Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kellään varaa yli 500k€ asuntoihin?

hölöpöp
30.01.2018 |

Millaiset tulot ja säästöt/takaukset pitää olla, että saa yli 500k€ asuntolainan? Itselle nauretaan pankissa päin naamaa, kun haimme 200k€ lainaa 10k€ säästöillä (tulot 5300€ NETTO per kk). Ei muita lainoja. Ainoa, mitä meillä ei ole, on takaajat.

Onko tässä maassa oikeus lainoihin vain niillä, jotka sattuvat syntymään rikkaisiin perheisiin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt. Mulle luvattiin pankista 65 000 laina. Juu ei. Mielummin vuokraan keskustasta kun muutan slummiin ja ostan noin halvalla jonkun romun.

Vierailija
22/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalliita asuntoja osteta lainalla. Joko saadaan avustusta vanhemmilta (mekin olemme saaneet n 250 000) ja/tai ostetaan ensin pienempi asunto, myydään se pois voitolla, sitten vähän isompi ja taas myydään pois voitolla. Samalla kun on yli 10 v maksettu lainoja pois ja saatu välissä myyntivoittoja, voi pankki rahoittaa sen välin, niin pääsee niihin arvokkaampiin käsiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö useammassa pankissa? Lainan saantiin vaikuttaa myös se millaista ja mistäpäin asuntoa on ostamassa.

Me ei oltais saatu Danskesta lainaa ollenkaan. Käytiin myös kahdessa muussa joissa molemmissa lainaa tarjottiin.

Vierailija
24/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulot 5300€/kk nettona ja miehellä 7000-9000€/kk nettona. Asuntomme arvo on 800 000€. Säästettiin 100 000€ omaa rahaa ja molemmat omistavat kerrostalo osakkeet, jotka ovat lainan vakuutena.

Ei kumpakaan olla rikkaasta perheestä. Mun äiti on kuollut ku olin lapsi ja isä on kaupan kassalla töissä. Miehen vanhemmat maanviljelijöitä ja rahasta ollu aina pulaa.

Alettiin seurustelemaan, kun oltiin 13 vuotiaita. Lukion ja yliopiston aikana molemmat teki töitä, ettei opintolainaa tarvitse nostaa. Kun valmistuttiin niin erottiin. Silloisilla säästöillä molemmat osti oman asunnon. Oltiin pari vuotta erossa, kunnes tavattiin kaverimielessä ja sille tielle jäätiin.

Nyt meillä on hyvät tulot, taloudellinen tilanne täydellinen, kaksi lasta ja unelmien asunto.

Helppo tie meillä ei ole ollut ja kovasti ollaan tehty töitä tämän elämän eteen. Että ei se onni vain rikkaita suosi. Se on ihan itsestään kiinni, millaisen elämän saa.

Mitä teette työksenne?

Vierailija
25/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulot 5300€/kk nettona ja miehellä 7000-9000€/kk nettona. Asuntomme arvo on 800 000€. Säästettiin 100 000€ omaa rahaa ja molemmat omistavat kerrostalo osakkeet, jotka ovat lainan vakuutena.

Ei kumpakaan olla rikkaasta perheestä. Mun äiti on kuollut ku olin lapsi ja isä on kaupan kassalla töissä. Miehen vanhemmat maanviljelijöitä ja rahasta ollu aina pulaa.

Alettiin seurustelemaan, kun oltiin 13 vuotiaita. Lukion ja yliopiston aikana molemmat teki töitä, ettei opintolainaa tarvitse nostaa. Kun valmistuttiin niin erottiin. Silloisilla säästöillä molemmat osti oman asunnon. Oltiin pari vuotta erossa, kunnes tavattiin kaverimielessä ja sille tielle jäätiin.

Nyt meillä on hyvät tulot, taloudellinen tilanne täydellinen, kaksi lasta ja unelmien asunto.

Helppo tie meillä ei ole ollut ja kovasti ollaan tehty töitä tämän elämän eteen. Että ei se onni vain rikkaita suosi. Se on ihan itsestään kiinni, millaisen elämän saa.

Mitä teette työksenne?

Itse olen markkinointialalla ja teen paljon ulkomaan keikkaa. Mieheni on lakimies ja hänellä on oma asianajotoimisto.

Vierailija
26/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on k€? Kiloeuroa? Kuhatta euroa?

Vierailija
27/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenlasketut tulot lähes 200 000 euroa/vuosi, työskennellään molemmat johtotehtävissä eikä lapsia elätettävänä.  Lisäksi säästöjä, sijoituksia ja edellisen asunnon myyntivoittoja yhteensä noin 300 000 euroa. Olis mahdollista ostaa n. 800 000 euron asunto, mutta emme sentään ole niin hulluja. :D Puolen millin kämppä riittää varsin hyvin niin jää rahaa myös elämiseen.

Vierailija
28/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat auttaneet, miehellä isot tulot ja meillä pienet menot. Lisäksi molemmilla on ollut asunto 18-vuotiaasta asti. Näin olemme saaneet nyt jo velattoman 500 000 asunnon. Olemme kolmevitosia.

Olemme tästä joka päivä kiitollisia ja jaamme tätä hyvää myös eteenpäin.

Vierailija
29/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asuntoa ostettu, toinen 550 000 euroa ja sijoitusasunto 220 000. Mies laittoi ennakkoperintöä 250 000 euroa ja loput lainaa. Yhteiset nettotulot jotain 11 000 euroa. 

Vierailija
30/31 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa tulee n. 300 000 - 800 000 euroa nettona, ja pankista saataisiin lainaa 13 miljoonaan asti. Tyydyttiin kuitenkin sellaiseen budjettitaloon helsingin keskustasta.

Vierailija
31/31 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka noin 2800 e/kk, omia säästöjä noin 80.000 ja lainaa tarjottiin 400.000 eur.

Miten ihmeessä ap aikoo hoitaa lainansa jos nyt säästöön on saatu vain kymppitonni? Se kuluu pelkkään varainsiirtoveroon.

Tämä.

Mun tyttärelläni on nettotulot n 2400€/kk mutta on 3 vuodessa säästänyt n 30 000€ ensiasuntoonsa. Kohta pitäisi olla tarpeeksi kasassa, lisäksi valtion takaus 15% niin saa luvatun lainan n 180 000€ yksin.