Kannattaako yhteenmuuttoa odottaa enää kauempaa ?
Mieheni jankuttaa lähes puolen vuoden seurustelun jälkeen, että hänen mielestään on mukamas vieläkin liian aikaista muuttaa yhteen. Minä taas olen halunnut jo kolmen kuukauden ajan sitä yhteistä kotia, enkä jaksa enää tätä kahden kämpän välillä ravaamista. Naimisiin meno ja lapset ovat kyllä suunnitelmissa, mutten teidä kannattaako minun enää odottaa tämän miehen kanssa. Molemmat olemme jo yli kolme-kymppisiä ja asiat ovat molemmilla mallillaan, niin että mitään järkevää estettä yhteenmuutolle ei mielestäni edes ole. Mutta mies ei vaan tahdo :( ...
Kannattaako minun odottaa vai tuhlaanko vain aikaani tämän miehen kanssa ? En minä kuitenkaan voi mitään naimisiin meno-lupauksia tai perheitä alkaa perustamaan ennen kuin tiedän miten yhteinen arki sujuu.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Lopeta toisen painostaminen ja turha kiirehtiminen. Jotkut arvostavat omaa rauhaa eivätkä halua hätiköidä isojen päätösten kanssa.
Niin, mutta kai sitä nyt tässä iässä luulisi jo tietävän aika nopeasti, haluaako jatkaa yhteistä taivalta ja edetä, varsinkin kun sitä suhdekokemusta on jo aika paljon ? Ja lisäksi tässä ollaan jo yli kolmekymppisiä ja molemmat todella haluavat lapsia ja naimisiin, en minä ainakaan voi edes odottaa monia vuosia koskapa hedelmällisyys laskee koko ajan !
Sano miehelle, että sinä maksat yhteisen asunnon kulut, mies voi jättää oman asuntonsa sijoituskämpäksi. Ja että tietenkin molemmilla on omat rahat, ei ole tarkoitus siipeillä. Ja että anoppi saa tulla käymään vaikka joka viikko.
Kyllä se mies suostuu, kun ehdot on oikeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Lopeta toisen painostaminen ja turha kiirehtiminen. Jotkut arvostavat omaa rauhaa eivätkä halua hätiköidä isojen päätösten kanssa.
Niin, mutta kai sitä nyt tässä iässä luulisi jo tietävän aika nopeasti, haluaako jatkaa yhteistä taivalta ja edetä, varsinkin kun sitä suhdekokemusta on jo aika paljon ? Ja lisäksi tässä ollaan jo yli kolmekymppisiä ja molemmat todella haluavat lapsia ja naimisiin, en minä ainakaan voi edes odottaa monia vuosia koskapa hedelmällisyys laskee koko ajan !
Suhdekokemusta jo aika paljon kun kokonaista puolivuotta olette olleet kimpassa? Tiesitkö, että avioliitto saati lapsien hankinta ei kaikille tarkoita sitä, että haluaisi jakaa elää saman katon alla. - Toki se monta kertaa on niin, mutta mikään pakko ei ole. Jos minun kumppanini olisi noin puolenvuoden yhteiselon jälkeen alkanut vängätä yhteen muuttoa, niin voi olla, että olisin säikähtänyt ja juossut karkuun.
Me oltiin yhdessä vuosi ennen kuin muutettiin yhteen. Ihan sopiva aika minusta. Kyllä se sen puolen vuoden kohdalla oli vielä aikalailla toiseen tutustumista vaikka joka viikko nähtiin ja olin yleensä useamman päivän viikossa yötäkin miehen luona.