Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle kolmekymppisiä eläkeläisiä

Vierailija
29.01.2018 |

Onko täällä alle kolmekymppisiä kantasuomalaisia eläkeläisiä tai tunnetko heitä? Mikä on tarina tämän takana? Jos sairautta, niin miksi niin nuorena jo luovutetaan ja laitetaan eläkkeelle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni 16v. Erittäin vaikea sydänvika.

Vierailija
2/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä ole mahdollisuus korjata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni kautta tunnen paljonkin ja yleisin syy on mielenterveysongelmat. Nuorilla eläke on yleensä aina määräaikainen. Eläkkeelle joutuu, jos sairauspäivärahan maksimiaika on käytetty eikä ole vielä työkykyinen. Eläkkeelle nuorena joutuminen ei tarkoita sitä, että loppuelämä menisi eläkkeellä.

Vierailija
4/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alle 30-vuotiaana määräaikaisella tk-eläkkeellä syövän jälkeisten terveysongelmien vuoksi. Onko tämä provo, vai onko jollain oikeasti noin huono käsitys sairauksien kirjosta?

Vierailija
5/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha koulukaveri 28v. Mielenterveyssyistä. Hänen kohdallaan masennuksen syitä ei edes ole yritetty hoitaa vaan pelkkiä oireita lääkitään. Tää ihminen on niin lääkkeillä turrutettu, ettei hänen tilanteensa tule ikinä paranemaan.

Vierailija
6/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vermossa noita näkee paljonkin.

Vierailija
7/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut alle 30-vuotiaana määräaikaisella tk-eläkkeellä syövän jälkeisten terveysongelmien vuoksi. Onko tämä provo, vai onko jollain oikeasti noin huono käsitys sairauksien kirjosta?

Ei tämä mikään provo ole. Ja on kyllä tietoa sairauksien kirjosta. Mutta sitä en ole tiennyt että eläkkeitä annetaan väliaikaisesti sairauksista toipumiseen. Olen luullut että sairauspäivärahat yms. on sitä varten.

Miksi valtio antaa eläkkeen eikä käytä muita tapoja varmistaa ihmisen elanto?

Vierailija
8/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kantasuomalaisia eläkeläisiä?

Vierailija
9/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta Tauskin poika oli kolarissa nuorena ja hänestä tuli työkyvytön.

Vierailija
10/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin 27-vuotiaana kuntoutustuelle eli määräaikaiselle eläkkeelle mielenterveyssyistä. Olin ollut sairauslomilla 23-vuotiaasta asti ja sitten tuli päiväraja täyteen. Koska en ollut vielä(kään) työkykyinen, hain kuntoutustukea. Se oli se seuraava askel. Nyt olen ollut tällainen määräaikainen eläkeläinen 2,5 vuotta ja aloittanut tänä aikana terapian. Se on aika iso satsaus niin taloudellisesti kuin sitoutumisen kannalta ja kuntoutustuki/eläke mahdollistaa tämän.

Vierailija
11/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään provo ole. Ja on kyllä tietoa sairauksien kirjosta. Mutta sitä en ole tiennyt että eläkkeitä annetaan väliaikaisesti sairauksista toipumiseen. Olen luullut että sairauspäivärahat yms. on sitä varten.

Miksi valtio antaa eläkkeen eikä käytä muita tapoja varmistaa ihmisen elanto?

Eli mitä muita keinoja? Sairauspäivärahapäivät kun ovat kuluneet loppuun, oliko se 248 päivää, sitten voi hakea tk-eläkettä. Päätöksessä yleensä kestää ja väliajalle haetaan työttömyyskorvausta, vaikkei työkykyä olisikaan.

Perustulo olisi tietenkin tässäkin hyvä. T. Syövän sairastanut

Vierailija
12/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö ettei mustilaiset ole kantasuomalaisia?

Vierailija
13/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2 (tosin molemmat jo yli 30), toisella se oli tilapäistä, toisella pysyvä. Vakavat fyysiset terveysongelmat kummallakin syynä, toisella ei mahdollisuutta parantua.

Vierailija
14/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Syynä autismiin liittyvät ongelmat.

Vierailija
15/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö ettei mustilaiset ole kantasuomalaisia?

Joo, ei.

Vierailija
16/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä ole mahdollisuus korjata?

On, mutta annetaan kitua

Vierailija
17/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleeni eräs lehti, jossa oli juttua alle 30-vuotiaista eläkeläisistä. Hieman hämmastyttävää oli se, että juttuun haastateltavaksi oli valittu 32-vuotias nainen. Siis eihän hän ollut alle 30-vuotias. Ei asia minua haittaa, mutta laitoin sen kyllä merkille. Ensin kirjoitetaan monen sivun artikkeli alle 30-vuotiaista, haastatteluun otettu on kuitenkin yli 30.

Vierailija
18/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeat pääsevät halutessaan eläkkeelle. Onko mielestäsi tarpeeksi hyvä syy? Haluatko itse kokeilla?

Vierailija
19/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpään sairastunut veljeni

Vierailija
20/25 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtapaturman takia kaksvitosena eläkkeelle.