Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsettomuus on ongelma lapsiperheille ja lapsiperheet lapsettomille?

Vierailija
30.01.2018 |

Meillä on kaksi lasta, joita tietysti rakastan enemmän kuin mitään, mutta en silti koe, että itse valittu lapsettomuus tarkottaisi, että jää jostain paitsi. Tosin ymmärrän, että käy hermoille itkeminen raskaasta arjesta lasten kanssa, kun niitä on kuitenkin valinnut itse tehdä. Ja se hokeminen "tajuat sitten kun on x määrä lapsia" ärsyttää varmasti kaikkia. Mutta muuten, mikä ongelma lapsiperheet ovat lapsettomille ja lapsettomat lapsiperheille?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taitaa olla siitä, että aina hiertää, jos joku päättää elää elämäänsä eri tavalla kuin miten juuri minä haluan elää.

Vierailija
2/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan olla, että teet nyt yleistyksiä palstan trollien perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse taitaa olla siitä, että aina hiertää, jos joku päättää elää elämäänsä eri tavalla kuin miten juuri minä haluan elää.

Korjaisin tätä lausuntoa kyllä siten, että se on tietty ihmistyyppi, jota hiertää toisten erilaiset valinnat. Kaikkia ei suinkaan hierrä.

Vierailija
4/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan ole mitään lapsiperheitä vastaan, vaikka itse lapseton (omasta valinnastani) olenkin. Ainut vaan että meille ei tarvitse tulla lapsien kanssa kylään. Itse kyllä mielelläni käyn heidän luonaan kylässä, mutta mulla on iso koira ja muutenkaan koti ei ole "lapsiturvallisesti" kalustettu. 

Vierailija
5/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ihannoivat toistensa valintoja. Tai ainakin perheelliset ihannoivat lapsettomien valintaa. Lapsettomilla on vapaus ja onni.

Vierailija
6/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että suurimmalle osalle se ei ole mikään ongelma. Nettikirjoitukset vain saavat aikaan perspektiiviharhan. Muutama äänekäs kirjoittelee ja muista alkaa tuntua, että kaikki vihaavat toisiaan. Todellisuudessa harvaa kiinnostaa toisten perheet ja elämäntyylit niin paljon, että se olisi ongelma.

Vierailija
7/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan olla, että teet nyt yleistyksiä palstan trollien perusteella?

Veikkaan tätä samaa, en itse ole tavannut ikinä ketään irl, jota ärsyttäisi kenenkään lapsettomuus tai lapsellisuus.

Vierailija
8/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ja ei kyllä haittaa tai ole ongelmia jos jollain on lapsia. Ei lapsissa mitään vikaa ole. Minun elämäntyyliin ei lapsi sovi. Enkä hauku niitä jolla on lapsia. Toisille sopii lapsi ja toisille ei sovi. Ei kai se sen kummempaa ole.

Vierailija
9/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut perheellistä jota häiritsisi se että jollain ei ole lapsia, ja hyvin harva lapseton ärsyyntyy lapsista tai lapsiperheistä.