Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle kolmekymppisiä eläkeläisiä

Vierailija
29.01.2018 |

Onko täällä alle kolmekymppisiä kantasuomalaisia eläkeläisiä tai tunnetko heitä? Mikä on tarina tämän takana? Jos sairautta, niin miksi niin nuorena jo luovutetaan ja laitetaan eläkkeelle?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin / pääsin eläkkeelle 23-vuotiaana. Aivoveritulppa.

Vierailija
22/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tässä mieleeni eräs lehti, jossa oli juttua alle 30-vuotiaista eläkeläisistä. Hieman hämmastyttävää oli se, että juttuun haastateltavaksi oli valittu 32-vuotias nainen. Siis eihän hän ollut alle 30-vuotias. Ei asia minua haittaa, mutta laitoin sen kyllä merkille. Ensin kirjoitetaan monen sivun artikkeli alle 30-vuotiaista, haastatteluun otettu on kuitenkin yli 30.

Ehkä hän oli jäänyt eläkkeelle jo alle 30-vuotiaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tässä mieleeni eräs lehti, jossa oli juttua alle 30-vuotiaista eläkeläisistä. Hieman hämmastyttävää oli se, että juttuun haastateltavaksi oli valittu 32-vuotias nainen. Siis eihän hän ollut alle 30-vuotias. Ei asia minua haittaa, mutta laitoin sen kyllä merkille. Ensin kirjoitetaan monen sivun artikkeli alle 30-vuotiaista, haastatteluun otettu on kuitenkin yli 30.

Ehkä hän oli jäänyt eläkkeelle jo alle 30-vuotiaana?

Ei ollut jäänyt. Oli jäänyt eläkkeelle vasta 32-vuotiaana, juuri ennen haastattelua.

Vierailija
24/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ihmeteltiin miksi en saa työtä, lähettivät neuropsykiatrille. Neuropsykiatri sanoi etten sovellu nykyisen laiseen työelämään* ja määräsi sairauseläkkeelle.

*Nykyisen lainen työelämä on joustamatonta, säännöllistä ja toistavaa. Tämän siis pitäisi muuttua, tai sitten minun on ruvettamava miettimään repeanko sitten jonkinlaiseksi taiteilijaksi. Se taas vaatisi yleisen asenneilman muuttumista.

Vierailija
25/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeat pääsevät halutessaan eläkkeelle. Onko mielestäsi tarpeeksi hyvä syy? Haluatko itse kokeilla?

Onko sinulla joku ongelma kun noin vihamielinen tyyli?

Sokeus on pysyvyytensä ja suuren haittansa takia yksi niitä tilanteita joissa eläke varmasti on perusteltua. Toinen on esim. neliraajahalvaantuminen jos siitä ei ole odotettavissa parantumista.