Joku nainen alkoi raivota leikkipaikalla, koska jätin lapset yksin siksi aikaa että hain kahvin yläkerran kahvilasta!
Lapset ovat 9 v ja 6v, rakentelivat legoilla siinä lattialla sen aikaa kun menin viereiset liukuportaat ylös ja ostin kahvin mukaan. En ikinä jättäisi yksin taaperoa tai leikki-ikäistä, mutta tytöt ovat koululainen ja eskarilainen!
Pitäisikö tuon ikäiset repiä väkisin mukaan että "nyt mennään kun mamma tahtoo kahvia" :D
Kommentit (17)
Hyvin...erikoista. Siis siltä raivoajalta. Oliko hänellä omia pienempiä lapsia siellä?
Minä inhoan vanhempia jotka jättävät lapsensa leikkipaikalle ja kuvittelevat että a) ei ne mitään tee ja b) kyllä muut vanhemmat vahtii.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 9 v ja 6v, rakentelivat legoilla siinä lattialla sen aikaa kun menin viereiset liukuportaat ylös ja ostin kahvin mukaan. En ikinä jättäisi yksin taaperoa tai leikki-ikäistä, mutta tytöt ovat koululainen ja eskarilainen!
Pitäisikö tuon ikäiset repiä väkisin mukaan että "nyt mennään kun mamma tahtoo kahvia" :D
olisit voinut ihan hyvin olla ilman kahvia.
Miksi 9v on leikkipaikalla jossain kauppakeskuksessa?
Tuon ikäisenä kuljettiin veljen kanssa lomilla karavaanarialueilla itse uimaan, leikkipaikoille ja kiskalle. Hengissä ollaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Leikkiihän tyttö kotonakin pikkusiskon kanssa. Vai pitäisikö tytön pyöriä kavereiden kanssa Henkkamaukalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan vanhempia jotka jättävät lapsensa leikkipaikalle ja kuvittelevat että a) ei ne mitään tee ja b) kyllä muut vanhemmat vahtii.
No, 9-vuotiasta ei kyllä tarvitse vahtia ja normaali 9-vuotias katsoo sen 5 minuuttia myös 6-vuotiaan sisaruksensa perään niin ettei kenenkään sivullisen tarvitse puuttua. (tosin, ei mun lapsia ole enää 6-vuotiaanakaan tarvinnut varsinaisesti paimentaa).
Lapsia ei saa jättää yksin ja äiti saa luvan olla ilman kahvia. Kahvi haetaan ennen leikkipaikalle menoa yhdessä, jos se on ehdottoman välttämätön. Aivan normaalit käytännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Leikkiihän tyttö kotonakin pikkusiskon kanssa. Vai pitäisikö tytön pyöriä kavereiden kanssa Henkkamaukalla?
Ap
No tarkennetaan: eikö teillä ole kotona legoja, jos on ihan pakko jossain kauppakeskuksen leikkipaikassa niillä bakteerimuovipalasilla leikkiä? Lapselle on ihan yhtä paha juttu pyöriä kavereitten kanssa henkkamaukalla kuin olla äidin kanssa taaperoiden leikkipaikalla.
Olisit sanonut sille raivoajalle: "Mä voin nuolla sun fjonttaa ihan kohta. Samperin hiivarillu. Onko kutinaa? Vedä GANESTENIA molempiin reikiin. Niin, GANESTENIA!!"
No joo, eiköhän noin isot pärjää jo hetken keskenään. Eri asia, jos olisi ollut kyse pienemmistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tarkennetaan: eikö teillä ole kotona legoja, jos on ihan pakko jossain kauppakeskuksen leikkipaikassa niillä bakteerimuovipalasilla leikkiä? Lapselle on ihan yhtä paha juttu pyöriä kavereitten kanssa henkkamaukalla kuin olla äidin kanssa taaperoiden leikkipaikalla.
Tuota, oletko sä ihan kunnossa? Voisiko sua jotenkin auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kauheaa, bakteereja! Kyllä pitäisi lapset pitää aina kotona leikkimässä desinfioiduilla leluilla ja kaukana tuntemattomista bakteeripesälapsista.
Voi voi, 6-vuotiaana sitä itse jo huiteli kesäisin päivät pitkät kaverijoukon mukana leikkimässä ties missä. Nykyvekaratko eivät osaa olla edes viittä minuuttia ilman helikopterivanhempaansa?
Leikkipaikan sääntöjä on noudatettava, jos säännöissä lukee, että vanhemmat valvoo lasten leikkejä, niin silloin ei näköpiiristä sovi poistua, vaikka kuinka tuntuisi hölmöltä vahtia lapsia, jotka kulkevat koulumatkan itsenäisesti ja muutenkin pärjäävät ilman valvontaa pitkiäkin aikoja.
Olivatko lapsesi tehneet jotain sillä aikaa, kun olit poissa? Pienen lapsen vanhemman silmissä isompien kova äänenkäyttö tai reippaampi liikkuminen voi näyttää rajulta, varsinkin jos leikkipaikka on pieni/ahdas.
Vierailija kirjoitti:
9-vuotias on 3.luokkalainen. Omani kulki tuon ikäisenä bussilla kouluun.
6-vuotias on eskari ja moni ekaluokkalainen on koulun alkaessa 6-vuotias ja kulkee bussilla kouluun.
Mutta leikkipaikkaan ei voi jättää muutamaksi minuutiksi. Ei ihme että lapset ovat nykyään ihan uuvatteja.
Olisit ollut ilman kahvia. Lapsia ei sovi jättää yksin.