Onnistuuko yhteiselämä, jos molemmilla on eri käsitys hyvästä ravinnosta?
Kommentit (23)
Hyvästä ravinnosta vai hyvästä ruoasta? Itse uskon, kuten miehenikin, siihen että hyvä ravinto sisältää sopivassa suhteessa proteiineja, rasvaa ja hiilihydraatteja ja kattaa vitamiinien ja hivenaineiden tarpeen, rasva on pääasiassa pehmeää jne.
Hyvä ruoka, tai hyvä ruoka, on sitten makuasia. Meillä on vegaanin ja sekaanin yhteiselo sujunut hyvin jo muutaman vuoden.
Olen tämä *helppo*.
En siis kronklaa ruokani kanssa, joten minun on helppoa syödä mitä vaan.
Jos ihminen kronklaa tai on pikkutikka normaalissa arkiasioissa, on se sitten ruoka, hajut, siivous, nukkumaanmeno/ylösnousuutiset tai muu, niin koen, että silloinhän on se hankala. Hän hankaloittaa minun elämääni.
Jos itse olen suurpiirteinen, niin eikö se jotain tiukasti noudattamaa asiaa harrastava ole se *hankala*?
Jos parisuhteessa toisen mielestä pitää mennä nukkumaan aina klo 21 ja nousta klo 6, oli arki tai pyhä, niin eikö hän ole seiska hankaloittaa omaa kui toisenkin elämää?
Jos minä voin mennä joskus, toisen mieliksi jo klo 21, mutta ei aina. Voin nousta klo 6 joskus, mutta en aina.
En vahdi mitenkään sen toisen nukkuma-aikoja, mutta se toinen vahtii ja vaatii?
Jos minä voin syödä vegaaniruokaa joskus, mutta en aina? Mutta se toinen syö ainoastaan vegaaniruokaa?
Minun mielestäni olen helppo, kun minulle sopii melkein mikä vaan, ainakin silloin tällöin, mutta jos sille toiselle ei sovi koskaan mikään muu kuin se oma ideologia?
Voin joustaa tarvittaessa, mutta toinen ei jousta yhtään.
Ymmärrän tuon soijamaidon jääkaapissa-kumppanin ärsyyntymisen.
Vaikka ei itse tunne saarnanneensa tai vastaavaa, niin jos parisuhteessa jotain muukin mättää, niin se soijamaitopurkki oli sitten vain se joka katkaisi kamelin selän.
Jos minua jokin mättää ja se soijamaitopurkki tai härkispussi hyppää silmille kuin punainen vaate.
Kyseessä voi myös vain olla, että tosiasiassa ajatusmaailanne eivät vain kohdanneet.
Kumppani katsoi, että parempi erota kuin jatkaa pitempään.
Sama ilmiö kuin jos on joukossa täysin raitis niin latistaa tunnelmaa. Vaikka ei omasta mielestään tee numeroa, niin jotenkin kumminkin vaistoaa, että toinen tuomitsee.
Hyvin harva raitis osaa ja haluaa olla, että sitä ei huomaa. Sama uskoakseni vegaaneillakin.