lämpimästi voin suositella sen kirjan täyttämistä. Mun mielestä se on ihmisen tärkeimpiä kirjoja :) Joka päivä voisi vaikka käyttää 5minuuttia sen täydentämiseen, se on lyhyt aika päivästä ja jokaisella on siihen varmaan mahdollisuus.

Kannattaa vaikka pitää sitä kirjaa näkyvillä, jotta siihen tulisi kirjoitettua :)

Nuo vauvakirjat kysymyksenasettelultaan ovat niin rajoittavia (ensimmäinnen kylpyni ja miltä se tuntui, milloin söin ensimmäisen kerran lusikalla jne..) ja tuntuu, että niihin ei voi enää edes kirjoittaa, kun vauva-aika on ohi.

Suurin osa lapsieni vauvakirjojen kohdista on jäänyt täyttämättä, kun ei niihin voi kirjoittaa mitään. Lastenhuoneen sisustus (ei meillä ole vauvalla ollut omaa lastenhuonetta), ensimmäinen päivä kotona , kuinka nukuin ja söin (oli niin ihmettelyä täynnä, että en todellakaan kellon kanssa katsonut, milloin vauva nukkui ja heräsi)