Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut jättävät laskujen maksun viime tinkaan ja sitten valittavat, että ei ole rahaa maksaa niitä?

Vierailija
31.01.2018 |

En vaan voi ymmärtää.

Itse maksan aina sen kuun laskut köntässä pois heti palkkapäivänä. Vaikka jonkun laskun eräpäivä olisikin loppukuusta. Silti.

Tämän jälkeen loput rahat jäävät käyttörahaksi eikä tarvitse murehtia laskujen maksua. Näin mä oon aina toiminut ja tuun aina toimimaan.

Musta olis kamalaa jos jo alkukuusta kuluttaisin kaikki rahani ja loppukuusta muistaisin, että ainiin mulla olikin joku tärkeä lasku maksamatta eikä sitten olis varaa maksaa sitä.

Mielummin laskut ensin pois ja mitä jää yli niin sen käytän hyvällä omalla tunnolla muihin asioihin. Ruokaan, vaatteisiin, pesuaineisiin mihin sitä rahaa nyt tarvitaankaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. Jos ei tule palkkaa vaan erilaisia tukia tipoittain pitkin kuukautta, ei yksinkertaisesti ole sellaista päivää, jolloin kaikki laskut voisi maksaa kerralla. Itsekin toimin kuten ap, mutta mulle tuleekin palkka, joka riittää kaikkiin laskuihini. 

Vierailija
2/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole missään valittanut, mutta kun on epäsäännölliset tulot (olemme molemmat mieheni kanssa tmi-yrittäjiä), voi joskus käydä niin, että jotakin laskua ei tule ihan ajallaan maksettua. Tällä alalla ei ole kuitenkaan niin suuret tulot, että kauheasti säästöön jäisi, ja hätävarasäästö ei säästössä pysy, jos siitä jatkuvasti verottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki laskut tule kuukautta ennen eräpäivää.

Vierailija
4/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasen "hyvä" kysymys... ehkä laskunmaksu on jätetty viime tinkaan vaikkapa juuri siksi, ettei ole ollut rahaa maksaa...

Vierailija
5/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskun saa maksaa myös ennen eräpäivää. Voit siis maksaa laskusi palkkapäivänä, vaikka sen eräpäivä olisi vasta myöhemmin.

Vierailija
6/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan eräpäivinä mutta nyt tulevassa kuussa harmittaa, kun eräpäivät on viidentenä mutta rahaa tulee vasta 7. päivä. Olen vain niin täsmällinen.

Vierailija
7/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasen "hyvä" kysymys... ehkä laskunmaksu on jätetty viime tinkaan vaikkapa juuri siksi, ettei ole ollut rahaa maksaa...

Ja miksei ole ollut rahaa maksaa? Sen ihan varmasti tietää, että se lasku on tulossa, joten siihen pitää varautua. Silloin ei osteta uusia halpisriepuja Kiinasta, kun tietää että sähkölasku on tulossa. 

Vierailija
8/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskun saa maksaa myös ennen eräpäivää. Voit siis maksaa laskusi palkkapäivänä, vaikka sen eräpäivä olisi vasta myöhemmin.

No eihän tuossa sanottukaan, ettei niitä voisi maksaa.

Mulla tulee palkka 20. päivä ja jossain laskuissa on eräpäivä 15. päivä. Maksan ne silti vasta palkkapäivänä.

Vierailija
9/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskut aina heti jos vain rahaa on. Tili saattaa olla 13. tai 14. päivä tyhjä, jolloin laskun eräpäivä on. Mutta sitten maksan sen 15. päivä eikä siitä yhdestä tai kahdesta päivästä ehdi edes tulla mitään lisämaksuja tai sakkoja. Täytyy sanoa että tammikuu on paha, silloin erääntyy usein monien järjestöjen jäsenmaksut ja minulla myös puolikas vakuutusmaksu. Järjestöjä voi tietysti karsia, ettei roiku niissä missä ei ole järkeä.

Vierailija
10/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmassa laskussa annetaan parin viikon tai parin päivän varautumisaikaa. Kyllä useimmat laskut tulevat ainakin kuukautta aiemmin niin että niihin on tarpeeksi aikaa varautua.

Vierailija
11/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa sanottukaan, ettei niitä voisi maksaa.

Mulla tulee palkka 20. päivä ja jossain laskuissa on eräpäivä 15. päivä. Maksan ne silti vasta palkkapäivänä.

Säännöllisesti tulevissa laskuissa eräpäivää voi pyytää aikaistettavaksi. Mullakin on palkkapäivä 20. päivä ja esim sähkölaskun eräpäivän sain pyynnöstä kuukauden 4:ksi päiväksi. Lasku siis tulee mulle jo sopivasti palkkapäiväksi ja voin maksaa sen samantien pois.

Vierailija
12/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan laskut maksuun heti, mutta tililtä ne siirtyy vasta eräpäivänä. Tilillä on aina sen verran rahaa, että ei tarvitse huolehtia muista asioista. 

Vierailija
13/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmassa laskussa annetaan parin viikon tai parin päivän varautumisaikaa. Kyllä useimmat laskut tulevat ainakin kuukautta aiemmin niin että niihin on tarpeeksi aikaa varautua.

Aika harva lasku tulee kuukautta ennen eräpäivää, kyllä useimmissa on se viikko tai kaksi aikaa maksaa.

Mutta tietysti jos on tiedossa että lasku on tulossa niin kannattaahan siihen varautua ja jättää rahaa syrjään tulevaa maksua varten.

Vierailija
14/14 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskut aina eräpäivänä. Ainoat poikkeukset on vuokra, jonka maksan yleensä hieman aiemmin (eräpäivä kuun 10.) ja luottokorttivelat tulee yleensä maksettua etukäteen pitkin kuukautta. Peruslaskujen suhteen (poisluettuna vuokra ja lk-velat) olisi periaatteessa sama koska ne maksan, koska niille minulla on erillinen laskubudjetti, jonne laitan joka kuukausi tietyn määrän rahaa syrjään niiden maksamista varten.