Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssan sairastanut - kerro kuinka raju tauti oli vs. normi flunssa

Vierailija
30.01.2018 |

Kiinnostaa myös kuulla, että sairastuitko rokotteesta huolimatta. Tai ajatteletko nyt sairastamisen jälkeen, että olisi pitänyt ottaa se rokote.

Itse olen jo useana vuonna ottanut rokotteen. Koskaan en ole influenssaa sairastanut, eikä toivottavasti tarvitsekaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitä yhteistä olisi flunssalla ja influenssalla. Flunssa on ihan eri tauti, sellaista tukkoista räkäoloa ja ehkä vähän lämpöä. Buranaa yms. naamaan ja ihan siedettävä olo.

Influenssa on sitten jo kuoleman rajamailla olevaa oloa, se sairauden tunne on jotain ihan hirveää. Sairaalaan reilun viikon potemisen jälkeen ja ihan paareilla vietiin. Taudin alkukin ihan erilainen kuin flunssassa ja lääkkeet eivät tehoa.

Vierailija
42/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka ei uskoisi, että influenssa on olemassa.

Sen sijaan k0ronan-kieltäjiä on pilvin pimein.

Influenssarokotuksiin suhtaudutaan neutraalisti, ne otetaan tai ei ja niistä ei vouhkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sikainfluenssa. En ottanut rokotetta. Sain taudin matkalla välimerelle.

Tavallisessa nuhassa pystyn toimimaan melko normaalisti, mutta influenssassa en päässyt yksin edes sohvalta ylös ja vessaan. Asuin vielä vanhemmillani ja äiti joutui aina taluttaan mut vessaan, hyvä kun sain ees itse housut alas. Joka paikkaa särki älyttömästi.

Kuume oli koko ajan 39-40'C ja kerran se nousi hetkeksi jopa 41'C. En jaksanut kuin maata.

Toipuminen kesti varmaan pari viikkoa.

Ja silti en ole ottanut koronarokotetta. Mielummin uusi vastaava kokemus kun narkolepsia tai jotain pahempaa.

Vierailija
44/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan lapsena, lukiossa, opiskellessa ja armeijassa. Sitten vielä kerran n.15 v sitten. Silloin tarjottiin työpaikalla ilmaista influenssarokotetta ja otin se vastaan koska kokemukset taudista oli niin kamalat. Olen saanut sen jälkeen rokotuksen joka vuosi enkä ole sairastanut influenssaa, mikä on ollut kiva juttu.

Normiflunssat on vaan ärsyttäviä, räkää nuhaa ja kurkkukipua, joskus kuumetta. Saattaa kestää pitkään. Ärsyttävää mutta ei vaarallista. Hassua on että minulle ei influnessassa ole koskaan tullut henkitystieoireita.

Vierailija
45/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut influenssa elämäni aikana 3 kertaa. 20v, 30v ja 40v. Kamala tauti. Niiden välissä aina noin 10v, mutta sen jälkeen kun aloin ottamaan rokotteita, en ole sitä sairastunut. Mieleenpainuvin oire on korkea kuume, joka kestää monta päivää. Siis yli 39 astetta. Jälkutautina tullut mm keuhkoputkentulehdus kerran. Ota rokote. N48.

Koronankin olen sairastanut ennen rokotuksia ja siinä minulle ollut muut oireet pahempia (yskä, keuhkot ja kamala kurkkukipu), mutta ei korkeaa kuumetta.

Influenssa ja korona molemmat todellakin paljon pahempia kuin pieni nuhakuume. Ainakin minulle perusterveelle hoikalle naiselle.

Vierailija
46/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari kertaa ollut influenssa. Suurin ero tavalliseen flunssaan se, että ei ole räkäisyyttä ja kurkkukipua, vaan se tosi korkea kuume, "keuhkokipu", horkka ja se, että on suunnilleen taju kankaalla viikon. Ja seuraavat viikot sen jälkeen on kunto niin nollissa, että hengästyy ja hikoilee kylmää hikeä jo pelkästä kävelystä.

Vierailija
47/48 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa on lyhyt muoto sanasta influenssa. Sama tauti.

Kato perkele, semantikko. Ja ei muuten ole!

Vierailija
48/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssa on lyhyt muoto sanasta influenssa. Sama tauti.

Kato perkele, semantikko. Ja ei muuten ole!

niillä jotka eivät ole oikeasti sairastaneet influenssaa on flunssa ja influenssa sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi