Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varpaiden välinen ihorikko, heräsin yöllä kutinaan jatkuvasti

Vierailija
30.01.2018 |

Jalat pääsevät muhimaan töissä ja pikkuvarpaan viereinen iho on aivan rikki, nyt uutena oireena tuli yöllä piinaava kutina ja heräsin useaan otteeseen kun raavin sitä väliä. Varvas myös ihan turvonnut ja kuumottaa. Nukuin ilman sukkia. Mistä kyse ja miten tämän voi hoitaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa varvasvillaa tai ihan vain jotain paksumpaa villalankaa. Kierrä sitä kevyesti niiden varpaiden ympärille, joiden välit hautuvat. Näin välit jäävät hieman auki ja pääsevät hengittämään.

Vierailija
2/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese jalat usein, kuivaa hyvin ja osta apteekista talkkia, jota laita varpaiden väliin. Ota aina kengät pois kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieni. Apteekista saa lääkevoidetta.

Vierailija
4/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasienen olet saanut. Käy hakemassa apteekista lääkkeet.

Vierailija
5/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasilsa tulee itselle ainakin samantien jos pääsevät jalat koko ajan hautumaan. Jos vain mahdollista niin olisi hyvä välillä antaa jalkojen hengittää eli kengät pois jalasta. Jos ei niin mahdollisimman hengittävät kengät jalkaan ja puuvillasukat. Yllämainituilla pesulla ja talkilla voi ehkäistä myös tätä. Erityisesti talkki toimii yllättävän hyvin jopa deodoranttina!!

Jalkojen pesu joka päivä. Katso onko varpaiden välissä pieniä rakkuloita/muita näppylöitä tai kohoumia. Sitten vaan jalkasilsaan tarkoitettua voidetta apteekista ja nämä neuvot käyttöön.

Vierailija
6/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan varvasväleihin perunajauhoa, se kuivattaa kaiken kosteuden pois. Sitten olen kietonut nenäliinasta suikaleet ympärille. Sukulaiseni käytti muinoin tuota villalankaa ja on se ainakin kestävämpi. Se kutina voi tosiaan olla ihan mieletöntä ja ennen luulin, että se on jalkasientä ja lääke auttoikin. Myöhemmin ostin toista lääkevoidetta, joka ei auttanut lainkaan ja aloin ihmetellä. Tajusin sitten, että se eka lääke oli puuterimuotoista eli se vain kuivatti kuten perunajauhotkin ja vaiva parani sillä, tuli ne lääkeaineet laitettua ihan turhaan.

Vierailija
7/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljyllä parani minulta tuo vaiva.

Vierailija
8/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaiden välissä on varmaan nyt sieni, koska kutiaa. Se pitää hoitaa pois. Mutta muuten tuo varvasvilla on hyvä apu; minullakin on sen malliset varpaat, että aina tuppaa nelosvarpaiden alapuolelta taitekohta hautumaan. Olen ostanut askarteluliikkeestä huovutusvillaa, jota käytän varpaiden välissä, apteekin varvasvilla on paljon kalliimpaa.

Vierailija
9/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silsa. Saan sen itse aina kun jalat muhii. Pikkuvarpaan väliin tulee punainen parantumaton haavauma ja jalat kutisevat öisin. Kun aloitat kuurin, kutisevat aluksi entistä enemmän.

Vierailija
10/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kortisonivoidetta.

Vierailija
11/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista lamisilia. Jos ei yhden tuubin jälkeen lähde paranemaan niin menisin lääkäriin. Jalkasieni leviää todella nopessti muualle jalkapohjaan joten mahd. Nopeasti kävisin sen rasvan ostamassa. Jatkossa lampaanvillaa varpaiden väliin niin ei pääse hautumaan, sitäkin saa apteekista ;) terveisin jalkaterapeutti.

Vierailija
12/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vielä lisää, että ihan noiden omienkin kokemusteni perusteella suosittelen, että selvittää ensin onko kyseessä edes jalkasieni ennen kuin alkaa mitään lääkkeitä käytellä. Itse menin halpaan, kun kaikissa mainoksissa korostettiin oireena sitä hirveää kutinaa ja se minulla juuri oli. Mutta ei se kutina mistään sienestä sitten johtunut tai jos johtuikin, se parani perunajauhoilla :)

Vierailija
13/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieni, oikeasti? Eikö sen hoito kestä ainakin viikkoja? Näen työssäni sienipotilaita ja lähes poikkeuksetta heillä on ollut vaiva jo vuosia... voi apua :(

T. Ap

Vierailija
14/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pari viikkoa. Älä päästä pahaksi niin saat nopeammin hoidettua. Mutta ehkä kantsii ensin näyttää tohtorille, jos ei ennestään tuttu vaiva.

Vierailija
15/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menestyksellä käyttänyt pihkavoidetta. Tepsii heti. Toki on syytä hommata hengittävät jalkineet ja huolehtia puhtaudesta.

Vierailija
16/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Lontoosta. Älkää ikinä sovittako kenkiä siellä ilman sukkia, ja jos mahdollista älkää ostako kenkiä sieltä lainkaan. Itse sovitin varvikkaita kenkäkaupan alessa. Virhe. Paranee hetkeksi lääkkeillä, mutta tulee aina uudestaan. Pitääpä kokeilla tuota perunajauhoa.

Vierailija
17/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasieneen auttaa useimmiten kertahoito, jos ostat esim. lamisilia. Muilla valmisteilla saatat joutua voitelemaan jalkoja aamuin illoin viikon ajan. 

Vierailija
18/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo lamisil solo parempi kuin pelkkä lamisil? Siinä luki että pitää käsitellä molemmat jalat, mutta toinen on oireeton..

T. Ap

Vierailija
19/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo lamisil solo parempi kuin pelkkä lamisil? Siinä luki että pitää käsitellä molemmat jalat, mutta toinen on oireeton..

T. Ap

kannattaa käsitellä molemmat, se tartunta ei alkuvaiheessa oireile.

Vierailija
20/23 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia teille. Laitan illalla lamisil soloa, nyt työpäiväksi sidoin hautumisen estämiseksi sorbact green sidosta pikkuvarpaan ympärille.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän