Miksi IS tekee koko ajan uutisia LENTOKONEISTA?
Iltasanomilla on tapana tehdä vähintään kerran viikossa joku juttu, joka käsittelee lentokoneessa matkustamista. Miksi? Näin ei ollut asiain laita vielä 10 vuotta sitten. "Tätä lentoemännät eivät halua sinun tietävän", "Tätä et tiennyt lentokoneen penkistä", "Tämä salattu ominaisuus on lentokoneessa" jne. jne. jne.
100 vuotta sitten suurin osa suomalaisista ei koskaan matkustanut kotipaikkakuntansa ulkopuolelle, korkeintaan maaseudulta lähimpään pikkukaupunkiin hoitamaan virastoasioita. Nyt kaikki matkustavat lentokoneilla ympäri maailmaa, ja jos sinä et pysty työpaikallasi kerskailemaan ulkomaanmatkoillasi, vaan vietät lomasi Suomessa, sinua halveksitaan.
Tähän ilmeisesti liittyy Iltasanomien tapa kirjoittaa lentokoneista. Omituista sekin, että IS vain kääntää lentokonejuttunsa ulkomaisilta nettisaiteilta eikä kehitä mitään omaa.
Kommentit (18)
Siellä on joku viiksikarvahipsteri innostunut lentsikoista.
Koska ihmiset lukee niitä uutisia lentokoneista. Iltalsanomat on kaupallinen kehti ja se julkaisee uutisia klikkausten perusteella. Mitä enemmän klikkauksia jokin uutinen saa osakseen, sitä enemmän lehti pyrkii tuottamaan samankaltaista sisältöä. Näin toimii markkinatalouden pelisäännöt, sillä klikkaukset tuovat lehdelle rahaa mainoksista ja mitä enemmän klikkauksia sitä enemmän rahaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on joku viiksikarvahipsteri innostunut lentsikoista.
Hipsterit jäi muodista jo neljävuotta sitten. Nyt trendikkäät nuoret hakee vaikutteita ajanmukaiseen katumuotiin 1930-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset lukee niitä uutisia lentokoneista. Iltalsanomat on kaupallinen kehti ja se julkaisee uutisia klikkausten perusteella. Mitä enemmän klikkauksia jokin uutinen saa osakseen, sitä enemmän lehti pyrkii tuottamaan samankaltaista sisältöä. Näin toimii markkinatalouden pelisäännöt, sillä klikkaukset tuovat lehdelle rahaa mainoksista ja mitä enemmän klikkauksia sitä enemmän rahaan.
Keitä helvetissä voivat kiinnostaa jenkkisaiteilta kopioidut lentokonejutut? Ketä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset lukee niitä uutisia lentokoneista. Iltalsanomat on kaupallinen kehti ja se julkaisee uutisia klikkausten perusteella. Mitä enemmän klikkauksia jokin uutinen saa osakseen, sitä enemmän lehti pyrkii tuottamaan samankaltaista sisältöä. Näin toimii markkinatalouden pelisäännöt, sillä klikkaukset tuovat lehdelle rahaa mainoksista ja mitä enemmän klikkauksia sitä enemmän rahaan.
Keitä helvetissä voivat kiinnostaa jenkkisaiteilta kopioidut lentokonejutut? Ketä kiinnostaa?
Mm. eläkeläisiä kiinnostaa. Täytyy tappaa aikaa ennen kuin aika tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset lukee niitä uutisia lentokoneista. Iltalsanomat on kaupallinen kehti ja se julkaisee uutisia klikkausten perusteella. Mitä enemmän klikkauksia jokin uutinen saa osakseen, sitä enemmän lehti pyrkii tuottamaan samankaltaista sisältöä. Näin toimii markkinatalouden pelisäännöt, sillä klikkaukset tuovat lehdelle rahaa mainoksista ja mitä enemmän klikkauksia sitä enemmän rahaan.
Keitä helvetissä voivat kiinnostaa jenkkisaiteilta kopioidut lentokonejutut? Ketä kiinnostaa?
Selvästi monia Iltasanomien lukijoita, ehkä jotkut heistä on suunnittelemassa ulkomaan matkaa tai joidenkin mielestä lentokoneista on mukavaa lukea. Iltasanomille tärkeintä on vain se että mahdollisimman moni klikkaa uutista ja avaasen jolloin mainosrahat kilahtaa kivasti lehden kassaan.
Raamatun Vanhan testamentin Danielin kirjassa kerrotaan maailmanloppua edeltävästä ajasta. Siellä sanotaan, englanninkielisten käännösten mukaan, joita pidetään maailman tarkimpina: MATKUSTELU LISÄÄNTYY. Suomen kielisissä, epätarkemmissa, käännöksissä se on käännetty toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset lukee niitä uutisia lentokoneista. Iltalsanomat on kaupallinen kehti ja se julkaisee uutisia klikkausten perusteella. Mitä enemmän klikkauksia jokin uutinen saa osakseen, sitä enemmän lehti pyrkii tuottamaan samankaltaista sisältöä. Näin toimii markkinatalouden pelisäännöt, sillä klikkaukset tuovat lehdelle rahaa mainoksista ja mitä enemmän klikkauksia sitä enemmän rahaan.
Keitä helvetissä voivat kiinnostaa jenkkisaiteilta kopioidut lentokonejutut? Ketä kiinnostaa?
Selvästi monia Iltasanomien lukijoita, ehkä jotkut heistä on suunnittelemassa ulkomaan matkaa tai joidenkin mielestä lentokoneista on mukavaa lukea. Iltasanomille tärkeintä on vain se että mahdollisimman moni klikkaa uutista ja avaasen jolloin mainosrahat kilahtaa kivasti lehden kassaan.
Miksei 10 vuotta sitten?
Ihmiset matkustavat nykyisin huomattavasti enemmän, kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
Helsinki-Vantaan matkustajamäärät
2007: 13 miljoonaa
2017: 19 miljoonaa
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset matkustavat nykyisin huomattavasti enemmän, kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
Helsinki-Vantaan matkustajamäärät
2007: 13 miljoonaa
2017: 19 miljoonaa
Iso, ellei jopa suurin osa tuosta kasvusta on kauttakulkumatkustajia, lähinnä Aasiasta Eurooppaan ja toisin päin. Suomalaisten matkustuskin on toki lisääntynyt, ja nyt on paljon enemmän lentoja maakunnista suoraan ulkomaille, kiitos halpalentoyhtiöiden. Kaikki ei mene enää Helsinki-Vantaan kautta.
Onko tämä IS-hullu vai lentokonehullu, vai molempia? Hullu kumminkin.
Kali yuga kirjoitti:
Raamatun Vanhan testamentin Danielin kirjassa kerrotaan maailmanloppua edeltävästä ajasta. Siellä sanotaan, englanninkielisten käännösten mukaan, joita pidetään maailman tarkimpina: MATKUSTELU LISÄÄNTYY. Suomen kielisissä, epätarkemmissa, käännöksissä se on käännetty toisella tavalla.
Koska raamattu on satukirja, noille höpötyksille ei kannata aikaansa uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset matkustavat nykyisin huomattavasti enemmän, kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
Helsinki-Vantaan matkustajamäärät
2007: 13 miljoonaa
2017: 19 miljoonaaIso, ellei jopa suurin osa tuosta kasvusta on kauttakulkumatkustajia, lähinnä Aasiasta Eurooppaan ja toisin päin. Suomalaisten matkustuskin on toki lisääntynyt, ja nyt on paljon enemmän lentoja maakunnista suoraan ulkomaille, kiitos halpalentoyhtiöiden. Kaikki ei mene enää Helsinki-Vantaan kautta.
Aasian lisäys tuosta on korkeintaan miljoona, ei sen enempää. Finnairin Aasian liikenteessä kulki viime vuonna 2,1 miljoonaa matkustajaa, suhteutapa sitä tuohon 19 miljoonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset matkustavat nykyisin huomattavasti enemmän, kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
Helsinki-Vantaan matkustajamäärät
2007: 13 miljoonaa
2017: 19 miljoonaaIso, ellei jopa suurin osa tuosta kasvusta on kauttakulkumatkustajia, lähinnä Aasiasta Eurooppaan ja toisin päin. Suomalaisten matkustuskin on toki lisääntynyt, ja nyt on paljon enemmän lentoja maakunnista suoraan ulkomaille, kiitos halpalentoyhtiöiden. Kaikki ei mene enää Helsinki-Vantaan kautta.
Niin ja olisiko antaa muutama esimerkki noista maakuntakentiltä lentävistä halpalentoyhtiöistä? Se, että Ryanair lentää jonkin viikottaisen lennon Lappeenrannasta ei oikein lasketa... varsinkaan, kun Tampereeltakaan ei Ryanair enää lennä.
Varmaan siksi, että lentoliput ovat halventuneet huimasti joten nykyisin myös kaikenlainen roskasakki pääsee matkustelemaan, heille on hyvä muistuttaa miten lentokoneessa pitää toimia.
Ei halpojen lentolippujen löytäminen ennen Momondoa, Trivagoa, Skyscanneria yms ollut kovinkaan helppoa.
Toimittelija tappaa aikaa selailemalla somea, ja tuottaa hieman sisältöä aina kun tulee vastaan joku sellainen amerikkalainen "tätä et tiennyt" -juttu, jolla voisi saada kalasteltua klikkejä. Siitä hänelle maksetaan.
Niin.