Vastaatko epäkohteliaisiin letkautuksiin samalla mitalla? Vai hymyiletkö vaan ja yrität sivuuttaa asian?
Itse teen jälkimmäistä, mutta olen todella alkanut toivoa, että osaisin olla yhtä röyhkeä ja sanoa jotain napakkaa vartaloni, perheeni, ammattini, kotini ja monen muun henkilökohtaisen asiani päivittelyyn.
Kommentit (7)
Lähtökohtaisesti jo töykeyksien letkauttelijat ovat ymmärryksensä tasolla jossakin paaaaljon alempana. Jos minä sanon takaisin, ei se toinen osapuoli osaa letkautustani kummoisenakaan pitää (koska on tottunut sellaiseen omasta puolestaan) ja kylväisin vaan lisää negatiivisuutta.
Parempi siis jättää tölväisijät omaan arvoonsa, eikä alkaa itse samaan leikkiin.
" Höh, teille pölvästit!" , ajattelen ma.
Vierailija:
Itse teen jälkimmäistä, mutta olen todella alkanut toivoa, että osaisin olla yhtä röyhkeä ja sanoa jotain napakkaa vartaloni, perheeni, ammattini, kotini ja monen muun henkilökohtaisen asiani päivittelyyn.
Ilkeät letkautukset ovat usein tarkoitettu muka ohimeneviksi piikittelyiksi, joita muka ei kukaan huomaa, mutta jotka jäävät jokaisen kuulijan mieleen leijumaan. Sutkauttaja haluaa luoda mielikuvan, mutta harvoin tehdä asiastaan suurempaa mölyä, kuten esim perustella sitä tai keskustella asiasta.
Minä pakotan hänet siihen. Esim jos minulle sanotaan vaikka että " no teidän lapset saa tehdä mitä haluavat" , kysyn että mitä tarkoitat tällä, miten niin saavat tehdä mitä haluavat, mistä hänelle on sellainen käsitys tullut ja lopuksi usein asiaan kuin asiaan kysyn että katsooko puhuja itsellään olevan oikeus arvostella toista noin heppoisin perustein, etenkin kun aiempien kysymysten myötä on usein käynyt ilmi, ettei niihin osata mitään tarkempaa vastatakaan.
Kannattaa siis tehdä asiasta vielä suurempi numero kun puhuja on tarkoittanut.
Toisinaan saatan kyllä suoraan sanoa, että " tuopa oli kyllä vähän ilkeästi sanottu" tai muuta sellaista.
etten yleensa tajua mitään heittoja ennen kuin hetken päästä, ja myöhässä on turha mennä sitten vastaamaan samalla mitalla. yleensä yritän jutella vaan normaalista, kun en tajua että vastapuoli on ollut tahallaan ilkeä.
oon itse ihmisille, kilteille sekä tuhmille, kohtelias ja ystävällinen. siksi en sitten aina hoksaa että muut ei aina ole. haluaisin olla napakampi.
kaikkia töykeyksiä en edes oikein huomaa, varsinkaan jos ne tulevat puolitutun suusta - sukulaisille osaan olla kirpeämpi
en tekisi kumpaakaan noista, ap. Vaan ilman samalle vittuilun tasolle alentumista ilmaisisin, että toinen on sanonut jotakin loukkaavaa. Siis ihan suoraan " sinä loukkasit nyt minua/ tuo, mitä sanoit, oli täysin asiatonta" ...
Mutta joo, vaikeaa tuo on. Kiltin tytön rooliin kun ei kuulu älähtää. Ja monta kertaa nasevat vastakommentit keksii pitkän ajan kuluttua tilanteesta. ;=)